20 juli 2025, 02:58:33

Binky en Pearl

Gestart door sabine, 24 januari 2009, 15:41:11

« vorige - volgende »

Caroline

Jeetje, dus toch flink ontstoken.  :-\

Hopelijk vind ze snel een manier.

Wist de va ook te vertellen hoe dit kwam??

Beterschap voor haar en sterkte met het geven van de medicatie.

FIjn dat jullie weer een beetje bijgekomen zijn.

Was inderdaad geen weer om in de auto te gaan zitten.

FIjn weekend.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

sabine

4 juli 2009, 18:18:37 #301 Last Edit: 4 juli 2009, 18:20:25 by sabine
Dank je wel Caroline,

Helaas kom de VA niet duidelijk zeggen hoe het komt. Maar waarschijnlijk kan ze door haar ontwikkelingsachterstand het niet goed schoon houden. Daarom moet ik het voortaan voor haar regelmatig schoon gaan houden.
En met dit weer is het denk ik niet zo raar dat er snel een schimmel bij komt.
Ik ben wel erg blij dat ze goed eet ondanks de ontsteking.

Onderweg bleef het etensbak je niet zitten, maar gelukkig het drinkbakje wel. En daar hebben ze op de terug weg ook goed van gedronken.

Prettig weekend!
Groetjes Sabine

sabine

Hihi, die Pearl die is weer hemaal bij gekomen van deze zware dag. Pearl zit me hier wat af te babbelen. Nog even en ze is net zo goed als Binky ;D Met iets minder verschillende toontjes dan :P.

Groetjes Sabine

Karin

Gelukkig gaat het al weer wat beter met Pearl. Zoals ik je in de IM al schreef is synulox een antibiotica, dat werkt niet tegen schimmels.  Hebben ze het op kweek gezet en weten ze zeker dat het een schimmel is ? Het kan natuurlijk ook ontstekingsvocht zijn, dat viezige....
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

sabine

Citaat van: Karin op  4 juli 2009, 20:59:11
Gelukkig gaat het al weer wat beter met Pearl. Zoals ik je in de IM al schreef is synulox een antibiotica, dat werkt niet tegen schimmels.  Hebben ze het op kweek gezet en weten ze zeker dat het een schimmel is ? Het kan natuurlijk ook ontstekingsvocht zijn, dat viezige....

Ze hebben niks van uit haar bekje op kweek gezet, of onder een microscoop bekeken. ???
Wat raad jij aan?

sabine

4 juli 2009, 21:58:51 #305 Last Edit: 4 juli 2009, 22:09:54 by sabine
Ik heb net geprobeerd een papje gemaakt van gemalen Nutribird pallets aan Pearl te geven, maar dat durfde ze niet te proberen. En dat koste net ze veel moeite als de 3 druppels in haar bekje. Alleen schut ze na een druppel het liefs alles er uit :-\. Ik hoop dat ze genoeg binnen krijgt ???
Hopelijk nog maar 9 dagen ;D

Binky en Pearl zijn er nu nog tot laat er uit omdat ze vanmiddag geen puf meer hadden om uit de kooi te komen. Zijn ze nu nog lekker wakker ;D

heleen

Hoi Sabine,

Fijn dat het weer wat beter gaat met Pearl. Haar verhaal lijkt erg op dat van Lana. Ik denk alleen dat jij veel later hebt ontdekt dat er iets aan de hand was. Bij Lana leek het er ook op dat ze haar snavel niet kon schoonhouden,het aangekoekte vuil zat er na een paar dagen gewoon weer. Na het kuurtje van karin heb ik nooit meer wat gezien. Blijf dus moet houden dat het allemaal goed komt . ;) Als deze kuur niet helpt moet je karin nog maar even vragen wat ze Lana toen gegeven heeft. Strekte verder.

Groetjes Heleen

sabine

5 juli 2009, 10:09:44 #307 Last Edit: 5 juli 2009, 10:12:50 by sabine
Citaat van: heleen op  4 juli 2009, 23:03:13
Hoi Sabine,

Fijn dat het weer wat beter gaat met Pearl. Haar verhaal lijkt erg op dat van Lana. Ik denk alleen dat jij veel later hebt ontdekt dat er iets aan de hand was. Bij Lana leek het er ook op dat ze haar snavel niet kon schoonhouden,het aangekoekte vuil zat er na een paar dagen gewoon weer. Na het kuurtje van karin heb ik nooit meer wat gezien. Blijf dus moet houden dat het allemaal goed komt . ;) Als deze kuur niet helpt moet je karin nog maar even vragen wat ze Lana toen gegeven heeft. Strekte verder.

Groetjes Heleen

Hoi Heleen,

Het zou inderdaad erg fijn zijn als de schimmel infectie weg is, dat het schoon blijft. Ik kijk even of deze antibioticum aanslaat anders vraag ik het aan Karin.
Bedankt voor je advies!

Groetjes Sabine

sabine

Vanavond bij het schoonmaken van haar bekje had ik Pearl op de theedoek gezet. Ze vind dat uiteraard niet prettig en probeert dan ook weg te komen onder mijn hand vandaan. Op eens zag ik dat alles onder het bloed zat. Het nageltje was er nog net niet helemaal van af. Maar daar door stopte het ook niet met bloeden :-[ Ik heb toen naar de spoedlijn van de VA gebeld en die adviseerde me om het nageltje er af te knippen. En met meel/bloem, soldeerbout of een sigaret dicht te maken. Helaas werkte de bloem niet voor het harde bloedden. Mijn moeder is als een speer hier naar toe gekomen om me te helpen. Een sigaret bij de buurvrouw gehaald om het dan toch maar dicht te branden. Ondertussen bloede het al een uur. Gelukkig is het nu dicht, maar ze wilt  uiteraard niet op haar pootje zitten. Ze zat zich wel met haar bloedende pootje te krabbelen. Maar nu zit ze op een poot. Ze zit er echt zielig er bij. Omdat ze bijna helemaal onder het bloed zat heb ik haar wel schoon gemaakt. Maar ze zit er nu niet echt lekker er bij. :'(

Ze zit nu apart in een kooitje, zou ik haar weer bij het Binky zetten waar ze normaal zit. Of is het beter om haar even apart te houden? Heeft iemand nog tips voor me, wat ik het beste kan doen?

Helaas zou ik vanavond naar een musical gaan. Maar je begrijp wel dat ik mijn vogel niet alleen gaat als het net gestopt is met bloeden. Mijn arme meisje, ze heeft echt veel pech :'(

Groetjes Sabine

Karin

Ach... arme Pearl  :'( Hoop dat ze snel weer opknapt. Je zou aan Feld kunnen vragen of hij een antivbiotica heeft wat door het drinkwater kan, want als het steeds zo'n gedoe is  ::) En anders proberen aan nutribird pap te komen. Dat was ze hier gewend, misschien gaat het dan beter....
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mara

Hoi Sabine

Ik ben het inderdaad met Karin eens, ik zou vragen voor antibiotica wat door het water kan want dit gedoe is niet bevorderlijk voor Pearl. Arme meid hoor. En voor jou vind ik het ook erg want het is voor jou ook niet leuk om telkens zo'n 'gevecht' te moeten voeren.

Sterkte ermee.

Mara

sabine

Helaas moet ik moet haar bekje ook nog schoon gehouden worden door mij. Wat Pearl natuurlijk ook niet leuk vind. Maar als ik een goede antibiotica heb zal dal dat hopelijk snel niet meer nodig zijn. Of eventueel maar 1x per dag.

Ik heb het zo te doen met mijn meisje :'( Ik zal dalijk even kijken of ze zich met het zere pootje kan redden bij Binky. Anders hou ik haar even appart tot dat het wat beter gaat.

Marian

Hoi Sabine,

Wat verdrietig toch wat ik lees, wat sneu voor Pearl, en ook voor jou :(
Ik vind het knap zoals je gehandeld hebt, je moeder kwam, de spoedlijn gebeld en ook aangeduft met de sigaret :o
Niet leuk, toch petje af voor jou Sabine :D
Ik hoop dat het snel beter gaat met Pearl!!!
Ben je zelf ook weer een beetje tot rust gekomen?

Groetjes, Marian

Kimm

hoi sabine,

wat een verhaal en dan ook nog het nageltje eraf  :-\
wel goed gedaan hoor :D
veel beterschap meid met pearl.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

sabine

Citaat van: Marian op  5 juli 2009, 20:50:58
Hoi Sabine,

Wat verdrietig toch wat ik lees, wat sneu voor Perl, en ook voor jou :(
Ik vind het knap zoals je gehandeld hebt, je moeder kwam, de spoedlijn gebeld en ook aan gedurfd met de sigaret :o
Niet leuk, toch petje af voor jou Sabine :D
Ik hoop dat het snel beter gaat met Pearl!!!
Ben je zelf ook weer een beetje tot rust gekomen?

Groetjes, Marian

Hoi Marian,

Ik begin weer een beetje bij te komen van de schrik.
Pearl heb ik weer bij Binky gezet. Ze voelt zich bij hem een stuk beter. Binky is nu echt lief voor haar. Hij laat haar met rust als ze ongenodigd in zijn buurt kom.
Soms is het wel lastig om maar 1 paar handen in huis te hebben. Gelukkig wonen mijn ouders op max. 5 min. afstand van mijn vandaan. Want we zouden vanavond samen uit gaan. En mijn moeder kwam toch helpen ondanks ze bijna weg moest.
Toen de DA mij zei dat ik de rest van de nagel er af moest knippen had ik echt hulp nodig. Ondanks dat het bijna er af was is het een eng karwijt je omdat het zo erg bloede. Gelijk naar een bak met meel haar 3x in gezet en de laatste keer een paar minuten. Helaas zonder resultaat. Het was onder tussen al denk ik 45 min aan het bloeden.
Dus belde ik mijn zwager omdat hij rookt. Is hij niet bereikbaar omdat mijn nichtje van bijna 4 jaar weg was. Toen is mijn moeder bij haar buurvrouw een sigaret gaan halen. En als je geen keus heb moet je wel. Gelukkig was mijn moeder 1x ook held haftig, want hier houd zij ook niet van.