29 april 2024, 06:10:06

even een vraagje

Gestart door Henry, 23 november 2003, 15:03:30

« vorige - volgende »

Speedy

O jee, nou beterschap met de nieuweling joh...mooi valkje...vertroetel hem maar extra.

Groetjes,
    Trudie

marianca.

Hallo,

Nou,triest toch he,pootje gekneusd >:( >:(.Let je de volgende keer op met vangen.Er zijn ook andere manieren hoor!Als je nu een klein kooitje hebt..bv reiskooitje en je zet die boven het valkje als zij/hij niet wil komen dan gebeuren er ook geen ernstige dingen.Wel de bodem onder het kooitje eruit halen he!!!.Ik heb er 7 hier,en eentje wil ook nooit terug,zit liever bij mij,die lieverd moet ik ook op die manier vangen...maar ik trek niet aan staarten en pootje etc...sorry moest het ff kwijt.

Sterkte met je valkje,
marianca

Bianca

Je kan toch ook een doek pakken om erover heen te gooien?
t-shirt ofzo of heb ik dat helemaal fout?
Ik heb daar namelijk geen moeite mee maar dat lijkt me ook een vriendelijke oplossing.
Don't shoot me if I'm wrong

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

marianca.

Hallo,

Nou,daar ben ik geen voorstander van >:(.Maar het kan natuurlijk wel ja!Ik doe het met een reiskooitje,gaat er heel vriendelijk aan toe.Ik denk zelfs dat Coco weet dat wanneer ie niet in de kooi wil het kooitje tevoorschijn komt :).Ik denk dat hij er een spelletje van maakt,het is een ondeugend maar heeeeeeeeeel lief manneke :).

Tja,een doek,nee ik schiet je niet dood hoor,maar waarom probeer je het niet gewoon met geduld?Ze gaan uiteindelijk toch de kooi in als ze honger hebben.Je moet ze wel niet voeren buiten de kooi,tenminste niet teveel.Het kan dan heel lang duren eer ze weer erin gaan.
Trouwens,als je valkje niet zo tam is wacht dan ermee met uit de kooi laten,het vangen is dan voor dat dierke ook prettiger ;).

Nou,veel succes met zijn gekneusde pootje
Marianca en haar valkjes

Bianca

Nee ik bedoelde dat mijn beesie er geen toestand van maakt om terug te gaan. niet dat ik er geen moeite mee heb om er een doek overheen te gooien  :D
Nou ja het was goed bedoelt, maar het kan natuurlijk anders overkomen omdat het geschreven is.
greets Bianca
  (Weet namelijk ook niet of dat laatste stukje voor mij was bedoelt of voor mr Florida)  ;D

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Lique

Hoi,

Een goede manier om een valkparkiet te vangen, die niet bij je komt, is een handdoek. Zo is het gelijk donker om hem heen, en zal hij niet tegenspartelen.
Ook een vogelnetje is heel goed.
Zo beschadigen ze zichzelf niet.
Geduld moet je zowiezo hebben, met een valkparkiet, alleen ik denk dat de valk van henry niet zomaar meer bij hem komt zitten. Hij zal altijd angst houden.

Toen we P.D. nog als enige hadden, zat zo ook werkelijk altijd bij je.
Mijn broertje kwam in die tijd veel bij mij, en was ook helemaal wild van P.D.
Alleen kon hij er niet mee omgaan.
Hij had haar op zijn vinger, en wou even iets doen.
Dus ze zou van hem af moeten.
Toen zei ik, dan doe je je vinger omhoog, en dan vliegt ze wel weg.
Dus hij heeeel voorzichtig zijn vinger omhoog, maar |P.D. vloog niet weg.
Ik ze, dat moet je iets harder doen, dus hij gaat met een noodgang zijn vinger omhoog doen. P.D. vliegt tegen het plafond aan, en had er even last van.
Maar tot de dag van vandaag, kan P.D. mijn broertje niet om haar heen verdragen.

Ze voelen erg goed aan, wie wie is, en of degene hem wat aan heeft gedaan.
Na bijna 5 jaar, is het vertrouwen van P.D. naar mijn broertje toe er nog steeds niet, en ik verwacht ook niet, dat dit terug zal komen.

Mijn idee is eigen schuld, dikke bult. Dan had hij haar maar niet zo wild omhoog moeten gooien.
Dit verhaal vertel ik, omdat een valk niet zomaar iets naars vergeet. en de kans dat het valkje niet bij henry meer wil komen, is bijzonder groot........


groetjes lique

Henry

                  he allemaal

ja het is mijn eigenschuld dat hij bijt maar we zullen wel zien he van hoe of wat en of hij nog komt bij mij ik hou jullie op de hoogte

henry van ellinkhuizen

marianca.

Hallo bianca,

Sorry :-X,het was niet voor jou bedoeld,ik had ff niet opgelet :-* :-*.

Hallo ligue,

Mooi verhaal over P.D.zo zie je maar hoe slim valkjes zijn he :) :).Het netje vind ik persoonlijk ook een heel goed idee.Maar ik moet wel zeggen,mijn 3 laatste valkjes komen uit Beek,toen woonde ik nog in Nederland.Die meneer ving ze ook met een netje alleen wat mij boos maakte was dat ie,als het valkje gevangen was,hij nog eens 3x ermee ronddraaide om het netje te sluiten :(.Dat vond ik zielig.Hij deed het heel snel).Ik denk als het je eigen valkjes zijn waar je natuurlijk ontzettend veel om geeft een ieder de manier zoekt wat hij/zij het beste lijkt.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik altijd graag jou advies hoor.Jij en peter zijn toch wel de kenners op dat vak ;).

Groetjes,
marianca en haar valkjes

anika_en_spirit

hoi henry,

wat een lieverd, dat beestje.
maar naar dat ie z'n pootje gekneust heeft !!
als mijn valkjes niet meer terug hun kooi in willen vang ik ze altijd met een handoek. zo is het meteen donker om ze heen, zoals lique al zei.
beterschap met het gekneusde pootje.

groetjes anika
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


Bianca

dus het was toch niet zo'n raar idee van mij. ::) :D
zie je ik ben toch niet zo gek als ik dacht
whahahahahahahaha

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Henry

                                he allemaal

het gaat nu goed hoor met mijn valkje.het ziet nu wat minder erg die poot en ik moet nog een kleine week er mee doorgaan voordat het over is maar moet na 1 wwek terug komen

henry van ellinkhuizen

Speedy

Goed nieuws Henry,

Hoe reageerd hij nu op je?

Groetjes,
    Trudie

Nes

Hoi Henry,

ben blij te horen dat het al wat beter gaat en dat het helemaal goed gaat komen met je valkje  :).
Ik hoop dat je zijn vertrouwen weer terug kunt winnen maar dat lukt denk ik wel... Met veel geduld natuurlijk  ;)

Groetjes Nes.

Henry

                               he trudie

Goed nieuws Henry,
 
Hoe reageerd hij nu op je?
 
Groetjes,
    Trudie


                                 he allemaal

nou het is even afwachten he wat hij precies doet want het is nog te vers he in zijn geheugen van wat er gebeurt is he maar het is even afwachten wat hij doet.

henry van ellinkhuizen

Marije Wilhelmus

Hai,

Karelien heeft pas geleden een eitje gelegd en ik weet niet of ie bevrucht is, maar heb een beetje het idee dat ze erop zit alleen wanneer het haar toevallig zo uitkomt. Is dit normaal, of kan iemand mij vertellen wat normaal gedrag is???