2 mei 2025, 22:21:30

Mijn valkjes 2009,2010 en 2011

Gestart door Saar, 15 februari 2009, 17:02:48

« vorige - volgende »

Saar

Oowja met t papkindje gaat t ook goed :D
Heeft de trosgierst helemaal gevonden hihi!

B87

Ohoh nou ben benieuwd welke vogel bloed :o

Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

Saar

Ik heb niks kunnen vinden :-\
Alle vogels heb ik uit t blok gejaagd, maar ik heb niks kunnen vinden ??? Snap er niks van ::)

Het eerste grasje is nu trouwens ook verhuisd :)

Anke

Hoi Saar,
Fijn dat het goed gaat met het papkindje :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Saar

Citaat van: Anke op 20 juli 2009, 19:48:50
Hoi Saar,
Fijn dat het goed gaat met het papkindje :)
Groetjes Anke

Zeker weten :D
Ben zo trots op hem/haar :-* :-* :-*
Woog vanmorgen 70 gram en wilde geen pap :o Nou dan niet hoor hihi! Hij/zij heeft net een voeding gehad en daar ging 5 ml van in. Het kleintje heeft inmiddels een upgrade gehad van de kooi :D Hij zit bij Stompie en Wilfred in de kooi en dat gaat goed! Is lekker op onderzoek uit enzo :)

Jullie zullen wel denken.. Waar is Sjonnie dan? Sjonnie zit hiernaast in een kooi met Gisli van Monique en de ouders van Wilfred. Sjonnie pestte Stompie en Willie zo erg dat ik het niet meer aan kon zien >:( Telkens in Stompie zijn tumor bijten enzo.. Ik heb inmiddels contact gehad met de vogelarts in Houten. Een operatie kost ongeveer 100 euro. Na de vakantie laat ik hem helpen. Op hoop van zegen dat hij het overleeft... Ben zo bang dat hij niet meer wakker wordt :-X Maar niks doen gaat ook niet... De tumor groeit wel, ook al is het heel langzaam ::) Dus ik MOET wat doen.. In dit geval is het dus een operatie want hem hier om in te laten slapen... Daar doe ik in dit geval niet aan. Mochten ze tijdens de operatie tot de ontdekking komen dat er niks meer aan te doen is, dan laten ze hem maar in zijn slaap. Dan weet ik dat ik alles heb gedaan wat ik kon doen.. Maar we gaan er gewoon van uit dat sjaggo Stompie weer lekker naar huis komt :D

Caroline

Spannend hoor, het pootje van Stompie.  :-\

FIjn dat het goed gaat met je papkindje.  :D

En natuurlijk jij ook gefeliciteerd met onze gezamelijke kleinkinders.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

B87

Mooi dat het goed gaat met het papkind!
En hoe is het met Ginao??

Waar laat je stompie opereren? Cascademuur? (ga je daar altijd heen? ::) )
Hoop dat het goed komt met hem! :-*

Saar

Citaat van: Caroline op 22 juli 2009, 08:39:54
Spannend hoor, het pootje van Stompie.  :-\

FIjn dat het goed gaat met je papkindje.  :D

En natuurlijk jij ook gefeliciteerd met onze gezamelijke kleinkinders.  ;)

Spannend is het zeker :-\ En de tumor groeit op het korte stukje vleugel. Is gelukkig vrij makkelijk bij te komen. Ik zit er dagelijks aan te friemelen, en zo te voelen groeit het naar buiten en niet naar binnen! En dank je wel! ;) Jij ook gefeliciteeeeeerd ;D

Citaat van: B87 op 22 juli 2009, 10:37:45
Mooi dat het goed gaat met het papkind!
En hoe is het met Ginao??

Waar laat je stompie opereren? Cascademuur? (ga je daar altijd heen? ::) )
Hoop dat het goed komt met hem! :-*

Gisteren nog goed ;D Na het avondeten brak er :censuur weer uit.. Zal jij ook wel rond 6 uur/ half 7 over je heen hebben gehad? Dus ik ga zometeen weer kijken :)

En ik ga idd naar de Cascademuur. In Feld ben ik het vertrouwen verloren, en in Utrecht zit er ook een prutser die voor consult en een prikje 75 euro per keer vraagt >:( En het fijne is dat als ik geen vervoer heb, ze hem komen halen :) Ronald werkt ook in Utrecht op de faculteit. Daar mag hij Stompie absoluut niet naar toe brengen. Heeft ie met Ludo toen ook gedaan... Met mijn toestemming.. Ben alleen bijna van mijn stokkie gegaan van de rekening bijna 400 euro :-X :-X:-X Dat wil ik dit keer dus voorkomen :P ;)

B87

22 juli 2009, 11:45:44 #953 Last Edit: 22 juli 2009, 12:35:22 by B87
Haha, ja ik ben 1x bij die man geweest, Ronald zal hij dus heten, vond het helemaal niks. Was met mijn ratje, was super benauwd (ging echt bijna dood...) en hij pakte haar en legde haar tegen zijn oor en zei: ja ze is benauwd. Ja eppo dat kon ik zelf ook wel horen!!  Hij gebruikte geen stethoscoop, niks. Dus ik zal dr met mn vogel niet heen gaan, maar dat komt dus daardoor :P
Ben blij dat jij wel goede ervaringen met hem hebt!

Ja gister heeft het hier heel even geregend ja! Nou lees straks wel hoe het dan met Ginao is ;) Maak je ook een nieuwe foto :-[ :D

*Manon*

Monky

Hey Saar,

Het is heel goed gegaan met Gisli  :) Het is wel een ondernemend grasje. Ze is al een keer uit haar kooi gebroken hahaha. Ze staat in een kanarikooi. De etensbakjes hangen dan buiten de kooi... Ze drukte blijkbaar het plastieke klepje weg en weg was ze. we hebben gelukkig een hor voor de deur anders was er kans geweest dat ze naar buiten gevlogen was.

Onze kat zat ook in de woonkamer, maar die keek niet op of om... die lag lekker verder te snurken hahaha.

We wilde haar een beetje moe maken zodat we haar makkelijker konden pakken, maar het was niet nodig. Ze vloog op gegeven moment zelf haar kooitje weer in. Daar was ik wel een beetje verrast over. Ze wist haarfijn haar kooi weer te vinden. Ik had het deurtje wel al open gezet en daar klom ze netjes in. Ik heb ervoor gezorgd dat die klepjes nier meer open kunnen hahaha.

Ik heb wat kiekjes van haar gemaakt dus die zal ik binnenkort even plaatsen. Ze is echt super mooi.

Het was in elk geval leuk je een keer ontmoet te hebben.

Groetjes,
Monky

Saar

Hoi Monique,
Ik ben blij om te lezen dat het goed gaat met Gisli :D
En de dondersteen :o Ik heb het hier ook wel eens gehad hoor met grasjes.. Ze weten soms uit de kleinste kiertjes te ontsnappen ;D Ik heb de foto's gezien in je dagboekje, en Gisli is echt moooooooi :D En ik vond het ook leuk om jullie ontmoet te hebben :D
Groetjes Saar :-*

Saar

Zo hehe daar ben ik weer eventjes...
Door de vakantie ben ik niet veel online.. Soms lees ik als gast even het meeste bij :) Morgen gaat bij Plien en Sjors het blok eruit. Chiel en ik gaan dan ook even brainstormen wat we buiten op de plek van de valkenblokken gaan hangen. Dan wil ik proberen om ook die uit de voliere te vissen. En liggen nog wat grasparkieteneitjes, maar ik verwacht er niet te veel van.. Ik had allang weer kleintjes moeten hebben, maar ze komen niet uit.. Erg jammer. Er is wel weer een duifje geboren :D
Morgen duik ik de voliere in om foto's te maken. Is alweer even geleden.
Dit heb ik nog te koop:
Een bontje van Hans en Grietje;
Het opalientje van Plien en Sjors;
Het wildkleurtje van Plien en Sjors;
Opaline bonte witmaskertje van Linkie en Guido ( deze mag alleen naar een buitenvoliere... )

Nog 3 jonge grasjes, een felgroene met cinnamon vleugels en 2 olijfgroene

3 zebravinkjes ( komen uit 1 nest )

1 diamantduifje van de eerste ronde.

Door de 2 papkindjes zijn de plannen gewijzigd... Ik zou eerst het wildkleurtje van P&S houden, maar na lang twijfelen heb ik besloten om het papkindje zelf te houden. Kan geen afscheid van hem nemen :-[ Hij eet trouwens zelfstandig :D
Ginoa van Bri eet wel zelf, maar niet voldoende dus die stop ik af en toe iets toe. Ze moet natuurlijk wel honger hebben om op zoek te gaan naar eten :) Voor de rest heb ik even geen nieuws.. Jullie zien me later op de dag wel verschijnen met foto's ;) Ik ga maar eens proberen te slapen ::) ;)

Caroline

Hoe is het met je bonte geelwangetje??

Nog steeds twijfel over de wangen of is er nu duidelijk??

Heb je een recente foto?? Ben best benieuwd.  ::)

En het papkindje mag blijven .... moeilijk hè, om ze dan weg te moeten doen.  :'(

Ik heb dat hier ook met Remy .... gelukkig weet ik dat hij een fijn adresje krijgt bij Peggy waarmee ik regelmatig contact heb maar anders ....  ::) :P

Fijne vakantie.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Saar

Citaat van: Caroline op 29 juli 2009, 13:11:20
Hoe is het met je bonte geelwangetje??

Nog steeds twijfel over de wangen of is er nu duidelijk??

Heb je een recente foto?? Ben best benieuwd.  ::)

En het papkindje mag blijven .... moeilijk hè, om ze dan weg te moeten doen.  :'(

Ik heb dat hier ook met Remy .... gelukkig weet ik dat hij een fijn adresje krijgt bij Peggy waarmee ik regelmatig contact heb maar anders ....  ::) :P

Fijne vakantie.  :D

Nog steeds twijfels... :-\ Eigenlijk te oranje voor een geelwang, te flets voor een oranje wang ::)

Foto's maken moet ik nog doen, maar manlief is naar de arena (open dag) en heeft de camera meegenomen :P

En weg doen kan ik dan niet :'( Gelukkig ben ik niet de enige met dit 'probleem' ;D :-[

En dank je :D Jammer genoeg zijn de 4 weekjes alweer bijna om. Maandag moeten we weer aan de arbeid ::) Niet zoveel zin eerlijk gezegd hihi! Maar dat zal iedereen wel hebben denk ik hihi ;D Dus nog even lekker genieten deze week :D

En ik heb nog ander nieuws, maar ik kan daar nog eventjes niks over zeggen.. Kom ik later op  terug ;)
Groetjes Saar :-*