2 mei 2025, 22:26:05

Mijn valkjes 2009,2010 en 2011

Gestart door Saar, 15 februari 2009, 17:02:48

« vorige - volgende »

mariejj

Citaat van: Saar op 20 september 2009, 13:50:33
Citaat van: mariejj op 20 september 2009, 13:23:43
Citaat van: Saar op 20 september 2009, 11:57:07
Citaat van: mariejj op 20 september 2009, 11:44:12
de bonte kuifzebravinken ook gezien?  ;D

:o :o :o :o :o
Neej :'( Anders had ik wel een stelletje meegenomen... Heb daar dus gewoon overheen gekeken :'( Waar stonden die dan?

Ps mijn nieuwe aanwinsten zijn hun nacht goed doorgekomen! :D

Ergens in het midden van de voorste hal  ::)  ja ze waren ook moeilijk te zien in van die platte liggende kooitjes..    en hij had een hele boel kleine vogeltjes.  Maar ik ben er ook zo weer verder gelopen dus dan zal het in mijn ogen geen 'goede'  kweker/handelaar zijn geweest.

Bij welke valken heb je staan kwijlen?  Ik heb 3 kwekers gezien met mooie mutaties  de rest waren allemaal wildkleuren en lutino's  in kleine kooitjes.

Ahaa... Ja daar keek ik dus amper in... De meeste vogies zaten daar in opgehokt. Zo sneu :'( Al de vogels die ik heb gekocht kwamen uit tt kooien en andere kooitjes. Geen 1 zat er in een loper. Heb er zo min mogelijk opgelet. Zag namelijk een paar lopers helemaal volgepropt met kleine vogeltjes :'( Een paar begaven t bijna door de stres :( Van die mensen zal ik dus geen vogeltjes kopen :-[

En ik heb dus staan kwijlen bij de geelwangen, bleekmaskers en die zwartmaskers ;D Ik zag een bleekmasker wildkleur man, nou echt... Die wangetjes vielen bijna niet meer op in zijn masker! :o Vind ik echt schitterend :D Maar helaas pindakaas, ik heb geen plek meer voor nieuwe valkjes. Ooit in de toekomst :) Dromen mag altijd ;D

Ja ik keek er wel in  gewoon om te kijken maar kopen daaruit zal ik ook nooit doen.
Ik heb ook een gouldamadine man gekocht die kwam ook uit een tt kooi  en de verkoper vertelde me ook meteen de split al voordat ik erom vroeg. Zijn vogels zaten ook rustig op stok in de tt kooitjes  terwijl ze bij sommige anderen op de grond in een hoekje met oogjes dicht liggen.. dat zegt al genoeg toch?

Bij Thierry heb ik ook even staan kijken.. ik vond zelf dat het niet erg bijzondere vogels waren.. ook aantal zonder staart (vanwege het vangen zei thierry  ::)  vreemde manier van vangen)
En een man die had 3 tt kooien met de bovenste geelwangen midden bleekwangen  en onderste zwartwangen  ofzoiets stond erbij  ;D (en nog een paar lopers met valken)  die had een opaline pop split geelwang  :P
En een jonge jongen die sprak volgens mij frans ofzoiets  die had hele mooie valken zitten  :o  een prachtige witmasker dominant pastel man met een duidelijke zwarte kop en zooming op zijn veren  :D en nog meer dominant pastellen waar je het tenminste aan kan zien. en  witmasker palefallows.  Was wel schattig om te zien hoe hij op een papiertje de prijzen schreef  ;D  Hij gaf mij zelfs zijn email adres en maakte met handgebaren duidelijk dat als de vogel dood zou gaan ik mijn geld terug kreeg.  :-*

Saar

Aaaah wat lief :D
Gelukkig heb je ook genoeg mensen die goed met hun vogeltjes en klanten om gaan :) Ik zag 1 loper vol met japanse meeuwtjes... Mijn hart brak toen ik dat zag :'(
Er zaten er zeker een stuk of 60 in. Lagen allemaal op elkaar, en sommige waren meer dood dan levend >:( :( Ik zei nog tegen Chiel toen ik thuis kwam. Het is maar goed dat ik geen miljonair ben :-X Anders had ik heel veel vogeltjes uit medelijden gekocht :-X :-[ :-\

Met mijn nieuwe vogeltjes gaat t super! Ze mankeren in ieder geval niks aan hun vreetklieren ;D Man die vreten aardig wat af voor die kleine beestjes :o Vanmorgen toen ik het rolgordijn omhoog deed begonnen de bandvinkjes en gordelgrasvinken meteen te fluiten ;D Ik heb gisteren nog even zitten kijken naar de kamer voliere die ik eerst wilde bestellen. Ik heb nu toch maar weer voor een andere gekozen van dierenvilla :-[ ;D klik hier Hier zit er ook traliewerk onder t dak. Hebben ze meer licht. En hier zit een klepje voor de schuiflade. Houdt mooi de troep tegen en de vogels in de kooi als ik die verschoon ;) Die ga ik begin volgende maand bestellen :D
Groetjes Saar :-*

Saar

Door het koude weer 's morgens ben ik iedere keer weer een paar valkjes 'kwijt'. Is wel leuk dat zodra ik de deur van de schuur open doe dat ik weer wordt toegezongen ;D

Harry ( ook wel bekend als het nep geelwangetje ) dat gaat het vriendje worden van Gerrit. Ik wacht nu dus even totdat de tropen uit quarantaine zijn en voor hun de kamervoliere staat. Het is zo'n lekker brutaal beestje. Zodra hij je ziet begint ie al te fluiten en te brabbelen. Vanmorgen kwam ie bij me zitten, deed zijn vleugeltjes open... Koppie naast mijn oor en fluiten maar :P Hij verwacht alleen ook dat ik t terug doe. Doe ik dat niet dan fluit ie steeds harder totdat mijn oren zeer gaan doen :o :-X Omdat hij zo brutaal is, komt t wildkleurtje van Plien, en het bontje van Hans en Grietje ook bij mij zitten :o De enige afstandige valkje is het opalientje van Plien en Sjors. De rest krijgt graag kusjes en eet alles wat ik in mijn handen heb. Of het nou trosgierst is of zaadjes, ze vinden het allemaal best ;D Dus mocht er iemand nog op zoek zijn voor een leuk maatje in een (kamer) voliere, ik heb nog 3 valkjes te koop.

Gerritje is de laatste week een beetje vervelend. Gillen, krijsen.... Een overduidelijke puber! Zo erg hebben we ze nog nooit gehad :o Overal in zitten waar t maar kan.. planten, de knuffels, de surround boxen... Op mijn tandenborstel als ik mijn tanden aan t poetsen ben :o >:( Van de week was ik de planten in t aquarium aan het snoeien. Wilt ie bij me zitten en dondert ie bijna t aquarium in :-X Hij zit nu dus maar wat vaker in de kooi. Kreeg namelijk van de week mijn herfstdecoratie al achter in mijn nek >:( Gelukkig zijn t allemaal neptakken enzo, maar stel t was een echte plant geweest met een stenen pot ipv een riete mand :-X Dan had ik denk ik wel flink liggen kronkelen van de pijn ::)

Voor de rest heb ik even geen nieuws :)
Groetjes Saar :-*

Saar

UUuuuuh juist ja :o
Ik kom vanmorgen buiten, zie ik Teen en t oude bonte poppie in de voliere zitten. Ik dacht al.. dit klopt niet ::) Zij zitten 'smorgens namelijk altijd in het binnenhok. Kijk ik om het hoekie, hebben ze de deurtjes gisteravond dichtgegooid ::) ;D Doe ik de schuur open, zit het wildkleurtje van Plien en Sjors heel zielig te kijken. Ik heb de deurtjes dus maar weer open gedaan. Daar was ie me heel dankbaar voor ;) Moet ik maar even in de gaten houden. Als ze het te vaak doen dan moeten we even iets anders verzinnen ::)

Saar

Met de vogies gaat t goed :)
De buren hebben alleen sinds kort duiven en die schijten mijn hele voliere onder.. :-X >:( :-\ Maar eens kijken met Chiel hoe we ze kunnen verjagen. Zal wel moeilijk worden aangezien ze in een konijnenhok worden gehouden :o :'( Maar je moet toch wat proberen :-\

Saar

Gerrit wordt een beetje brutaal :o :o :o
Kijk maar....
Vrouwtje, ik wil kroelen...

Hmmmm lekker hoor

Wel :censuur :censuur >:( Je doet het niet goehoeeeed!

Hehe... zie je wel, je kan best goed kroelen

Nou eeeh, laat maar ik heb er genoeg van

Maar voor de rest... Is het een lekker kereltje ;D

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Saar

Raymond

aah wat een scheetje is die toch!! Mooi toch om zo te zien dat die valkjes ook een eigen wil hebben, maar wel lief willen zijn!

Succes met deze brutale jonge!

Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Saar

Citaat van: Raymond op  3 oktober 2009, 15:54:14
aah wat een scheetje is die toch!! Mooi toch om zo te zien dat die valkjes ook een eigen wil hebben, maar wel lief willen zijn!

Succes met deze brutale jonge!

Ja het is er eentje waar ik mijn handen vol aan heb.. En jaloers op alle andere beestjes die mijn aandacht krijgen :-X Hij zal toch moeten leren dat ie me moet delen ;D

En dank je... Succes kan ik wel gebruiken. Hij begint al een beetje te puberen namelijk :o

Anke

Hoi Saar,
Ik kom even zeggen dat je een erg mooie herfst handtekening hebt ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Saar

Citaat van: Anke op  3 oktober 2009, 17:34:55
Hoi Saar,
Ik kom even zeggen dat je een erg mooie herfst handtekening hebt ;D
Groetjes Anke

Dank je ;D
Die heb ik vorig jaar gemaakt :)
ALs het morgen een beetje goed weer is, gaan Chiel en ik aan de wandel :D

Hermien

Aaah, gekke Gerrit. Lijkt veel op mijn eerste valk die toevallig ook 'Gekke Gerrit' werd genoemd. Zó lief, dat kroelen en natuurlijk moet je dat dan wel op de juiste manier doen, hè? Goed van hem dat-ie je dat even duidelijk maakt.

Knuf van mijn 'Vliegtuig'.

:-*  :-*  :-*  :-*

anika_en_spirit

Hoi Saar,

Ahh, wat een super lieve foto's van Gerritje!
Heerlijk als ze zo met je willen kroelen hè  ;D
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!

Saar

Citaat van: Hermien op  3 oktober 2009, 22:49:27
Aaah, gekke Gerrit. Lijkt veel op mijn eerste valk die toevallig ook 'Gekke Gerrit' werd genoemd. Zó lief, dat kroelen en natuurlijk moet je dat dan wel op de juiste manier doen, hè? Goed van hem dat-ie je dat even duidelijk maakt.

Knuf van mijn 'Vliegtuig'.

:-*  :-*  :-*  :-*

:-* :-* :-*
Knuffie terug voor je vliegtuig :D

Citaat van: anika_en_spirit op  3 oktober 2009, 23:18:00
Hoi Saar,

Ahh, wat een super lieve foto's van Gerritje!
Heerlijk als ze zo met je willen kroelen hè  ;D

Zeker weten :D Heb ik echt zo gemist.. Dat willen jullie niet weten :D