3 mei 2025, 14:51:59

Mijn valkjes 2009,2010 en 2011

Gestart door Saar, 15 februari 2009, 17:02:48

« vorige - volgende »

Kaatje

Hoi Saar,

Kom jouw boekje ook weer eens opzoeken, altijd gezellig geweest hier  ;)

Wat een koppies hebben de vogeltjes in je hand, ze zien er inderdaad heel anders uit dan kromsnavels, hahaha, echt wennen hoor! Maar alles is wat zo klein is lief, maar moeders mooiste zijn ze ook weer niet  :D

Wel leuk voor je hoor, onvoorstelbaar dat dit straks prachtige vogels worden, want wat een mooie vinkjes zijn het zeg!

Ja, las maar lekker een pauze in, zitten de kleintjes buiten!? Is dit niet te koud dan nu, of zijn ze van slag !? Misschien hoort het wel hoor, ik ben echt een leek op dit gebied  ::)

Nou meid, geniet er maar van, hoe is het met een nieuw huis zoeken, lukt dat een beetje !? Ik merk wel dat ik achter loop overal zeg.

Liefs, Karin

Saar

Citaat van: Kaatje op 28 januari 2010, 09:09:19
Hoi Saar,

Kom jouw boekje ook weer eens opzoeken, altijd gezellig geweest hier  ;)

Wat een koppies hebben de vogeltjes in je hand, ze zien er inderdaad heel anders uit dan kromsnavels, hahaha, echt wennen hoor! Maar alles is wat zo klein is lief, maar moeders mooiste zijn ze ook weer niet  :D

Wel leuk voor je hoor, onvoorstelbaar dat dit straks prachtige vogels worden, want wat een mooie vinkjes zijn het zeg!

Ja, las maar lekker een pauze in, zitten de kleintjes buiten!? Is dit niet te koud dan nu, of zijn ze van slag !? Misschien hoort het wel hoor, ik ben echt een leek op dit gebied  ::)

Nou meid, geniet er maar van, hoe is het met een nieuw huis zoeken, lukt dat een beetje !? Ik merk wel dat ik achter loop overal zeg.

Liefs, Karin

heeeey Karin :D
Leuk om jou hier weer eens te zien!
Ja de mooiste zijn ze nu nog niet :P Maar dat kom vanzelf wel als we zo'n 2 weken verder zijn denk en hoop ik 8)

Ik heb vorig jaar november een kamervoliere gekocht... Ik heb voordat de ergste kou begon, bijna alle kleine vogels naar binnen gehaald: japanse meeuwen, zebravinkjes, mozambique sijsjes enz... ;) Ik ben daarvoor ook nog op de vogelbeurs geweest in zwolle, en daar had ik ook nog een paar vogeltjes gekocht, dus ik had echt een grotere kooi nodig voor binnen zodra alles uit quarantaine was.... Ik heb de Volière Lecce RHRQuality gekocht voor ze. Misschien dat ik de voliere nog een slagje groter ga kopen... Maar dat zie ik later wel :). Doordat het buiten zo koud werd, kwam een oudere rijstvogel niet meer mee. Was hartstikke sloom... Nu is dit al een kneus :-[ Hij heeft bijna geen teennageltjes meer, en 1 van de nagels die hij heeft groeit zo omhoog :o Dus die zit nu ook warm binnen...

De japanse meeuwen kregen alleen last van de hormoontjes, dus ik bleef eitjes rapen uit de voerbakjes. Toen heb ik besloten om de tropen blokken en tralie nestjes maar weer tevoorschijn te toveren.. Met het gevolg dat ik nu 4 van die lelijke lieve monstertjes heb liggen ;D :-* En er komen er nog een paar aan van de bandvinkjes als dat allemaal goed blijft gaan... Zijn die uitgevlogen, dan haal ik de huisjes weer weg en ga ik de voliere even helemaal anders inrichten. Moeten ze waarschijnlijk even uit de voliere voor hooguit 2 uur, dan kan ik die tenminste even fatsoenlijk schoonmaken als ze de tralies hebben ondergescheten :-X Maar dat kan ik pas zien als ik alle huisjes eruit heb gehaald ;)

De voliere buiten is ingepakt met dekzeil... En het binnenhok is weer op slot... Dit omdat de valkjes dus weer aan de leg waren gegaan :o Nu kunnen ze dit dus niet meer... :P Moeten ze zich toch echt inhouden tot april/mei.. Ligt er een beetje aan wat het weer doet...

De zoektocht naar een huis gaat nog steeds door.. reageer op heel veel dingen, maar we zijn jammer genoeg nog steeds niet aan de beurt. Op dit tempo duurt dat nog wel een paar jaar... Dus we zijn zo langzamerhand ook aan t kijken voor een koophuis. Voor de rest leven we heel gescheiden. Als we thuis zijn zitten we alleen nog bij mijn schoonouders voor het eten, of als er wat gevraagd wordt bv. En voor de rest zijn we of weg, of zitten rustig in onze kamers boven... Op deze manier kunnen we het voorlopig nog wel even rekken.. Maar als we morgen een huisje zouden kunnen krijgen dan zijn we weg ;)
Liefs Saar :-*

Saar

:-[ :-[ :-[ :-[
Uuuuh oeps.. Het is nogal een lang verhaal geworden.. :-[
Sorry.... ;D

Kaatje

Hoi Saar,

Geeft toch niet dat lange verhaal, altijd gezellig hier  :D Jeetje, ik denk dat het door het langere lekkere weer komt dat de vogels een beetje van slag zijn. Ik merk het hier ook, er worden dan gelukkig geen eieren gelegd maar Nienah is al ruim 6 weken broeds.

Leuk hoor dat kweken, vind het altijd zo wonderlijk om te zien hoe klein ze zijn als ze uit het ei komen, zo kaal en dan uiteindelijk helemaal in de veren en hup, de vogel is gevlogen  ;)

Ach, kan je nog even lekker sparen, ik hoop dat jullie toch op kort termijn een huisje zullen vinden, want op een gegeven moment heb je gewoon behoefte aan een stekje voor jezelf  ;)

Liefs, Karin

Saar

Ja ik hoop het ook dat we snel wat hebben..
We zijn er echt aan toe... We zijn ook overal teveel bij betrokken. Dat is voornamelijk het grootste probleem ::). En als er personen op bezoek komen die we niet willen zien ( familieruzie's etc ) dan gaan we of t huis uit of we 'sluiten' ons op ::) We kunnen voor de rest weinig eisen gaan stellen. Dus ja.. Gewoon blijven doorzoeken, en op sommige momenten tot 1000 tellen :-X Ook al is t moeilijk.... ;) Op dit moment is er lekker veel werk, dus dat zorgt ook wel voor afleiding :) Als ik werkeloos zou zijn op dit moment nou dan word ik echt gestoord :o Gelukkig is dat niet het geval :D
:-* Saar

Saar

Gisteravond weer even met de 4 kleine frutseltjes staan knuffelen... Och ze zijn zooooooo lief :-* Met die mooie grote bruine en rode oogjes :-* Er zitten in ieder geval 2 bontjes tussen... Ze krijgen van die lieve witte staartpennetjes... *zwijmel* De andere heeft tot nu toe geen bont. En het roodoogje lijkt wel een fallow onder de japannertjes ??? Ik ga zo maar even de mutatie opzoeken ::)

Saar

Ik ben er min of meer uit!
klik
Ik vermoed dus dat het of de 13. Ino Creme is of de  14. Ino Grijs .... Ik kan die veertjes er wel uitkijken.... :-[

*Manon*

Hoi Saar,

Jammer van het kleine donsje  :-\

Wat zien ze er nog kaal uit... heel anders dan valkjes met hun donsvachtje  ;)

Liefs Manon

Saar

Citaat van: *Manon* op 29 januari 2010, 12:58:02
Hoi Saar,

Jammer van het kleine donsje  :-\

Wat zien ze er nog kaal uit... heel anders dan valkjes met hun donsvachtje  ;)

Liefs Manon

Ja ze zijn echt heel anders dan de valkjes.. Maar die afwisseling is ook wel weer leuk :D
Jij ook een fijn weekend :-*

Inmiddels heb ik de introductie op pagina 1 weer helemaal aangepast.. Hopelijk verander ik niet veel qua vogels of verhuizingen... Dit heeft me ruim een uur gekost :o Is dus ff weinig van werken terecht gekomen :-[ ;D :-[

Saar

Misschien heb ik vanavond een nieuwtje.... ;D

Kimm

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Saar

Saar

Ik heb engelen geduld, maar het is een keertje op!
Gerrit is 45 minuten onafgebroken aan t gillen geweest omdat meneer zijn stofdoek niet kreeg terwijl ik aan het schoonmaken was  >:( >:( >:( Mijn regels zijn wat dat betreft vrij duidelijk... Schreeuw jij je longen uit je lijf omdat je iets niet krijgt, dan kan je de pot op!

Nu ging hij alleen net iets te ver.. Ik geef de beestjes andijvie, en leg het bij de valkjes op de grond neer... Harry gaat erbij zitten, en begint te eten... Komt Gerrit naar beneden gesprongen, om Harry eens even aan te vliegen :o :o :o Het arme beest deed niks! Ik heb gerrit uit de kooit gegraait en in de TT kooi gestopt die er nog stond. Sinds die tijd zit hij daar lekker te gillen terwijl ik harry zijn gedrag beloon door hem lekker te laten spelen buiten de kooi.. ;D Is misschien heel gemeen, maar op dit moment heb ik ff geen medelijden met Gerrit >:( :-[ Nu begint hij eindelijk rustiger te worden, dus hopelijk zijn na eindelijk 5 kwartier die hormonen gezakt..  ::)

Hermien

Anke

Wahahaa die Gerrit :o :o
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes