* Valkjes uit Marken ~ 7 donsjes ~ 07-08 foto's van gevonden valkje ~

Gestart door Zyra, 21 februari 2009, 00:00:42

« vorige - volgende »

Kimm

mooie foto;s en hele mooie valkjes. ach en het lieve kleintje, wat een schatje zeg  :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Zyra

Vandaag Hebben de vogels vooral geschreeuwd.. Waarom ben ik nog niet achter.. ze lijken niet ziek te zijn, verveelden zich niet naar ik merkte en er was verders ook niks te zien waar ze eventueel bang voor zouden kunnen zijn.. erg raar dus, maar nu liggen ze allemaal te slapen :)

Vanmiddag kwam de kat thuis met een levende huismus in zijn bek  :o ik schrok me rot.. het arme beestje had geen verwondingen ook al had het wel wat veren verloren.. De kat wilde hem niet los laten en toen ik haar in dr nekvel pakte en schudde met haar kop liet ze eindelijk los waarop de mus reageerde door een poging tot weg vliegen. Ze knalde tegen de tafel poot, want ja katten zoeken altijd de rottigste plekjes om zulk soort dingen te doen.. Met een handdoek snel het musje gepakt, gecontroleert op verwondingen water aangeboden en rustig op schoot laten liggen in de handdoek. binnen 5 minuten tijd was het helaas overleden, dit kan niet anders wezen dan door de stress het arme diertje. Toch maar eens kijken voor de kat of we niet iets kunnen vinden wat vogels en muizen af doen schrikken want nu 2 muisjes en een vogeltje is niet zo fijn moet ik zeggen. een halsbandje wil ik absoluut niet omdoen gezien we hebben mee gemaakt dat de kat zich daaraan ophing in een boom :( binnen laten is ook geen optie omdat ze dan al mn gordijnen sloopt en dus zullen we moeten kijken naar een andere oplossing :)

Met Adora gaat het prima, de pennetje op haar rugje en vleugeltjes schieten enorm hard uit haar of zijn lijfje. het begint al echt op een stekelvarkentje te lijken ;D

De 2 nieuwelingen vermaken zich prima, zijn geen schreeuwers en merk dat het niet een hecht koppeltje is. ze doen niks samen slapen apart op een stok etc. geen echt koppeltje dus :) Misschien ga ik de bleekmasker man wel aan een ander popje koppelen. vraag me af wat verstandig is. ik heb een lutini witmasker dominant pastel pop.. misschien is dat een mooi koppeltje.. ik pak er straks wel even de caluclator bij.. even uit mijn hoofd zouden er dan bleekmasker dominant pastellen uit kunnen komen.. dat zou natuurlijk wel erg leuk wezen, maar wat als deze man ook split lutino is? de splits kon de vorige eigenaar namelijk niet vertellen wat ik opzich wel erg jammer vindt.

Ik zal straks nog even een lijstje met berekeningen maken.

Groetjes Desire

Zyra

Als de bleekmasker man split lutino is komt er dit uit

Moeder:dominant zilver (enkele factor) witmasker lutino
Vader:wildkleur split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X1:  lutino}

man afkomst:
13% dominant zilver (enkele factor) lutino split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
13% dominant zilver (enkele factor) split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X2: lutino}
13% dominant zilver (enkele factor) witmasker lutino
13% dominant zilver (enkele factor) witmasker split voor {X2: lutino}
13% lutino split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
13% wildkleur split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X2: lutino}
13% witmasker lutino
13% witmasker split voor {X2: lutino}

pop afkomst:
13% dominant zilver (enkele factor) lutino split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
13% dominant zilver (enkele factor) split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
13% dominant zilver (enkele factor) witmasker lutino
13% dominant zilver (enkele factor) witmasker
13% lutino split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
13% wildkleur split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
13% witmasker lutino
13% witmasker

als de bleekmasker man geen split lutino is dan komt er dit uit:

Vader:wildkleur split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)

man afkomst:
25% dominant zilver (enkele factor) split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X2: lutino}
25% dominant zilver (enkele factor) witmasker split voor {X2: lutino}
25% wildkleur split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X2: lutino}
25% witmasker split voor {X2: lutino}

pop afkomst:
25% dominant zilver (enkele factor) split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
25% dominant zilver (enkele factor) witmasker
25% wildkleur split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
25% witmasker

ik denk dus dat het dit koppel moet gaan worden. zowel dominant pastel als bleekmaskers kunnen er dan uit komen. Ik vindt het alleen jammer dat er dan ook dominant pastel albino bij zit mocht de man ook split lutino wezen..

Ook vraag ik me af hoe een dominant pastel lutino bleekmasker er uit zou zijn.. zijn deze al gekweekt eigenlijk naar jullie weten?

Zyra

Vandaag weer een mooie dag in Marken,

De valkjes na knutselen met vuilniszakken de voliere in gedaan en ze mogen deze nacht buiten blijven. Gezien het tot en met donderdag droog zou blijven hebben we hiervoor gekozen. Vindt het echt heel erg spannend en kijk elk uur even buiten bij ze, vanacht slaap ik met het raam open zodat ik ze kan horen. Wel hebben we nog even een wilgentak die we op een verkeerde manier op gehangen hadden door geknipt zodat er geen ongelukken kunnen gebeuren terwijl wij slapen. Morgen even kijken voor een betere oplossing.

De takken hangen nu wel naar mijn zin, en de vogels zijn het hier met mij eens zo te merken. We hebben 2 stokken opgehangen als een grote schommel waar ze wel met zijn 6en op zouden kunnen. Luna, Kenji, Tailey en Adora zitten nog binnen, maar zover ik kan zien zijn de eitjes van luna en Kenji niet bevrucht en als dit daadwerkelijk zo is dan gaan ook zij snel naar buiten. Vooral Kenji merk je dat hij het maar niks vindt dat hij maar binnen blijft, echt een mannetje wat dat betreft.

Het dakje van de voliere hebben we tijdelijk even bekleed met vuilniszakken en stenen gezien het voliere paneel niet in orde is (wel dicht, maar scheef gemaakt) we krijgen hier dus nog een nieuwe voor van de voliere maker en hij zou kijken wat hij voor mij kan doen met het dak dicht maken. Bend us erg benieuwd en hoop dat dit snel opgelost is :)

Adora heeft 4 witte pennen in zijn/haar staart wat volgens mij betekent dat hij/zij bont is :D gezien er ook zowiezo 1 donsje rode iris had wat cinnamon betekent weten we nu dus dat ricco split bont en cinnamon is.. Cinnamon twijfelen we nog wel over omdat we geen pennen hebben gezien van de overleden donsjes.. maar gezien de rode irisjes van de overleden donsjes zou het heel erg goed kunnen :)

Morgen middag zal ik weer foto's maken van de vogels en hoe de voliere er nu uit ziet.

Ik hoop dat het vanacht goed gaat, dat zal me toch wel een rustig gevoel geven voor de volgende nacht ;)

Mocht het trouwens weer gaan stormen, onweren of te koud worden dan halen wij de vogels weer binnen, maar het is nu zulk lekker weer en vindt het zo zielig om ze steeds te moeten vangen dat we nu samen besloten hebben dat zoalng het zulk weer blijft ze buiten mogen blijven :)

Groetjes Dees

Gerdy

Hoi Dees..

wat zullen ze het heerlijk vinden om nu buiten te zijn..lekker genieten van de ruimte.

wat mega balen dat één paneel niet goed is..was dat niet te zien voordat je het paneel plaatste?

ik ben benieuwd naar de foto's van je vogies heerlijk in de voliere.

gr gerdy

Zyra

Hey Gerdy,

Jawel hoor, de man die de voliere heeft gemaakt heeft hem ook in elkaar gezet voor me diezelfde avond al, alleen moesten wij zelf zorgen dat hij vast kwam aan de schuur. Tijdens het inelkaar zetten zag hij het zelf al dat het scheef was. na metingen blijkt dat hij 2 centimeter breder is aan de ene kant als aan de andere. Ook een paar popnagels zijn niet helemaal goed geplaatst en het voederplauteau moet ik optillen wil ik het kunnen draaien.

Opzicht vindt ikd ie 2 centimeter verschil van het dakpaneel nog niet zo erg.. het staat nu met een latje ertussen zodat het goed aansluit en de vogels dus geen gevaren lopen. Maar ik heb niet voor niks bijna 300 euro betaald dacht ik en vindt het wel mijn goed recht om dit gewoon netjes te hebben staan of eventueel een andere oplossing ervoor te krijgen van de bouwer. We zullen zien hoe het gaat, maar ik irriteer me er niet aan dat er nu een latje tussen het paneel en de muur in zit, je ziet het amper eigenlijk :)

De vogels vermaken zich prima, ze zitten lekker te kwetteren en de hele voliere te bekennen. ik heb 1 tak nog op de grond liggen omdat ik niet precies weet hoe ik deze nu op een veilige manier kan ophangen.. die mist dus nog op de foto, maar dit zou een grote lange schommeltak worden onderaan de voliere..

In een volgende post de foto's van de donderstralen :)

Zyra

Van voor naar achter: Lilo, Jenna, Ricco (zijn nek is geplukt door Tailey), Yumo, Snowy en Nala

Bleekmasker man en de wildkleur pop

Yumo

Snowy

Nala

Ricco

Jenna

Lilo

Mylo

Mystic

Stitch

Lilo

Overzicht voliere:

Adora:

En haar bonte staartje

Zyra

Wow wat is het lang geleden dat ik in mijn eigen boekje heb geschreven.. Druk druk druk.. auto stuk, mijn vader dat niet goed gaat met zijn hart en zelf gaat het ook niet helemaal goed met mijn astma.. Dinsdag moet ik voor een keuring naar het UWV en dat neemt toch aardig wat spanningen met zich mee, want wat als ik wordt goedgekeurd? ik kan hier thuis amper het huishouden bij houden, laat staan dat ik kan werken dan.. Het is afwachten maar toch spookt er van alles door mijn hoofd.

De valkjes maken het zeer goed. Adora is een grote valk geworden en is uitgevlogen en begint nu langzaam aan wat zaadjes zelf te eten. Helaas plukt Tailey zijn koppie kaal en ziet ie er dus niet zo mooi uit, maar vindt het nu niet nodig om op dit laatste moment over te gaan op pap.. Daar is het plukken ook niet erg genoeg voor vindt ik, zolang het bij zijn koppie blijft :)

Luna zat op eitjes van trudy die bevrucht waren, helaas is luna gestopt met broeden in de laatste paar dagen van de broed periode. de eitjes zouden vorige week uit moeten komen.. nog een dag of 4 te gaan :( Ik heb geprobeert de eitjes over te leggen in de blokken buiten, maar ondanks dat het wildkleur popje en ricco samen intresse hadden in een blok zijn ze niet gaan broeden. dit had ik natuurlijk wel verwacht, maar vindt het wel erg jammer.

de wildkleur pop heeft intresse in de blokken, en ricco ook, daardoor gaat ricco steeds het blok in waar het wildkleur popje ook zit, maar ze vormen geen koppel, ricco en jenna kroelen zich suf en ricco versiert jenna dan ook, maar het is toch wel erg intressant als er een popje een blok in gaat ;) Jenna wil op haar beurt niks hebben van ricco al kroelt ze hem wel, maar daar blijft het dan ook bij. Wel heb ik Jenna 1 keer kippetje zien zitten en was daar stiekum toch wel blij mee, het teken dat ze toch wel wilt. Hier dacht ik namelijk anders over gezien er meerdere groenachtige valkjes zijn die gewoon niet willen en de nieuwschierigheid naar jenna's mutatie wordt toch steeds wel een klein beetje groter.

De bleekmasker man heeft zijn popje gekozen, het is Snowy de dominant pastel albino pop. Vindt het erg jammer dat de bleekmasker de wangen kaal plukt. eerst de wangen van de wildkleur pop waarmee hij samen hier is gekomen, en nu hij een nieuw popje heeft ook die wangetjes kaal :(

Wel komen hier mooie jongen uit gezien snowy erg mooi en vol van formaat is en de bleekmasker ook een erg mooi formaat heeft. afgezien van de eventuele splits hier een berekening van het koppel:

Vader:wildkleur split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)

man afkomst:
25% dominant zilver (enkele factor) split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X2: lutino}
25% dominant zilver (enkele factor) witmasker split voor {X2: lutino}
25% wildkleur split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X2: lutino}
25% witmasker split voor {X2: lutino}

pop afkomst:
25% dominant zilver (enkele factor) split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
25% dominant zilver (enkele factor) witmasker
25% wildkleur split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
25% witmasker

verder zijn er nog niet echt koppels gevormt, Kenji probeert Luna te versieren maar die wilt er niks van hebben, Mylo (witstaartje van bonnie) fluit erg leuk maar versiert eigenlijk niemand, stitch lijkt meer afstand te nemen van lilo (wat ik opzich erg jammer vindt want had die 2 graag bij elkaar gezien door de kans op fallow geelwang) en mystic lijdt een relaxt leventje en schiet aan alle vogels voorbij, zij zit liever alleen op een stok en is een echte levens genieter wanneer het zonnetje de voliere binnendringt.

mijn oudste hond, een collie teefje van bijna 9 jaar, is vorige week geopereerd aan een baarmoeder ontsteking, de baarmoeder was in haar buik opengesprongen en ze had enorm veel pijn. inmiddels is ze weer helemaal de oude, maar ze is wel door het oog van de naald gekropen, een paar uurtjes langer wachten en ze was er waarschijnlijk niet meer geweest.. even een pijnlijk moment in de portomonee, maar ben enorm blij dat ze er nog is en weer helemaal is opgeknapt. en 50 procent van deze operatie wordt gelukkig vergoed door de dierenverzekering (die zien dit als sterrelisatie, alleen de extra kosten die de dierenarts heeft moeten maken doordat het ontstoken is wordt 81% vergoed.. de rekening voor ons zelf bedraagt dus alsnog bijna 400 euro, maar geen enkel bedrag kan op tegen de oogjes die je zo dankbaar aankijken wanneer je haar uit het hokje haalt waar ze in zat bij de dierenarts.

Ik zal vanmiddag kijken of ik foto's kan maken van de valkjes :)

groetjes Dees

Zyra

* Foto tijd *

Adora

Jenna

Kenji

Lilo

Gerdy

Hoi Dees..

het is inderdaad alweer een tijdje geleden..maar wat zijn je valkjes groot en mooi geworden..ik vind de foto's ook super gemaakt.

echt jammer dat de eitjes van Trudy niet zijn uitgekomen vooral omdat ze nog maar een paar dagen moesten.

gelukkig was je op tijd voor je hondje..arme ziel ben blij dat het weer goed met hem/haar gaat.

ik zal voor je duimen dat het morgen allemaal goed komt bij het UWV.

gr Gerdy

Zyra

Luna

Luna en Kenji samen

Luna en Ricco samen

Mylo

Mylo en Summer samen

Mystic

Noa

Ricco

Snowy

Snowy en Summer samen

Zyra

Stitch aan het douchen

Summer

Tailey

De voliere

Dierenfreackske

Hoi Dees....FANTASTISCHE FOTO'S !!!
Wat een genot om naar je foto's te kijken echt heerlijke douchefoto's ook! En wat een superlieve en mooie valkjes heb je toch, ik ben benieuwd hoor naar je donsjes! Grtjs Ann

Caroline

Hele mooie foto's!!!!  :D

FIjn dat je het hondje op tijd gered hebt maar wat een dure dierenarts hebben jullie joh.  :o

WIj zijn NIET verzekerd en ik ben 3 x terug geweest met onze Summer toen ze vorig jaar na baarmoederverwijdering i.v.m. ontsteking complicaties kreeg. WOndinfecties. En wij waren niet eens € 400,= kwijt en geloof me .... onze dierenarts is een hele dure.  :-\ Vergeleken met andere dan.  ;)

Succes met de kweek .... misschien kun je de valkjes eerst samen zetten om op die manier koppeltjes te vormen.

Groetjesssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi hoi;, ik vind het zo super van je dat je je honsje op tijd hebt kunnen redden, pfff, het zal je maar overkomen ook...vorig jaar ook mijn allerliefste schat Lady (golden retriever) moeten laten inslapen op 3 jarige leeftijd (hersentumor he) en dat is echt helemaal niet leuk om zoiets mee te maken, Caroline ook he met haar Summer, gelukkig is ie er nog ook! Veel succes met de hondjes ook! Grtjs Ann