3 mei 2025, 02:26:26

Mijn valkjes 2009,2010 en 2011

Gestart door Saar, 15 februari 2009, 17:02:48

« vorige - volgende »

lynette

Heey Saar,

Hier heb ik ruim een week ze aan de pap gehouden. Dit kan ook langer totdat je ze echt zelf ziet eten en ze weer op gewicht zitten.

Dan kijkend op het stabiel houden van het gewicht. En indien weer gewichtsverlies is gelijk weer een papje maken en dan weer 2 dagen verplicht 2 tot 3 voedingen en dan weer het eten in de gaten houden en het gewicht.

Succes meis (K)

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Saar

Citaat van: Sally op 24 februari 2011, 22:14:16
Hey Saar,

Wat een zooi zeg... Ik hoop nu je weet wat er scheelt met jouw vogeltjes dat ze snel genezen.
Echt goed van je om naar een andere VA te gaan, en super lief van Lynette om je te brengen.
Wat n schat ook he!  :-*

Veel sterkte nog!
Mijn duimen draaien overuren.

:-*Sally

Lynette is idd een schat :-*
thnx! alle duimpjes kunnen we gebruiken!

Citaat van: Monky op 24 februari 2011, 22:24:49
Jeetje, je maakt veel mee de laatste tijd met je vogels.

Ik hoop dat dit allemaal goed voor jou en je vogels afloopt. We duimen natuurlijk met je mee.

Heel veel sterkte met alles!

Liefs,
Monky

DAnk je Monique :-*

Citaat van: lynette op 24 februari 2011, 22:27:05
Hey meis,

Ondanks de redenen van onze afspraak vond ik het erg gezellig. En het was ook erg fijn dat Bastiaanse alle tijd voor ons nam (wel ruim een uur)

Het zit je niet mee dat jou beestjes zo veel hebben. Gelukkig kan je ze nu met medicijnen behandelen. En met de krobnaald werken. Dat scheelt voor de vogies enorm veel stress tijdens de dwangvoeding.

Ook duim ik mee meis en je weet me te bereiken als je me nodig heb  :-*

En over de GiardiaParaciet
Deze kan alleen via echt verse ontlasting gevonden worden. Dus met opsturen van de ontlasting via de post kan deze dus niet gevonden worden. Omdat deze maar heel kort buiten de darm leeft. Dus het liefst dus via cloaca swab bij de vogelarts of net gepoepte ontlasting gelijk onder de microscoop te zien.

Saar nog bedankt voor je mooie bloemetje  :-*

Groetjes Lynette

Heey meis,
het was inderdaad gezellig ondanks alles!
Vooral die gezellige kwebbel achter me hihi ;D
We gaan binnenkort gewoon een keertje afspreken :) ;)
maar ik blijf t eng vinden hoor met die kropnaald :-X
Enne, ik hoop dat je lang van de narcisjes mag genieten ;) :D

Citaat van: carco op 24 februari 2011, 22:45:59
Jeetje zeg: het is nogal niet wat :-\
Hopelijk gaan de medicijnen snel hun werk doen en ben je eens af van je zieke vogels.

Groetjes: Caroline.

Ik hoop het ook Caroline!

Citaat van: Always look.. op 24 februari 2011, 22:59:41
:-*

Citaat van: lynette op 24 februari 2011, 23:54:36
Heey Saar,

Hier heb ik ruim een week ze aan de pap gehouden. Dit kan ook langer totdat je ze echt zelf ziet eten en ze weer op gewicht zitten.

Dan kijkend op het stabiel houden van het gewicht. En indien weer gewichtsverlies is gelijk weer een papje maken en dan weer 2 dagen verplicht 2 tot 3 voedingen en dan weer het eten in de gaten houden en het gewicht.

Succes meis (K)

Sooooow! Nou dan hoop ik maar dat ik er snel handiger in word en dat ik niet meer vogels moet gaan pappen :-X

Gisteravond toen ik Moby moest pappen, lukte het maar niet...
Na een kwartier had ik eindelijk die krobnaald op de juiste plaats en toen ik heb had gevoerd, brak ik even :-[

Vanmorgen werkte hij ook weer lekker tegen :-X Maar ik had die naald wel sneller op z'n plek. Zometeen uit mijn werk even gauw vogelvoer halen en voer voor Annie de hammie.
En even een nieuwe weegschaal... Die ik nu heb, slaat op hol.. Zo staat ie op +836 en zo op -752 ::) Hou ik niet zo van als je een zieke vogel goed in de gaten moet houden :-\

En dan zodra ik thuis ben, Moby weer gaan pappen... en overal het water verversen.....

Saar

Nou het dwangvoeren gaat steeds beter :D
Moby komt ook weer wat kwieker over, maar zijn gewicht is nog steeds slecht :-\ Over 2 uurtjes ga ik hem weer voeren :)

*Manon*

Sterkte met je zieke diertjes Saar  :-*

Saar

Bello

We denken aan je, en met jouw zorg worden ze weer beter!!!

klaar met de kooien schoonmaken?
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Saar

Citaat van: Bello op 27 februari 2011, 17:58:46
We denken aan je, en met jouw zorg worden ze weer beter!!!

klaar met de kooien schoonmaken?

Ik hoop het zo!
En ja, om 5 uur was ik klaar met de vogelkooien.
Alleen Annie de hammie moet nog een schone kooi hebben, maar dat doe ik morgen wel even.

Saar

28 februari 2011, 14:26:45 #3097 Last Edit: 28 februari 2011, 14:53:40 by Saar
Sinds gisteravond heb ik besloten om het aantal ml pap dat Moby krijgt per voeding, te verhogen.hij kreeg 2,5 a 3 ml per keer, en dat was genoeg om hem op gewicht te houden... Hij eet zelf ook, maar het is wel de bedoeling dat ie aankomt ::)
Met z'n 69 a 70 gram is t echt een mager scharminkel.... Hij is al niet groot, en hoort normaal 84 gram te wegen... het is wat dat betreft zo'n scheet he... Moet je hem voeren met die naald, en zodra die spuit leeg is en die naald weer weg is uit z'n strotje, klimt ie meteen op je schouder om met je ketting te spelen of een kusje te bietsen. Moby krijg je bijna niet boos :D Of je moet Henkie heten en Moby storen tijdens t eten :-X ;D Dan kan hij flink mopperen hihi!

Vanmorgen heb ik onder Moby bijna alleen maar goede poepjes gevonden :D Dus die extra pap die hij krijgt doet zijn darmpjes goed! Hij reageerde vanmorgen voor t eerst weer kwakend op de kikker, dus ik begin zo langzaamaan een beetje hoop te krijgen dat hij er wel doorheen komt. Maar ik blijf t hartstikke spannend vinden :-X

Buiten is er duidelijk een valkendametje die zich kiplekker voelt... Gisteren vond ik een ei in het binnenhok op de grond >:( ::) Maar even in de gaten houden anders gaat die mooi weer dicht ;)

Sally

Hoi Saar.

Fijn dat Moby zo langzamerhand begint op te knappen.
Met jou goede zorg komt ie er wel doorheen.
Je doet het super meid!  :-*

Saar

Citaat van: Sally op 28 februari 2011, 14:52:07
Hoi Saar.

Fijn dat Moby zo langzamerhand begint op te knappen.
Met jou goede zorg komt ie er wel doorheen.
Je doet het super meid!  :-*

:-[ :-* :-*

Cherro

Ik had laatst al ff in je dagboek gelezen.

wat fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan met Moby.
wat kun je een zorgen hebben dan he?

Je doet t super!

p.s. wat voor kikker :D? Heb je een soort van tropisch paludariumpje in huis of doet hij gewoon een kikker na omdat ie dat ooit gehoord heeft?

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Larissa

Hey Saar

fijn dat Moby begint op te knappen, wat een zorgen heb je gehad
Hoest met je rijstvogels en andere vogeltjes dan

groetjeS Larissa

Bello

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Saar

Citaat van: Cherro op 28 februari 2011, 15:34:16
Ik had laatst al ff in je dagboek gelezen.

wat fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan met Moby.
wat kun je een zorgen hebben dan he?

Je doet t super!

p.s. wat voor kikker :D? Heb je een soort van tropisch paludariumpje in huis of doet hij gewoon een kikker na omdat ie dat ooit gehoord heeft?

En knuffelkikker, als je er in knijpt kwaakt dat ding... ;)
http://www.youtube.com/watch?v=qVBURVWiBgI

Citaat van: Bello op 28 februari 2011, 19:42:54
dás ff al goed nieuws Saar!!!

:D

Citaat van: Larissa op 28 februari 2011, 15:36:05
Hey Saar

fijn dat Moby begint op te knappen, wat een zorgen heb je gehad
Hoest met je rijstvogels en andere vogeltjes dan

groetjeS Larissa

Heey Laris,
Met de andere valkjes gaat het goed, met de grasjes ook...
De rijstvogels en t duifje buiten maken het ook goed.

Alle tropen in de kamervoliere doen het ook goed :)
Alleen het witte kanariepietje die ziekjes in de TT kooi zat, vond ik gistermiddag dood. Nu was ik vrij laat thuis, en als ik hem op had moeten sturen, hadden ze hem donderdag pas gehad :-\ Het eerst volgende vogeltje wat dood gaat, zal ik met spoed laten verzenden.

Het duifje dat bij het grasje in de ziekenkooi zit, heeft erg veel last van haar snaveltje. Deze groeit door :-\ Ik heb nu weer een stukje er af geknipt en haar een papje gegeven omdat ze amper heeft gegeten :-\ Dit is even afwachten... Van de een op de andere dag kan ze hier last van krijgen, dus meer dan dit kan ik nu niet doen, helaas....

Bello