2 mei 2025, 22:41:28

Mijn valkjes 2009,2010 en 2011

Gestart door Saar, 15 februari 2009, 17:02:48

« vorige - volgende »

Saar

Geen goed nieuws :-\
Een schimmel, de megabacterie en giardia :(
Kom straks even met een grotere update...

Caroline

Jeetje ... heftig.  :o

Ik kom straks even je complete verhaal lezen.

Alvast heel veel sterkte, dikke knuff.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Saar

Nou Vanmiddag kwam Lynette me ophalen.
Moby mee in de koffer, en henkie er ook bij...
Moby heeft bijna de hele weg zitten dutten :-\ en henkie vond alles machtig interessant.

We waren optijd bij de VA. Even vertelt hoe of wat, en lynette vulde ook nog wat dingen aan. Vervolgens werd er vertelt dat ie een swab wilde maken van Moby's cloaca :-X HIj gaf geen krimp, en dat ging onder de microscoop. Hij vroeg of ik het wilde zien. De giardia was duidelijk te zien, en toen de ontlasting nog groter werd gemaakt, zag je ook duidelijk een schimmel :-X Maar geen MB... Vervolgens werd er een swab van Henkie gemaakt, en daar was de giardia of schimmel ( dat weet ik niet meer ) ook aanwezig. Moby moest bijgepapt worden... Omdat hij na een half uur nog steeds niet had gepoept, werd me vertelt dat het met de kropnaald moest worden gedaan :o :o :o Whaaaaa! Eng!! Hij heeft het me voorgedaan, en vervolgens werd het mij ook geleerd.. Och man wat vond ik het eng! Het is me gelukt, en thuis ook :D Juffrouw ;) Lynette was nog even mee gegaan om te kijken of het allemaal lukte.

Moby poepte toen we gingen afronden gelukkig toch nog op tafel... En daar werd de megabacterie in gevonden :(

Eerst moet ik ze behandelen met ronizol voor 7 dagen. En dat na 14 dagen nog een week herhalen. Als ik klaar ben met die eerste ronizolkuur, moet ik daarna 10 dagen met fungizone aan de gang. Ik moet volgende week terug bellen, en als ik zoiets heb van het gaat helemaal verkeerd, dan moet ik als de sodemieter bellen :-\

Maar lieve mensen, de giardia komt dus veel vaker voor bij vogels!!! Dit is alleen te vinden via een swab of warme ontlasting. Vooral in amerika schijnt dit vaak bij vogels voor te komen.

1 ding is zeker, Praktijk Feld heeft dus wel zeker weten een schimmel over het hoofd gezien of de schimmel voor een bacterie aangezien >:( Er zit een kans in dat ik nog op hun brief ga reageren, maar ik wil eerst mijn beessies proberen te redden. Als ik moby geen pap geef en zijn medicijntjes niet op tijd geef, dan is zijn overlevingskans 10%.... Dus we gaan knokken. Hij moet en zal dit overleven!
Nu ga ik eerst hun kooi even goed schoonmaken, en water met medicijnen klaarmaken voor de groep hiernaast.
Ik ga alle vogels behandelen incl. de tropen. Willen jullie a.u.b. meeduimen voor een goede afloop?

Saar

Citaat van: Caroline op 24 februari 2011, 18:40:20
Jeetje ... heftig.  :o

Ik kom straks even je complete verhaal lezen.

Alvast heel veel sterkte, dikke knuff.  :-*

:-* :-* :-*

patty_dordtse valkjes

Ik zal heel hard duimen voor deze geftige gedoe allemaal zeg.

ik zou ook zeer zekers op die brief terug reageren  >:(

Nu weet je wat er aan de hand is ook al is het geen leuk nieuws maar nu kunnen jullie er hard voor gaan vechten om ze nog te gaan redden .

ik zal heel hard duimen voor jullie.

hou ons op de hoogte  :-*
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Larissa

Jezus....wat een heftig gedoe
uiteraad gaan wij ook heel zwaar duimen dat dit allemaal goed gaat komen voor jou vogeltjes (allemaal)

Hoop moby gauw weer wat aankomt en dat de medicijnen goed aanslaan

Dikke knuff
Larissa

Bello

Tuuurlijk duimen we mee.

Jeetje heftig allemaal zeg, maar je gevoel heb je toch het juiste laten doen, nl. naar een goede vogelarts gegaan!!!

:-*
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Saar

Dank jullie wel voor het duimen draaien :-* :-* :-*
Over 45 minuutjes Moby pappen.
Hij zat net zaadjes te eten, hopelijk houdt hij ze binnen....

Sally

Hey Saar,

Wat een zooi zeg... Ik hoop nu je weet wat er scheelt met jouw vogeltjes dat ze snel genezen.
Echt goed van je om naar een andere VA te gaan, en super lief van Lynette om je te brengen.
Wat n schat ook he!  :-*

Veel sterkte nog!
Mijn duimen draaien overuren.

:-*Sally

Monky

Jeetje, je maakt veel mee de laatste tijd met je vogels.

Ik hoop dat dit allemaal goed voor jou en je vogels afloopt. We duimen natuurlijk met je mee.

Heel veel sterkte met alles!

Liefs,
Monky

lynette

Hey meis,

Ondanks de redenen van onze afspraak vond ik het erg gezellig. En het was ook erg fijn dat Bastiaanse alle tijd voor ons nam (wel ruim een uur)

Het zit je niet mee dat jou beestjes zo veel hebben. Gelukkig kan je ze nu met medicijnen behandelen. En met de krobnaald werken. Dat scheelt voor de vogies enorm veel stress tijdens de dwangvoeding.

Ook duim ik mee meis en je weet me te bereiken als je me nodig heb  :-*

En over de GiardiaParaciet
Deze kan alleen via echt verse ontlasting gevonden worden. Dus met opsturen van de ontlasting via de post kan deze dus niet gevonden worden. Omdat deze maar heel kort buiten de darm leeft. Dus het liefst dus via cloaca swab bij de vogelarts of net gepoepte ontlasting gelijk onder de microscoop te zien.

Saar nog bedankt voor je mooie bloemetje  :-*

Groetjes Lynette

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

carco

Jeetje zeg: het is nogal niet wat :-\
Hopelijk gaan de medicijnen snel hun werk doen en ben je eens af van je zieke vogels.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Always look..

lynette

En hou Moby de pap binnen??

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Saar

Lieve allemaal,
Bedankt voor de lieve reacties.
Ik lig nu in bed, dus morgen reageer ik even uitgebreid op jullie.
Dat gaat niet lekker op m'n telefoon...

En Lynet, hij heeft het binnengehouden.
Kreeg zelfs weer een snavelkusje van hem.
Hoelang heb jij ze pap gegeven?

:-*