* Valkjes uit Marken ~ 7 donsjes ~ 07-08 foto's van gevonden valkje ~

Gestart door Zyra, 21 februari 2009, 00:00:42

« vorige - volgende »

Randy

holaaa deesj 8)

zo te lezen en te zien gaat het goed hier met je donsjes,,,we gaan gelijk op  ;D allebij hebben we er 4 8)

hartstikke leuk meid, hopen dat tailey en rico het goed blijven doen!!

leuke fotos :P

groetjes randy
Wanna see my Diary??
CLICK HERE

Dierenfreackske

Hoi Dees, vind het ook super van Tailey en Ricco hoor!
Fijn dat ze zo goed voor hun donsjes zorgen hoor! Grtjs Ann

Zyra

Het gaat slecht in Marken...

3 donsjes van Tailey en Ricco hebben het niet overleefd, wat er precies aan de hand is geen idee, maar merkte dat Ricco de kontjes van de donsjes open zat te maken waardoor ze amper konden poepen.. Ricco heb ik dus eruit gehaald en Tailey moet het nu alleen doen met de hulp van mij. Ik geef momenteel 1 voeding per dag aan het donsje en hiermee red tailey het prima, er is ook nog maar 1 donsje over..

De buiten voliere staat en de vogels mogen met dit lekkere weer lekker in de voliere spelen. Savonds haal ik ze naar binnen omdat het weer er nog niet naar is om ze buiten te laten. De volwassen vogels maken het wel goed, enkel Ricco is wat geplukt door Tailey omdat Tailey wilde voorkomen dat Ricco zat te klooien met de donsjes.. Zijn nekkie ziet er dus wat minder mooi uit helaas..

Hier onder foto's van de voliere en de vogels gisteren..

Groetjes Dees

Zyra

Ik zit me net te bedenken dat de foto's gisteren zijn gemaakt toen de voliere net stond.. Er is dus nog geen gezelligheid aan in de voliere, maar daar komt snel verandering in hoor! we gaan vandaag kijken naar een dicht dakje die we er zelf even opleggen en vast schroeven, er komt een wilgenmat of rietenmat tegen de voliere voor wat schaduw en vooral de gezelligheid op de bodem mis ik, de stokken waren er ook zomaar even ingedaan dus de voliere wordt nog wel veranderd, maar dat neemt even tijd in :)

Caroline

Jeetje, wat een gestoord gedrag!! Arme jonkie, opgegeten door hun pa.  :o

Hopelijk gaat hij dit in de toekomst niet blijven doen.  :-\

Hij is toch wel een stukje kleiner geworden in lengte en breedte, de volière hè .... jammer maar ja, soms kan het even niet anders, op is op.  ;)

Als je voldoende gespaard hebt zou ik trouwens eerder kiezen voor een dak (om te voorkomen dat er poep van wilde vogels in de volière komt) en een sluis (om te voorkomen dat ze wegvliegen). Dit is voor de veiligheid van je beestjes, dus een stuk belangrijker dan groter maken, dit kan altijd nog.  ;)

Sterkte met het enige jong.

PS. je bent me net voor emt jhe tweede bericht, ik lees net dat er vandaag al een dak op komt, goed zo.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Zyra

Hey caroline,

Goed dat je over de sluis begint.. De sluis komt binnen in het binnen hok.. nu is er enkel nog een buiten voliere, maar als ik de buiten voliere ga schoonmaken ga ik alle vogels het binnen hok in doen zodat er niks weg kan vliegen.. nu staan we de hele tijd met zijn 2en bij de deur als ik in de voliere bezig ben ;) de voliere is fout gemaakt (loopt helemaal scheef, verkeerde afmetingen etc.. voor dat dat opgelost is doe ik verders niet zoveel met de voliere want hij moet straks weer uit elkaar..

De voliere is 1 x2 geworden helaas... het geld is op en moet dus even sparen voor de rest ;) het dakje krijg ik van mn schoonouders en de mat voor schaduw in de voliere te brengen ook. Het gespaarde geld gaat nu eerst op aan een binnen hok die 180x1x180 wordt zodat ze van de winter in het binnen hok kunnen schuilen. Daarna ga ik sparen voor de sluizen en misschien een stukje verlengen/dieper maken van de voliere. Het aantal wat nu in de voliere zit vindt ik meer al zat, ik zoek enkel nog een paar mannen en Mystic en Yuma mogen verhuizen. zodat er weer plaats is voor mannetjes. als dan de koppels kompleet zijn dan stop ik met aanschaffen van valkjes.. anders is de voliere de klein en durf niet te zeggen of ik het dit jaar nog wel red om die uit te breiden (het binennhok komt er zowiezo voor de winter begint hoor;))

Ricco is echt een sukkel dat hij zijn eigen jongen zo 'sloopt' ik baal er echt enorm van en wist niet wat ik moest doen.. Ik weet ook niet of ik Ricco nog wel een blok ga geven want dit is al het 4de jong wat hij heeft 'vermoord' (in het eerste nest 1 jong en dit nest 3 jongen) Tailey doet het perfect en denk er aan om voor haar een ander mannetje te kiezen.. Maar eerst een man zoeken voor Jenna en Snowy.

Het gaat totaal niet zoals ik wil, niet met de vogels maar ook andere dingen die gewoon niet lukken of gaan zoals ik wil, gewoon een baal week denk ik ;)

Groetjes Dees

Caroline

Ik denk inderdaad dat het geen nut heeft om Ricco nog jongen te laten krijgen.  :-\

Hij is nu in een andere omgeving en dit heeft ook niet geholpen .... hij blijft het doen.  >:(

Zielig hoor.  :'(

Succes met alle tegenslagen.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Zyra

Tussen alle drukte door van de voliere op orde krijgen, de auto repareren (probeer zoveel mogelijk zelf te doen) het huishouden en de vogels en andere dieren verzorgen toch even snel een berichtje.

Tailey pakt het enorm goed op om haar enigste overgebleven donsje alleen groot te brengen. Ze voert het kleintje goed en geef hem dan ook geen pap meer... Tailey krijgt natuurlijk wel veel extra's aangeboden zodat ze zelf niet te kort komt. Het kleintje groeit goed, heeft zijn oogjes open en het lijkt erop dat ik ricco net op tijd weg heb gehaald voor hij dit jong ook kon grijpen >:(  :)

Bij Luna en Kenji liggen er 2 eitjes. de eerste is gelegd op 10-04 en de tweede is op 12-04 gelegd. Ben erg benieuwd naar de jongen gezien de mutatie van luna nog steeds een beetje onzeker is..

Hier onder de berekeningen die zouden kunnen.

Moeder:fallow bont
Vader:bont witmasker split voor {X1:  lutino} {X2: cinnamon}

man afkomst:
50% bont split voor fallow witmasker {X1:  lutino}
50% bont split voor fallow witmasker {X1:  cinnamon}

pop afkomst:
50% bont lutino split voor fallow witmasker
50% bont cinnamon split voor fallow witmasker

Moeder:fallow gepareld

man afkomst:
50% wildkleur split voor fallow bont witmasker {X1:  lutino} {X2: gepareld}
50% wildkleur split voor fallow bont witmasker {X1:  cinnamon} {X2: gepareld}

pop afkomst:
50% lutino split voor fallow bont witmasker
50% cinnamon split voor fallow bont witmasker

Moeder:cinnamon lutino

man afkomst:
50% lutino split voor bont witmasker {X2: cinnamon}
50% cinnamon split voor bont witmasker {X2: lutino}

pop afkomst:
50% lutino split voor bont witmasker
50% cinnamon split voor bont witmasker

Lutino en cinnamon dus opzeker en de splits van luna zijn onbekend dus het is een verassings nestje :)

Het dak vand e voliere is nog niet geplaatst gezien de golfplaten niet op voorraad waren. nu is een familie lid aan het kijken of hij iets kan regelen, ook voor het binnen hok :D dat zou helemaal geweldig zijn als dat niks zou kosten, want dan kan ik sneller de voliere groter maken :) dit is nog even afwachten dus.. tot die tijd blijven de vogeltjes lekker binnen in de bijkeuken en mogen ze enkel op mooie dagen lekker hun vleugels uitstrekken in de voliere want je ziet ze gewoon genieten van het zonnetje op hun kuifjes!

Groetjes Dees

Caroline

Leuk .... weer een nestje!

Luna .... ik zie een lutino hoor .... geen fallow.  ;)

Op de foto's dan.  ::)

Succes!!

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Zyra

Citaat van: Caroline op 13 april 2009, 21:22:22
Leuk .... weer een nestje!

Luna .... ik zie een lutino hoor .... geen fallow.  ;)

Op de foto's dan.  ::)

Succes!!

Weer een nestje inderdaad, alleen net iets te vroeg, had graag gewacht tot de vogels buiten waren, maar nu blijven ze maar even binnen tot het nestje groot genoeg is :)

Luna heeft op de vleugelpennen een bruine gloed, dit is niet vies, zou cinnamon lutino kunnen wezen of fallow, maar toch ziet ze er heel anders uit dan beauty (fallow gepareld) was.. Ik zal proberen morgen foto's te maken van haar vleugels, al gaan we morgen wel weer aan de slag met de auto en moet ik opnieuw naar vijfhuizen rijden voor de herkeuring.. maar zodra de tijd er voor over is zal ik foto's maken ;)

Groetjes Dees

Dierenfreackske

Hoi , ik ben al benieuwd naar de foto's , fijn dat het goed gaat met de valkjes,  grtjs Ann

Caroline

Als ze het alleen op de vleugelpennen heeft en desnoods op de staartveren is ze inderdaad cinnamon lutino.

Een bonte bronze-fallow heeft juist witte slagpennen en eventueel staartveren en verder overal de lichtgrijze veren uiteraard met bonte vlekken.

Een opaline bronze-fallow heeft ook over zijn hele lijf lichtgrijze veren maar dan met fel gele pareltjes.

Een gewone bronze-fallow is net als Tapa van Bonnie .... daar lijkt jouw Luna helemaal niet op.  ;)

Groetjessssssssssssss

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi hoi, alles goed hier ook ? Grtjs Ann

Zyra

Dan zal ze inderdaad cinnamon lutino wezen :) vandaag voor het eerst goed de eitjes kunnen bekijken, 1 eitje was helaas stuk en leeg (enkel de dooier zat er nog in) de andere 2 eitjes waren tot nu ote onbevrucht, denk dus niet dat Kenji rijp genoeg was.. Mochten de eitjes onbevrucht wezen dan hoop ik dat ze niet aan nog een ronde gaan doen, want dan zal ik de eitjes verwijderen en ze een blok geven wanneer ze gewend zijn in de voliere ;)

Ann, Alles goed hier hoor :) Vandaag de auto apk waardig gemaakt, morgen nog 1 malig naar vijfhuizen voor de herkeuring.. De vogeltjes hebben het vandaag alleen moeten doen jammer genoeg, had heelv eel plannen maar is er niet van gekomen :( Morgen zal het ook niks worden dus over morgen maar weer eens even nieuwe foto's maken van de birdy's en natuurlijk Adora, want die is toch wel heel erg gegroeit hoor :)

groetjes Dees

Zyra

Hallo dames en heren,

Ik ben Adora en ben de laatste week enorm gegroeit! Mijn broertjes en zusjes zijn helaas overleden en zit nu dus alleen met mijn mamma in het blok. Af en toe wordt er boven mijn hoofd een stuk hout weg gehaald en dan komt zo'n grote hand mij van het warme zaagsel af pakken. In het begin vondt ik dit heel eng, maar dat valt nu wel mee hoor. Die hand is erg lief en ook lekker warm. Mamma was vanmiddag uit het blok ontsnapt en heeft het hele huis verkend. Ze was zelfs naar boven gevlogen vertelde ze mij, maar boven schijnt het niet leuk te wezen, geen gordijnen waar je in kunt hangen enzo, alleen stalen stripjes die mensen Luxaflex noemen. Mamma vondt dit wel een beetje eng en schrok zo erg van het geluid dat het maakte dat de mensen haar hebben gevangen en naar beneden hebben gehaald waar ze nog even lekker los mocht vliegen terwijl ik bij de mensen op schoot zat te spelen en zeuren om eten enzo.

Ik krijg een hele mooie gele kuif met enkel het voorste randje zwarte veertjes, ik vindt mezelf erg stoer en zo gedraag ik mij dan ook. Kijk maar op de foto's ;)
Ohwja, 1 van de mensen hier in mijn huis is vanavond heel erg blij thuis gekomen met een nieuwe aanwinst, 2 eigenlijk, maar over 1tje kan ze haar mond niet houden. Dat schijnt een bleekmasker te wezen, maar wat dat precies in houdt heb ik geen idee van hoor! Hier ook een foto van de nieuwe aanwinsten.  Ik hoop dat jullie mij en de nieuwe vogels erg mooi vinden!

Groetjes Adora

Ik bescherm mijn moeder heel goed hoor!

En dit zijn de nieuwe aanwinsten:

Bleekmasker man:

En 2 slechte foto's maar we waren nog maar net thuis en ze hadden erge honger en dorst dus allereerst even de voer en water bakjes gevuld en even foto's gemaakt om ze vervolgens met rust te laten, de kooi is aardig smerig maar die maak ik morgen wel schoon  :)