20 juni 2025, 20:37:48

-•=De Grijze Parel 2009=•-

Gestart door •=Bonnie=•, 24 januari 2009, 18:57:51

« vorige - volgende »

mila

heey bonnie

mooi al die donsjes al...
ik zit hier maar te wachten :-\.
ik w8 met smak op de foto's want die van jouzijn alitjd zo mooi...

groetjes
mila

•=Bonnie=•

Citaat van: Rob S op 14 april 2009, 21:08:50
Hey Bonnie,

En nog maar een keer gefeliciteerd met alle jongen ;D Hier wil er nog maar niets uit het ei kruipen, begint wel erg lang te duren zo ???

Groetjes

Dik kans dat ze onbevrucht zijn Rob...  :'(

Citaat van: ♣ Pita ♣ op 14 april 2009, 21:45:26
Mja dat begrijp ik wel , dan zou ik dus ook geen foto's maken.
Dan moet ik nog maar ff gedult hebben :)
Beter gezonde donsjes dan gestresde valkjes ;)

En weer een donsje op komst , spannend hoor!!
Groetjes Petra.

1 ding scheelt, tegen de tijd dat ik ze op de foto zet weet je meteen hoe ze eruit zien, als in, dan is er al wat kleur te bekennen  ;D
Citaat van: mila op 15 april 2009, 09:42:05
heey bonnie

groetjes
mila

Nou, kijk hier dan maar vast naar  :P

http://www.bonfoto.nl/luke_lars/ Spreekt je vast ook wel aan  ;D

•=Bonnie=•

4 jongen... de eerste 3 zijn geringd :) Ik denk dat nr 1 en 2 mannen zijn en nr 3 en 4 popjes aangezien de jongste 2 rode pupillen hebben en de oudste 2 niet. De veren moeten uiteraard doorslag gaan geven.

2 jongen :) Aangezien zowel de mannen als de poppen cinnamon zullen worden zie ik hier pas aan de parels wat de mannen en de poppen zulen zijn.

1 roodoog, dus in elk geval bronzefallow jong  :) Geslacht en rest van de mutatie zullen zich uitwijzen als de veren door gekomen zijn.  :)

mila

Citaat van: mila op 15 april 2009, 09:42:05
heey bonnie

groetjes
mila

Nou, kijk hier dan maar vast naar  :P

http://www.bonfoto.nl/luke_lars/ Spreekt je vast ook wel aan  ;D

[/quote]

heey dat spreekt me zeker aan haha
hier is het ook druk met de hondjes 3 pups haha...
van nu 10 dagen oud en 3 dagen oud  ;D.

groetjes

•=Bonnie=•

16 april 2009, 10:19:14 #289 Last Edit: 16 april 2009, 10:38:06 by -•=Bonnie=•-
Krijg nou t**ten  :o

Gisteren heb ik de hele dag gewerkt en heb ik 's ochtends even heel snel in de blokken geloerd ter controle. Het piep ei was uit want er lag een verse schaal in het blok. Het donsje kon ik echter niet zien, dat lag verstopt onder de rest.

Omdat Jelle toen zo door het gaas heen vocht met Robin en daardoor zijn broedtijden niet meer aanhield heb ik de eitjes van Jelle en Beauty bij Mork & Mindy gelegd die maar 2 bevruchte eieren hadden waarvan er 1 kapot was.  :-\

Jelle is er echter te veel afgegaan dus van de 5 eitjes waren er, dacht ik, 3 afgestorven. Tot ik er vanmorgen achter kwam dat er niet 3 maar maar liefst 4 eitjes afgestorven zijn  :'(

HOE KAN DAT ALS ER TWEE DONSJE LIGGEN???

Nou... omdat ik vanmorgen Mindy aan de kant geschoven heb om naar het nieuwe donsje te kijken en daar tot mijn stomme verbazing EEN WIT DONSJE VOND!!!

HUH?????  Sja... ff vergeten.... Pim & Roos zouden gaan verhuizen maar voordat ze vertrok had Roos een ei op de bodem gelegd. Ik heb het ei onder Mork & Mindy gelegd die toen net hun eigen eieren hadden, en dan ben ik vervolgens helemaal vergeten  ::)

Dus bij Mork & Mindy liggen nu 4 verschillende donsjes...

1 Het enige jong van Bingo en Belle, een opaline bronzefallow die moglijk ook nog cinnamon-geelwang en/of bont kan blijken zijn.

2 Jong 4 van Extreme & Extran, omdat die qua leeftijd hier beter paste. Dit is in elk geval een bonte/getekende, als het een popje ook nog cinnamon-opaline en mogelijk met gele wangen.

3 Het enige jong van Jelle en Beauty. Dit is in elk geval een cinnamon bonte/getekende en als het een pop is ook nog opaline en mogelijk met gele wangen.

En dan nu ook nog het jong van Pim & Roos  ;D En dit is in elk geval een bonte witmasker, mogelijk met opaline en als het een popje is ook mogelijk met cinnamon.

*lach* Spannend blok daar dus...

Dierenfreackske

Hey Bonnie, ja , heel spannend hoor!
Luna maakt het heel goed
Ze houd ook van douchen, grtjs Ann

mariejj

Leuk toch!   ;D allemaal verschillende jongen,, ik had er eens 3 van verschillende ouders in 1 nest  :D 
Een stuk of 5 of 6 verschillende mutaties in 1 nest zou ook wel gaaf zijn om te hebben :o ::)

Caroline

:D ;D

Wat gaaf!!!!!

Gefeliciteerd met je verrassingsdonsje.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

•=Bonnie=•

16 april 2009, 17:30:48 #293 Last Edit: 16 april 2009, 18:04:04 by -•=Bonnie=•-
Haha, thanks, ja bizar he  :D

Bij Bingo en Belle heb ik het blok weggehaald, ik wil niet dat ze nu eieren leggen omdat alle koppels "vol" zijn en de koppels die dat niet zijn wil ik geen eieren bij leggen als ze gaan beginnen.

Ze moeten dus wachten tot de volgende ronde, net als de wel broedende en voedende koppels  :P

Hopelijk komen er van het weekend weer nieuwe donsjes bij... Dat wordt pas een echte verassing want het is nogal een toverbal koppel plus er liggen nog twee eitjes van Bingo & Belle bij maar aangezien palefallow, lutino EN bronzefallow met rode ogen worden geboren kan het theoretisch nog lang een vraagstuk blijven haha :D

Ohw ja... Extran en Extreme waren sinds vanmiddag beiden even uit het blok, dus morgen ga ik foto's maken van hun 1e drie jongen. Jong 4 moet maar even wachten tot ook Mork & Mindy zo ver zijn.

☺ Pita ☺

Ooow leuk ik ben echt benieuwd naar die jongen :)

Anke

Hoi Bonnie,
Wahahaha geweldig gewoon een donsje vergeten ;D
Wel een leuke verrassing zo :)
Spannend hoor bij jou, dat wordt weer veertjes en vooral wangen kijken ;)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

•=Bonnie=•

Citaat van: Anke op 16 april 2009, 19:19:44
Hoi Bonnie,
Groetjes Anke

*lach* ik was geen donsje vergeten... ik was wel het ei vergeten en dacht dus dat het een nog levend ei van Jelle & Beauty was.  ;D

Maar leuk wordt het wel om dit blok open te doen als straks de pennen door gaan komen.  :)

Anke

Citaat van: -•=Bonnie=•- op 16 april 2009, 19:55:45
Citaat van: Anke op 16 april 2009, 19:19:44
Hoi Bonnie,
Groetjes Anke

*lach* ik was geen donsje vergeten... ik was wel het ei vergeten en dacht dus dat het een nog levend ei van Jelle & Beauty was.  ;D

Maar leuk wordt het wel om dit blok open te doen als straks de pennen door gaan komen.  :)

Hoi Bonnie,
Wat was er nou het eerste de kip of het ei ;D
Het was in iedergeval een leuke verrassing ;)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon

Hoi hoi

Wat gebeurd hier nou allemaal ??  ;D ;D
Nog een weekje of 2 geduld en dan .....verrasssssssssinggggggg !!  ;D

Kom maar op met de foto's,ben benieuwd.  ;) :D

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*Manon*

Hoi Bonnie,

Leuke updeetjes over je eitjes en donsjes.
Leuke jongen kun je ook krijgen zeg, ik ben benieuwd naar de foto's.

Groetjes Manon