28 april 2024, 17:37:22

NOP ter discussie

Gestart door mila, 10 januari 2009, 15:47:23

« vorige - volgende »

mila

10 januari 2009, 15:47:23 Last Edit: 13 januari 2009, 03:01:41 by Peter
ik weet niet of het hier goed staat....

Duizenden mensen brachten de afgelopen jaren hun papegaai naar het Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien. Ze dachten dat hun huisdier hier een beter leven te wachten stond. Radar toont in een onthullende reportage het ware gezicht van het opvangcentum in Veldhoven.

De dieren op het park worden slecht verzorgd en de sterfte is dan ook zeer hoog. Hoe heeft het zover kunnen komen, wat is de rol van de overheid en wat is de verklaring van het opvangcentrum?

Uitzending TROS Radar, maandag 12 januari 2009



Toevoeging door Admin:
Voor wie de uitzending gemist heeft:
http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/aflevering?aflID=8637096&md5=4e6d20586618fd5afd0ac664b2a9c557

bobbie

Hallo Mila,

Het klopt dat dit bij Radar komt, aanstaande maandag om 20.30 uur op Nederland 1.

Ik ga kijken, maar ik hoop wel dat we de 2 kanten van het verhaal horen en dat het geen eenzijdige belichting is.

Mensen die al sinds mensenheugenis tegen het NOP zijn, zijn geïnterviewd heb ik begrepen. Hopelijk komt er ook iemand aan het woord die een tegenwicht geeft in het geheel.

Ik weet dat een zeer goede vogelarts (staat ook in ons lijstje) verbonden is aan het NOP en de vogels aldaar zeer vakkundig en met een warm hart behandeld.

Ook weet ik dat ze geen eenzijdige voeding krijgen. Ze krijgen pellets, zaden, fruit, groenten etc.

En wat zouden we moeten zonder NOP? Waar zouden dan al de vogels die om welke reden dan ook herplaatst moeten worden, naar toe moeten? Inslapen? Is erg kort door de bocht denk ik.

Ik ben benieuwd wat de belichting in Radar is. ;)

Ik weet wel dat er een commissie wordt samengesteld (1 daarvan werkt bij dierentuin Blijdorp) die het allemaal gaan onderzoeken.

groetjes, Nel :)

Vlaardingse valkjes

Dan ga ik ook kijken.
Zeker weten dat er 2 kanten aan een verhaal zitten en vaak hoor je alleen een kant die het meest spannendste klinkt vrees ik. Toch ben ik ook van mening dat het NOP goed werk verricht aangezien ze al zolang een begrip zijn en het kan haast ook niet anders dan dat er mensen in dienst zijn daar die weten waar ze mee bezig zijn.

Gr Angelique

Kimm

de vogelarts waar ik altijd kom is ook geintervieuwd. ik ben benieuwd of dat ook nog uitgezonden word.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

bobbie

11 januari 2009, 08:59:32 #4 Last Edit: 12 januari 2009, 10:55:33 by bobbie
Hier een link naar RADAR. Hier kan je meediscusseren en meelezen:

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=832032

Groetjes, Nel

aad


Saar

Hoi Aad,
Ik kwam wel op de site door de link van Nel :)



Ik heb de hele discussie gelezen. Het valt me vooral op dat de naam Hooijmeyer heel erg vaak genoemd wordt. Ik hoop dat ik vanavond kan kijken, want ik ben wel benieuwd wat er allemaal verteld wordt. Ik hoop maar dat het NOP niet al te veel schade oploopt, dat komt de beestjes die er zitten niet ten goede :-\

aad

Ja nu wel .. zal wel aan mij liggen Saar  ;)

Kimm

ja dr hooijmeier komt weer slecht uit de bocht.
hij is ook geintervieuwd dus ik ben benieuwd of dat ook in beeld komt.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Saar

Citaat van: Kimm op 12 januari 2009, 11:16:48
ja dr hooijmeier komt weer slecht uit de bocht.
hij is ook geintervieuwd dus ik ben benieuwd of dat ook in beeld komt.

groetjes kim


Ik las ook dat hij hele rare manieren heeft om vogels te beoordelen op het gedrag. Knuffels naar de vogels gooien en als ze bukken zijn ze onzeker?! Ik heb 1 keer ontlasting opgestuurd naar hem omdat een pop van toen 8 jaar zaadjes in de ontlasting had. Begon hij me ook een preek te geven dat het beest niet gelukkig zou zijn, ik slecht zaadvoer gaf en dat dat altijd slecht is en ik ze per direct over zou moeten zetten op pellets  :-\ Het schofterige is nog van hem dat hij je niet uit laat praten. Hij zijn mening aan je opdringt en ga zo maar door... Toen ik de factuur kreeg van hem (was geloof ik 28 euro) Ging ik die factuur eens goed bekijken. De kosten e.d. klopte allemaal, maar er stonden zulke domme fouten in. Ik zal dus NOOIT een vogel naar hem toebrengen, ook al was het de laatste VA in Nl, dan ging ik wel naar België of Duitsland.

Dus ik hoop echt dat hij zichzelf zo voor schut zet vanavond dat hij dan een hoop klanten verliest. Ik vind echt dat zulke DA/VA hun beroep niet mogen uitoefenen.. :-X Sorry voor de kleine offtopic :-[

Kimm

hoi saar,

dat hij knuffels naar de vogels gooit, dat klopt. ik zelf ben 4 keer bij hem geweest.

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

nick01

12 januari 2009, 12:43:20 #11 Last Edit: 12 januari 2009, 13:58:20 by nick01
Hooijmeyer ? de naam doet me al walgen.
hoe die man met beesten omgaat gaat gewoon te ver.
maar ook hoe hij met mensen omgaat is niet normaal.

vb.
mensen mogen tijdens de afspraak niet naar hun eigen vogels kijken zowel stopt hij met de sessie.

hij gooit met dingen naar vogels.

hij zet mensen voor schut , je hebt geen kennis , je bent geen vogels waard enz , zover dat mijn vrouw zei dat we weg moesten gaan maar ik wou m wel aanhoren waarop hij dit basseerde , maar dat kon hij niet echt uitleggen.(tja ik wou niet opvolgen wat hij mij adviseerde maar ik heb volierevogels geen tamme vogels dus bij mij hoeven ze nooit op de schouder te zitten en rangorde etc en pelletvoeding wou ik niet aan beginnen)

hij verplicht je zijn pelletvoeding te halen. (eigen ervaring)

zijn mening is de enigste goede mening en duld geen tegenspraak (eigen ervaring)

rekent verschrikkelijke prijzen ( eigen ervaring )

hij zegt net voor een markt dat die betreffende markt stikt van de zieke vogels , besmet met papegaaienziekte en dat je daar als zwangere vrouw abortus krijgt.
na wat onderzoek op internet blijkt dat de papegaaienziekte en de papegaaienziekte die abortus veroorzaakt 2 verschillende soorten zijn.
ik heb zelf voor dit probleem gestaan vandaar dat ik flink ben gaan neuzen. (ik was huiverig om vogels aan te schaffen terwijl mijn vrouw zwanger was om die reden)

zo kan ik nog wel x aantal voorbeelden geven. ( op een ander forum is hij ook al heel vaak in opspraak geweest )
never nooit dat ik nog maar 1 stap zet in zijn kliniek.
de smeerzak bah.
hoop dat hij zichzelf weer verschrikkelijk voor aap zet vanavond.



Kimm

hoi nick,

wat jouw ervaringen zijn, zijn ook mijn ervaringen.
hij heeft mijn moeder voor schut gezet. als ik er weer eens heen moest dan zette mijn moeder mij af. ze ging niet meer mee naar binnen.

ook als ik met een zieke vogel kom dan krijg ik elke keer gedrags therapie. maar daar heb ik niet om gevraagd. je zit zo meer dan een uur bij hem binnen.

wel geloof ik dat hij wel verstand heeft van vogels, alleen de manier hoe hij met mensen omgaat is niet acceptabel.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Gerda

12 januari 2009, 17:27:34 #13 Last Edit: 12 januari 2009, 18:06:30 by Gerda
Ik ga ook kijken vanavond.
Je zou eerder verwachten dat ze de beruchte D zouden aanpakken of JH zelf.

Deze twee zien met blijdschap de aandacht naar het NOP gaan en JH werkt er, als bekend tegenstander van papagaaien opvangcentra, ook hard aan mee om die negatieve aandacht zo groot mogelijk te maken.

Net twee moordenaars die een dief aangeven bij de politie!
Waarbij ik wil stellen dat dit een vergelijking is en niet een beschuldiging.

Natuurlijk, in elke organisatie waar mensen werken kunnen dingen beter, en waar mensen werken worden fouten gemaakt. Dus onderzoek is altijd goed.
Maar ik heb het idee dat Tros Radar hier wel makkelijk in de val trapt die door belanghebbenden gezet is. Want hoe kun je van tegenstanders van een organisatie verwachten dat die een neutrale blik hebben op de werkelijkheid.
We gaan de Oekraine toch ook niet vragen wat ze vinden van de manier waarop Rusland met de gasleidingen omgaat??

Gerda

Dafrinja

Ik kijk vaak naar Radar en ik moet ook toegeven dat ze er wel s een handje van hebben maar 1 kant van het verhaal te laten zien. Ik schrok ook best wel toen ik net op teletekst las wat het onderwerp voor vanavond is.
Ik hoop echt heel erg dat ze de slechten eruit halen en in beeld brengen, maar dat ze niet de goeie naam van het NOP teniet doen....

Ik ben benieuwd....

Dafrinja