16 mei 2025, 17:09:07

opgedroogd bloed bij snavel?

Gestart door Clauheid, 8 februari 2009, 10:51:24

« vorige - volgende »

Clauheid

Hey mensen!

Ik had gister m'n valkje uit z'n kooi...
Nu ontdek ik vanmorgen ineens opgedroogd bloed op z'n snaveltje...

Ik heb geen idee of dit ernstig is of dat 't komt doordat ie gister een gekke smak maakte ergens?

Heb hier paar fototjes proberen te maken.
Geen mooie, maar 't gaat ook om het in beeld brengen van dat plekje natuurlijk....

Hij bibbert een klein beetje op z'n stokje, maar of dat nu echt hier mee te maken heeft?

Kaatje

Hoi Clauheid,

Ach gossie, wat een naar gezicht ! Dit kan door een gekke smak gekomen zijn, maar dan had je het waarschijnlijk gisteren al gelijk zien bloeden of hij heeft zichzelf met zijn nageltje te hard gekrabt, je kan het een beetje vergelijken met een nagelriem bij mensen.

Misschien kan je het met een nat wattenstaafje of een make-up pad en lauw water wat proberen schoon te maken, dan ziet het er in ieder geval minder eng uit !

Hou in ieder geval in de gaten dat het niet gaat ontsteken en dat beetje bibberen ook.

Sterkte voor je valkje !

Groetjes, Karin

Clauheid

bedankt voor je reactie!

Ja, het ziet er op die foto's wel eng uit... In het echt ietsie minder gelukkig.  Maar het waren de enige die een beetje goed gelukt waren.

Zal hem in de gaten houden en het proberen schoon te maken.

Bedankt

Kaatje

Graag gedaan hoor, en als er wat is of je zit met meer vragen, gewoon stellen hè !!

Hermien

Ik zou hem toch wat extra in de gaten houden als-ie zo bibbert. Hij ziet er vooral op de tweede foto niet echt happy uit....
Sterkte.

Clauheid

Ik houdt 'm wel in de gaten..
Dat schoonmaken is wat lastig, vind ie niet echt leuk.
Maar zo nu en dan waag ik weer eens een poging.

Dat ie er niet happy uitziet, is meer omdat ie niet echt wat van die grote camera moest hebben, zo vlak voor z'n koppie :)

Clauheid

Hmm ik heb ut ietsie schoner, maar helemaal bovenaan krijg ik niet weg...

Maar het lijkt of 't toch ontstoken is bovenaan...............
Wat nu?

Kaatje

Hoi Clauheid,

Ik heb wondzalf van Vetramil voor dieren, dat heb ik toen van de VA gekregen, het lijkt op vaseline ! Ik denk dat je er ook een klein beetje vaseline ( de echte en doorzichtige ) op kan smeren.

Dat wordt ook gedaan bij valkjes die geplukt zijn tot bloedens toe ! Mocht je het helemaal niet vertrouwen en het ziet er morgen nog steeds zo uit dan zou je langs een VA ( Vogelarts ) kunnen.

Je kunt ook bellen met Dr. Feld, zelfs vandaag mocht het echt spoed zijn ! Kan je nog een foto plaatsen !? Dan kunnen de anderen misschien ook even meekijken.

Wat ik weet van mijn valk Paco is dat het er heel snel ontstoken uitziet en vaseline of wondzalf zeker een bijdrage kan leveren aan een sneller herstel.

Veel succes !

Groetjes, Karin

Clauheid

Bedankt, op zoek naar de vaseline dan maar denk ik....

Hier nog 1 foto..
Toch wel duidelijk ontstoken lijkt mij.
Het bibberen is ook nog niet over.
Ontlasting wat dun,  ik denk dattie nog weinig gegeten heeft vandaag.

Kaatje

Hoi Clauheid,

Het ziet er naar mijn mening waarschijnlijk iets erger uit dan dat het is, dit denk ik omdat je inderdaad flink ingezoomd hebt met je camera !

Paco van mij heeft een keer een potje zoetjes op zijn pootjes gekregen, precies op zijn nagelriem en dit zag er haast hetzelfde uit, maar was niet ontstoken.

Misschien moet je je valkje even een beetje donker zetten, een handdoek erover en even rust lijkt me nu niet verkeerd. Heb je druivensuiker in huis !? Of van die Dextro tabletten, die kan je eventueel nog bij een benzine pomp halen en dan krijgt hij meer energie !

Dit los je op in het water, of je druppelt met een spuitje wat rechtstreeks in zijn bekkie, daar zal hij zeker van opknappen !

Kijk hiernaast in het rijtje anders even bij Dierenartsen, mocht je het helemaal niet vertrouwen dan kan je altijd Feld zijn voicemail inspreken, hij belt je dan zo spoedig mogelijk terug !

Geef je valkje maar een knuffel.

Groetjes, Karin

Kaatje

Het is overigens wel een poepie om te zien hoor  :-*  :-*

Clauheid

Dank je wel.
Hij knabbelt ineens ook alweer aan wat snoepgoed.
Dus weer een zorg minder....

Bedankt voor alle info!
Als ik wat nieuws heb dan meld ik het wel...

Kaatje

Graag gedaan ! Daar zijn we hier ook voor  ;) Fijn dat je ons op de hoogte wilt blijven houden en goed dat hij wat begint te eten :D

Hermien

Valkjes houden is leuk, zolang ze niets gaan schelen. Ik vind het er best eng uitzien, maar ik ben (gelukkig!!) ook niks gewend. Heb over het algemeen nog maar weinig meegemaakt. Dit geschreven hebbende.....houd ik mijn hart vast......

Meid, geef je prachtige huisgenoot maar een heerlijke knuf van mijn 'Vlieguig'.

;D   ;D   ;D   ;D

Clauheid

Hallo!!

Nou, een half dagje verder.....
Het lijkt helemaal schoon ineens, z'n snaveltje!!!
Dus waarschijnlijk viel 't allemaal wel mee! :)

Morgen nog eens goed kijken bij daglicht, maar denk dat 't inderdaad erger leek dan 't was. Gelukkig maar!!!!

:)!