4 mei 2025, 01:21:10

Mijn valkjes 2009,2010 en 2011

Gestart door Saar, 15 februari 2009, 17:02:48

« vorige - volgende »

Gerdy

Hoi Saar..veel sterkte met het pootje van Stompie.

wat is dat toch moeilijk hé om papkindjes weg te doen..maar ja ik heb er vijf te pappen waarvan er drie zijn gereserveerd maar moeilijk is het wel hoor.

gr gerdy

Saar

Zo daar ben ik weer.. De vakantie is jammer genoeg alweer om :'(
Met de valkjes gaat alles goed.. Buffy t grasje had al haar eitjes kapot gemaakt. Alle kleintjes waren afgestorven in t ei :'( Bij de regenboog grasjes lag er maar 1 bevrucht eitje, en die is ook niet uitgekomen. Als het een beetje uit te houden is achterin de tuin, dan moet Chiel de planken vanavond maar op maat zagen. Dan haal ik alles weg.
Deze vogies zoeken allemaal nog een nieuw huisje:
3 grasjes...
2 keer deze kleur:

en deze kleur:

en diamantduifje

een bont mannetje (versterkte geelfactor) split witmasker (misschien nog andere splitten omdat dit een cross over is ::)):

opaline bonte witmasker man (kans split lutino)

3 jonge zebravinkjes (1 man en waarschijnlijk 2 popjes):

wildkleur man van Plien en Sjors (split voor bont witmasker {X2: cinnamon gepareld} kanssplit lutino

Opaline man van Plien en Sjors split bont witmasker {X2: cinnamon}

Voor meer info, kijk even op mijn site of stuur me een pbtje :)

Saar

Net even mijn inmiddels zelfstandige papkindjes op de weegschaal gezet...
Gina weegt 84 gram, en Cees (zo heet hij voorlopig, we zijn nog geen leuke naam tegen gekomen) weegt 79 gram :o :D

hilde

ohhhhhhh saar zie net dat jij ook diamantduifjes hebt wij ook

hebben 2 jongskes die al uitvliegen en nu weer 2 kleine ukkies van een ander koppeltje

groetjessssssss

Saar

Ja klopt :) 2 koppeltjes heb ik.
Het oude kereltje buiten is inmiddels 12, maar die heeft nog een duiffie op de wereld gezet ;D Het koppeltje binnen is maar een stelletje prutsers :-X Ben nog druk aan t zoeken naar een huisje voor t jonge duifje... Dus als je er nog 1 zoekt ;D

hilde

hihi we hebben er zelf teveel  ;D

groetjesssssssssss

*Yvon

Hoi hoi

Bij jou is het broedseizoen dus al afgelopen?
Nu hopen dat je goeie adresjes vindt voor de overgebleven jongen.
Ook dat zal vast wel goedkomen.  ;) :D

Werkse weer !!
Ons vakantie gaat volgende week beginnen.  :P

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Saar

Heey Yv,
Ja gelukkig wel.. Op een gegeven moment word ik het toch wel een beetje zat :-[ Zaterdag avond word Gina opgehaald, zondag wordt het geelwangetje opgehaald. Misschien dan ook nog het cinnamon bontje... De blokken gaan er in ieder geval deze week uit. Dan kunnen ze tenminste weer in het normale ritme komen. Dan kunnen Plien en Sjors binnenkort ook weer naar buiten :) Dan zit ik al een paar dagen op iemand te wachten om een afspraak te maken om de 2 grasjes die binnen zitten op te komen halen :-\ Heeft die persoon 8 augustus nog niet gereageerd, dan kan die de pot op om t zo maar ff te zeggen :-X :-[ ;D Dus ja, komt vast goed met t vinden van huisjes :D

Enne, dank je wel! Jullie alvast een fijne vakantie :D
Groetjes Saar :-*

Saar

De cinnamon bonte man wordt zondagavond opgehaald :)
Nog steeds niks van het vrouwtje gehoord voor de 2 grasjes :-\ Maar van het weekend zullen dus 3 valkjes gaan verhuizen :)

Saar

De blokken zijn uit de voliere!
Er hangen nu planken. Die gaan we nog aan elkaar verbinden met trappetjes :)

Daarnaast ben ik druk bezig met t schoonmaken van de kooien, en al de blokken :-X Vind ik echt een :censuur klus :-X

Vanavond komt Bri Ginoa ophalen.

Morgen middag om 14:00 wordt het geelwangetje opgehaald

Morgen avond worden er jonge guppies opgehaald en een valkje... Daarnaast moet ik ook nog strijken dit weekend en alles stoffen :o

Maar nu eerst maar eens eten ;)

Saar

Bijna alle kooien zijn schoon :D
En ik moet nog 3 blokken doen en dan staat alles te drogen...

En Bri heeft inmiddels Gina opgehaald :D

B87

Jup! Suzy heeft haar nu eindelijk gezien. Blind beest!
Haal Gina morgen pas uit het hok. Ze was bang voor mijn handen. Maar ze heeft net wel en tijdje op mijn hand gezeten in de kooi  :D Ik laat haar eerst maar even wennen. Morgen heb ik een verjaardag, dus dan haal ik haar morgenavond eruit, kan ze even rusten :) Nu even alleen af en toe laten opstappen in de kooi!

Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

Saar

Gekke Suzy ;D
En dat opstappen komt wel goed :D
Deed ze hier al keurig :D

Saar

Gisteren zijn er weer 2 valkjes opgehaald :)
Het wordt al een stukkie rustiger, en ik moet zeggen dat ik dat best wel prettig vind :)

Van die vrouw over de grasjes heb ik niks meer gehoord. Die staan dus weer op marktplaats en er is er alweer 1 besproken :)

Van de week ga ik maar weer eens nieuwe foto's maken.
Dit heb ik nog te koop:
een wildkleur man;
een opaline man;
opaline bonte witmasker man;
bonte man met versterkt geelfactor;
het 'nepgeelwangetje' (uit mijn hoofd kans split geelwang)
4 grasjes (3 groen en 1 licht blauwe)
3 zebravinkjes
en 1 diamantduifje
Groetjes Saar :)

Saar

Weer eventjes een kleine update :D
Met de vogies gaat het gelukkig goed! Vannacht was er namelijk weer paniek in de voliere.. :-\ De kat van de buren hing er weer in >:( Ze zijn 2 weken op vakantie geweest. Hebben ze die kat weggebracht.. Ze zijn weer thuis, de kat wordt 's avonds naar buiten geschopt waarna hij maar besluit om in de voliere te springen >:( Vannacht heb ik dus een waxine lichtje (dus een kaarsje ;)) naar zijn kop geslingerd. Om vervolgens daarna naar beneden te lopen om de tuinverlichting maar weer aan te doen. Gelukkig zaten ze weer snel op hun plek. Hopelijk komt ie voorlopig niet meer terug.. Zie het namelijk niet zitten om met een emmer water naast het raam te zitten :-X En om onze bitchie poes Daisy nou als wachter buiten te zetten is ook weer zo sneu :-\ Maar ze mept hem wel de tuin uit als ie erin komt ;D Ze verlaat de tuin namelijk niet :) Dus ja, hopelijk is ie zich lam geschrokken en komt ie niet meer terug ;)

Inmiddels zijn gisteren weer door iemand anders de guppies opgehaald.. Was namelijk weer 3 keer afgezegd :-\ Maar ik ben wel blij dat ze zijn opgehaald.. De kleine guppies hebben namelijk alweer voor kleintjes gezorgd :o

De 2 grasjes gaan toch naar die vrouw. Ze heeft gemaild en d'r excuses aangeboden. Door omstandigheden dacht ze namelijk dat het niet op een weekje aan kwam :-\ ::)