12 mei 2025, 16:52:33

valkje vals door spiegel

Gestart door Harry, 6 januari 2009, 19:35:15

« vorige - volgende »

Harry

Hallo valkparkiet liefhebbers.
ik heb een valkje genaamd Cookie.
het is een mannetje van een paar maanden en zit nog steeds in zijn eerste rui.

Ik weet dat valkjes kunnen puberen en soms de verzorger bijten, maar het gedrag van mijn vogel baart mij erg veel zorgen.

In het begin toen we cookie gekocht hadden  was hij net van de pap af.
na een paar weken hadden we een spiegeltje in zijn kooi gedaan.  Er was niks aan de hand super lief was ie maar ineens begon hij mijn vriendin te bijten, meerdere malen achter elkaar tot bloedens toe, we waren er erg van geschrokken.  De dagen erna konden we de kooi niet meer inkomen zonder dat ie ons aanviel. Erg agressief gedrag.

We kwamen erachter dat het door de spiegel kwam en hebben die dan ook meteen weggehaald.

Nu is hij weer gewoon lief, maar als hij maar enig reflectie van zichzelf ziet en we willen hem laten opstappen draait ie helemaal door en valt hij mij of mijn vriendin met open snavel aan. Onze vogel bijt er hard!!

moet ik nu zijn hele leven alle dingen die zijn spiegelbeeld reflecteren bij hem weghouden? en zal hij  ook zo vals worden als we een pop voor hem kopen. Ik vind dit erg jammer want ik wil het beste voor onze cookie.

groetjes
Harry

bobbie

Hoi hoi,

Lastig!

Als papegaaien bijten adviseren ze het volgende.

Als hij op je hand zit en hij bijt, wiebel even met je hand, probeer dit precies op het moment te doen dat ie zijn aanval inzet. Hij raakt dan uit balans en "vergeet" wat ie wilde gaan doen want hij moet zijn evenwicht bewaren.

Dat is wat je zou kunnen proberen.

Er komen vast nog meer tips.

Succes, Nel :)

Henk_en_Otje

bij mij issie heel gefascineerd door de spiegel, boven de kooi hangt er een , dus alsie eruit is wilie er wel graag naar toe. maar niet agressief.  misschien na een paar maanden weer eens proberen, en dan , ja  of straffen, E roepen, zodra je je gewonnen geeft is het klaar dan is hij de baas, jij moet de baas zijn., of juist  heel positief reageren en enthausiast zijn over de spiegel, er zelf ook mee n=bezig zijn.... laten zien dat het geen gevaar is. eerst in de kooi, en jij erbuiten ,later de vogel er ook bij... zoiets ?

BaUkJe

1 tip: eruit halen!!!! Die van mij doet het bij 1 spiegel! Dus heb hem er gelijk uitgehaald en er nooooooooooooit meer in! Zodra hij die ene spiegel (is met belletje) hoort is zijn gelijk gek in zijn hoofd! Dus bij mij is het spiegeltje in een doos op zolder beland! Succes!

sammy

31 januari 2009, 18:02:32 #4 Last Edit: 31 januari 2009, 18:04:54 by sammy
hoi allemaal mijn valk parkiet is zes maanden oud en is drie dagen geleden zomaar opeens vals.
Ik heb ook een giga grote spiegel boven mijn dressoir en daar zit mijn valkje vaak voor en dan tikt ze er zo nu en dan tegen aan en geeft dan een geluidje erbij .
volgens de dieren winkel zou het ook kunnen zijn dat ze schijnzwanger is wie weet waar het door komt helpppppppppppppppppp