29 april 2024, 01:51:03

even een vraagje

Gestart door Henry, 23 november 2003, 15:03:30

« vorige - volgende »

jacko

Hallo allemaal

als ik die vitacraft bij mijn in de  kooi gaat hangen is mijn jacko (valkje) bang dus ik haar die er weer uit en dan probeer ik die af te schrapen en dat knoeit heel erg.maar zij is ook erg verwend als jacko appels eet dan wil ze alleen maal granny smiths en de andere appels lust ze niet.

groetjes m

ps wat kan ik er aan doen dat ze niet meer bang is voor die vitacraft?

Cybergirlie

Hallo m,

Ik zou hem er gewoon in laten hangen dan went ie er waarschijnlijk vanzelf aan.
Hij wordt toch een keer nieuwsgierig.
Zo was dat ook met mijn jonge valkjes die waren namelijk overal bang voor,maar uiteindelijk wennen ze toch aan heel veel dingen in hun omgeving  en dus ook aan snoepstaaf.

Groetjes Cybergirlie

Theetje

Hallo M,

Ik denk net als Cybergirlie dat je de stok gewoon even moet laten hangen. Alles wat je nieuw in een kooi hangt is eng. Ze moeten gewoon even wennen en leren wat het is. Lizzy van mij was er ook als de dood voor, maar ze nu de voordelen van zo'n stok heeft ontdekt duikt ze erop als de stok in de kooi wordt gehangen. Ze zit samen met Henkie in de kooi en de stok is binnen een halve dag volledig weggewerkt. Dokus en Ricky doen het wat rustiger aan, die doen er wel een dag of drie mee. Ik geef ze hooguit een keer per week een snoepstok. Ze krijgen bij mij niet zo veel beweging als bij Lique en de anderen. Dat komt voornamelijk omdat ze de kooi niet meer inwillen. Omdat ik ze niet wil opjagen tijdens het vangen komen ze dus pas de kooi uit als ze allemaal accepteren dat ik ze terug kan zetten in de kooi. Tja en wat minder beweging en teveel lekkers is natuurlijk niet best. Zijn ze dalijk moddervet en dat is niet echt gezond natuurlijk.

Probeer het nog eens met de snoepstok en laat eens weten of ze al wat rustiger wordt als je hem in de kooi hangt.

Groetjes,

Theetje


jacko

hoi theetje

ik heb een andere oplossing want ik het gisteren trosgierst gehaald en in een klein bakje gedaan maar omdat jacko trosgierst niet kent ging ik met mijn vinger erbij en zei tegen jacko mmm wat is dat toch lekker en dan wordt ze nieuwgierig en toen ging ze wel er aan eten. en met vitacraft moet ik die allemaal afschrapen en dan wordt een geknoei daarom geef ik jacko iet meer van die vitacraft maar jacko krijgt wel een appeltje (granny smiths) andere appels lust jacko niet en trosgierst.

groetjes miranda

Ellen

Hoi Henry,

Voor alles is een eerste keer. Ik denk dat je dit niet gauw
meer zal doen bij je valkjes.
In ieder geval is het geen blijvend iets en komt hij/zij er
weer bovenop met de tijd.

Veel sucses en plezier met je nieuwe valkje.
Hoe heet hij/zij trouwens.