11 mei 2025, 19:34:03

Rollen omgedraaid na ziek geweeste valk

Gestart door Tinkelbel, 3 februari 2009, 22:28:45

« vorige - volgende »

Tinkelbel

Hoi allemaal,

Allereerst, wat een geweldige site is dit zeg!
"Bijna" alle antwoorden en info kan ik hier vinden.
Maar niet alles. Anders had ik nu geen vraag gesteld hier. Hihi.

Dit is mijn probleempje.

Ik heb twee valkjes. Beiden ongeveer 7 maanden oud. En beiden mannetjes,
Ik heb ze zo'n maand of vier. Niet tegelijk gekocht, er zat een maand of anderhalf in.
Nu is mijn "eerste" valkje, Pietje, pas ziek geweest. Wormpjes en een soort bacterie in de darmen.
Dierenarts, medicijn, inmiddels knapt hij weer op.
Nu was Pietje naar mijn idee de leider in de kooi.
Maar het lijkt wel of Keesje (het ander valkje dus) nu gedacht heeft, ik neem die rol eens lekker over. Hij is wat bozig en blazerig naar Pietje.  Als Pietje gaat eten jaagt hij hem weg.
Ook heeft hij Pietje zijn favoriete plekje ingenomen.
Pietje floot altijd heel veel. Tot vervelens toe wel eens. Lekker druk gewoon. Maar hij is toch al weer aardig opgeknapt en fluit nu nog niet. Terwijl zijn kuifje toch rechtop staat en hij wel weer wil kroelen en zo.

Ik heb nu Keesje (de niet zieke valk) in een reserve kooitje gezet. Om te kijken wat er gebeurd met Pietje.
Maar dit is een kleine kooi en ik wil dit niet te lang doen.
Ik heb het gevoel dat ik hem straf voor geen vals gedrag. Maar de drang van de natuur of zo. Dat klopt niet helemaal.
Maar Pietje moet ook aansterken.

Kunnen jullie mij vertellen of ik hier goed aan doe.
En wat misschien de reden van deze rollen wisseling is.
Het lijkt nu wel of Pietje wat depri is. Best zielig.

Ik hoor het graag. In ieder geval enorm bedankt dat jullie mijn lange hihi verhaal willen lezen.

Groetjes van een Valkjes Lover
Tinkelbel

Karin

De natuur is hard : de sterktste / brutaalste is de baas en nu zijn de rollen omgedraaid. Mijn advies : laat ze het lekker uitzoeken, zorg voor meerdere bakjes voer, zodat dat geen probleem kan geven en grote kans dat de rollen zich over een tijdje weer omdraaien  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves