6 augustus 2025, 10:11:47

-•=De Grijze Parel 2009=•-

Gestart door •=Bonnie=•, 24 januari 2009, 18:57:51

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Ei 3 is uit en omdat Blanco er alleen op zat en die gewoon voorzichtig aan de kant gaat kon ik kijken....

Nr 3 is een bleekmasker mannetje  :D

Maar... er ligt nog een ei van Blanco en Baukje met barstjes dus... :o

Omdat Blanco dus opschoof kon ik naar het twee jong van Bingo & Belle kijken... en het heeft rode oogjes dus is het in elk geval een BronzeFallow!  ;D

Overigens durf ik vrij zeker te zeggen welk jong van wie is aangezien het dons van het bleekmasker jong bleekgeel is en het fallow jong echt geel.

Ei 3 ligt te piepen  :o

oops... als ook dit uitkomt zou er daar een nest van 7 liggen. Mooi natuurlijk maar wel heel erg veel :/  Dat wordt weer helpen dadelijk want er is momenteel maar 1 koppel met jongen in deze leeftijd, overleggen is dus geen optie.

Naja, gezien alle voorgaande brakke nesten tot nog toe is dit een luxe probleem zal ik maar zeggen  ::) Gelukkig zijn beide ouders ERG fanatiek en zitten ze meestal samen in het blok.

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rob S

He Bonnie,

Gefeliciteerd met je bleekmaskertje ;D! Hopelijk komt er straks nog één uit. En 7 eitjes, pff dat is niet mis.

Groetjes

mila

heey bonnie

hoe is het met me nieuw koppel??
waarneer kunnen ze denk je weg??

mooi dat het 3 donsje een bleekmaskertje is..
ik ge hoop ik over een maandje ofzo toch ook bleekmasker kweken hoop ik he.
succes verder met de 2 ronde....

groetjes

Anke

Hoi Bonnie,
Gefeliciteerd met je bleekmaskertje :)
Wow 7 jongen :o
Tja het is inderdaad een luxe probleem, maar ja toch een probleem ;)
Gelukkig kan je wel gaan helpen dan.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

•=Bonnie=•

Gisteren is het laatste ei van Bingo en Belle uitgekomen. Het was weer een fallow  ;D

Dus 2 fallows en een zwartogig jong. Bovenstaand zie je wat het zijn kan  :)  Hun cinnamon-opaline-geelwang bronzefallow popje uit de eerste ronde is gereserveerd en blijft hier tot ze opgehaald kan worden.

Vanmorgen is het laatste jong van Blanco en Baukje uitgekomen. Een witmaskertje.

Ze hebben nu 2 witmasker mannen, 2 bleekmasker mannen (1 van 4 weken oud die bij Jelle en Beauty ligt) en 1 albino popje.  :)

Als er iemand graag twee witmasker jongen voor bij zijn of haar koppel wil roep je maar... Dan kan ik het koppel wat ontlasten want er liggen nu dus 7 jongen onder en dat is wat veel :/

Eitjes  ;D

Eitjes  ;D ;D

Eitjes ;D  Al hun jongen van de vorige ronde zijn gereserveerd en de laatste gaat zondag weg.

Een clearpied man  ;D Hij is split opaline en kans split geelwang en nog te reserveren. Ook het nu 7 weken oude perfecte clearpied jong uit de 1e ronde is nog te reserveren. Ook dit is een man.

Zij zijn al weg maar hebben nog 1 opaline split bronzefallow kans split bont jong wat nu ruim 5 weken is en binnen aan de pap zit  :D  Deze is nog te reserveren.

Zij zijn al weg maar hebben hier nog een perfect getekend cinamon witmasker popje van 6 weken wat binnen aan de pap zit. Zij is gereserveerd.

Leggen de laatste hand aan de opvoeding van de geelwang van B&B en de clearpied ban J&B uit de eerste ronde. Ik denk dat die volgend weekend wel zover zullen zijn.  :)

Caroline

HEt gaat weer lekker op gang komen, hopelijk goed gevulde eitjes dit keer.  ;)

Twee fallowtjes hopelijk met het mannelijke gen deze keer.  :P

Succes met de tweede ronde.

Fijn pinksterweekeinde.  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

•=Bonnie=•

Citaat van: Caroline op 30 mei 2009, 07:49:58

1 is wel genoeg toch  ;)

Anke

Hoi Bonnie,
Wat een goede berichten hier :)
Fijn hoor!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Caroline

Citaat van: -•=Bonnie=•- op 30 mei 2009, 20:28:22
Citaat van: Caroline op 30 mei 2009, 07:49:58

1 is wel genoeg toch  ;)

Ik hoop het.  ::)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Sassie

Hoi Bonnie,

Ik wilde even laten weten dat alles goed gaat met Twinkel

Ze stapt zelfs al voorzichtig op

Dikke kroel van Twinkel  :-*

*Manon*

Hoi hoi Bonnie,

Wat gaat het toch lekker bij je zeg!!
Leuk hoor al die donsjes... mooierds ook  :) :)

Groetjes Manon

•=Bonnie=•

Citaat van: Sassie op  3 juni 2009, 13:54:39
Hoi Bonnie,

Ik wilde even laten weten dat alles goed gaat met Twinkel

Geweldig! Ook dat ze al opstapt is super om te lezen! :)

Met de jongen van Bingo & Belle en Blanco en Baukje gaat het goed. Het albino meisje heeft duidelijk iemands voorkeur want zij was niet alleen het eerst geboren maar krijgt ook duidelijk het meest te vreten. Ze groeit als kool.

Ik mag nog steeds niet in het blok en ik heb ze pas 1 keer beiden van het blok aangetroffen maar ja, dan heb je natuurlijk geen camera bij je.

Tot nog toe hoef ik met voeren niet te helpen, en dat is ook maar goed ook want dat zou echt moeilijk gaan.

Extreme is aan het doorleggen geweest, haar 3e ei was een mini ei en drie dagen later kwam er nog een 4e gevolgd door een 5e, 6e en een 7e  :o met steeds een dag ertussen.

Aangezien dat mini ei 99% zeker niet levensvatbaar is zal er tussen de eerste twee jongen en de rest een groot gat vallen. Extran is bijna vanaf het 1e ei al gaan broeden wat betekend dat ik dit weekend het eerste jong al kan verwachten. 

Maar ook Cocktail en Dreams zijn tegelijk begonnen met leggen en broeden dus ook bij hun zal het verschil tussen jongste en oudste groot zijn.

Hopelijk gaat het bij Cocktail en Dreams nu goed en kan ik jongen overleggen straks zodat ze qua grote wat beter bij elkaar passen. Maar de kans is klein, de jongen van Cocktail en Dreams zijn piepklein terwijl Extran en Extreme reusjes voortbrengen.  ::)

Heel misschien kan ik dan de jongsten van Extran en Extreme bij Robin en Robijn overleggen.

Naja, we zien het allemaal wel. Eerst maar zien wat er uit komt want ik kan mijn schouwlampje nergens meer vinden en heb dus geen enkel ei geschouwd bij deze drie koppels.

De bleekmasker man uit ronde 1 van Blanco en Baukje en de clear pied kans split geelwang man van Jelle en Beauty zijn uitgevlogen. :)

Beide clear pied mannen zijn nog te reserveren, de 1e mag dit weekend weg en is nog prima tam te maken, de 2e kan pas over 3 weken oid weg.