20 juni 2025, 20:13:48

-•=De Grijze Parel 2009=•-

Gestart door •=Bonnie=•, 24 januari 2009, 18:57:51

« vorige - volgende »

*Manon*

Borreltje boft maar met zo'n fijn vrouwtje die samen met hem blijft vechten.

Echt toppie hoor wat je allemaal voor hem of haar doet!!

Of je het goed doet, in de zin van: zou ik het nog eens doen... weet je nooit...
Je kunt alleen maar je gevoel volgen en dat is volgens mij altijd nog een heel goede keus!

Ik hoop dat Borreltje snel zelf gaat eten en dat hij uitgroeit tot een mooie valk, nou ja, mooi is ie al  ;) maar een mooie grote valk  ;D

Ik vond het een erg mooi verslag Bonnie  :)

Groetjes Manon

☺ Pita ☺

Wat een mooi valkje zeg die Borreltje , daar mag je trots op zijn hoor :D
Met zulke goede zorg moet het wel goed gaan he?
Groetjes Petra.

•=Bonnie=•

Bedankt allemaal :)

Borreltje zit te fluiten nu!  :o  Misschien is het toch wel een mannetje dan ;D  Dat zou echt een geruststelling zijn, dan loopt ie geen risico meer op legnood met dat kleine lijfje :)

Ik heb vanmiddag klanten in de studio en dan zal ik na afloop Borreltje even meepikken :)

Saar

Ukkie was ook erg klein. Hooguit 74 gram op haar goede dagen, en op andere dagen zo rond de 70. Ze heeft 1 keer legnood gehad, het ei was keihard en die kon ze dus niet uitpersen. Dat had geen 1 vogel gekunt :-\. De andere eitjes ( een stuk of 14 ) zijn er zonder moeite uitgekomen. Dus mocht Borreltje toch een meisje zijn, de kansen op legnood zijn net zo groot als bij een 'normaal' valkje. De eitjes van Uk waren namelijk ook 2 keer zo klein als een eitje van Kyra ;)

Caroline

Ooohh, wat fijn!!!!

Mijn zorgenkindje van het afgelopen kweekseizoen, Reem, ging ook pas met een week of 12-14 fluiten. Door de achterstand gaan ze ook later fluiten .... ik duim dat Borreltje steeds meer gaat fluiten.  :D

Groetjesssssssssss  :D

PS.uiteraard kijk ik uit naar de foto's van hem.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

amazingleeuwtje

Heel heel speciaal en mooi verhaal om te lezen....

Ben zooooo benieuwd naar jou unieke borreltje..

monica

Hoi Bonny,

Ik kan mij dat dubbele gevoel wel goed voorstellen hoor.
Anderzijds was het toch een heel leerzame ervaring,en door het in je dagboek te verwerken, kunnen ook anderen hiervan leren.
wat was overigens de temp. en rv van de broedmachine.
Want ter overbrugging bevruchte eitjes bebroed kunnen houden tot zich een pleegkoppel aandient kan ook een mooie oplossing zijn :D

Fijn overigens dat het waarschijnlijk een mannetje is ;)

Groetjes Monica.

anika_en_spirit

Hoi Bonny,

Wauw, wat een prachtig verslag & wat heb jij keihard gevochten samen met Borreltje, echt heel mooi.
Hopelijk gaat Borreltje snel goed eten & wordt hij/zij een sterke valkparkiet.
Ik ben benieuwd naar de foto's van joun kanjer.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!

Dierenfreackske

Hoi Bonnie , jaaaa...ik hoop ook dat Borreltje straks een grote sterke stoere valkparkiet wordt , het is je in ieder geval keihard gegund hoor! Grtjs. Ann :D :D :D

Anke

Hoi Bonnie,
Wat heb je het laatste verslagje over Borreltje mooi beschreven.
Ik kan me zo voorstellen dat je toch elke keer opnieuw alles op alles wil zetten om zo'n kleintje er door te halen.

Ik vind het zo herkenbaar, de verantwoordelijkheid die je voelt omdat er een jong geboren wordt vanwege de keuzes die je als kweker maakt. (eitjes overleggen, door anderen of door de machine uit laten broeden)

Het is jou gelukt om dit ventje op te voeden vanaf dag 1.
En dat is echt een geweldige prestatie.
Met jouw hulp gaat Borreltje vast een heel gelukkig mensenvalkje worden :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Jacoba

Hoi Bonnie,

Wat een ontzettend leuk dagboekje van Borreltje, spannend is het geweest met hem/haar en jullie hebben samen heel wat doorstaan.
En het kleine ding heeft dapper met je mee gevochten, je soms ontroerd en veel mensen geboeid met het verhaal.
Ik hoop dat Borreltje een ontzettend leuk valkje blijft en dat hij het goed blijft doen ondanks de start.

Groetjes Jacoba.

carco

Uh Bonnie, het kan toch toevallig niet zo zijn dat Yasha een man is?

Ze fluit af en toe de sterren van de hemel  :-[

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

•=Bonnie=•

Citaat van: carco op 29 oktober 2009, 13:18:32
Uh Bonnie, het kan toch toevallig niet zo zijn dat Yasha een man is?

Ze fluit af en toe de sterren van de hemel  :-[

Nee, dat is onmogelijk :)
Mama is geen geelwang, dus kunnen er nooit geelwang mannen uitkomen.
Overigens hoor ik dat heel erg vaak van geelwang popjes, mijn geelwang split bronzefallow pop floot ook zo.

carco

Het leek mij ook onmogelijk hoor, omdat mama geen geelwang is.

Gelukkig maar! Spongebob kan ook zo fluiten en is ook een pop, maar is zo raar als ik 2 mannen aan het koppelen ben  :P

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

monica

Ik heb 2 geelwangpoppen gehad, die floten allebei ;)

Hoe is het met borreltje, maakt ie al vorderingen :D
Ik ben zo benieuwd naar foto's van hem ;D

Groetjes Monica.