Vraag ivm loonsverhoging... Wie kan me helpen?

Gestart door Saar, 8 januari 2009, 12:57:28

« vorige - volgende »

Saar

hoi hoi
Nou zoals de meesten wel weten ben ik 31-12 21 jaar geworden. Ik heb ieder jaar opslag gekregen en nu krijg ik het NIET >:(. Volgens het uitzendbureau content ( daar werk ik dus voor ) is dat niet het geval bij het cao van de KVK. Ik heb dit dus ook al zo vaak aangekaart... Ik werk via content bij de kamer, dus ik val onder het CAO van het uitzendbureau... ::) Daar gaan ze dan iedere keer niet op in of ze lullen erom heen. Ik kreeg dit mailtje van content:

Je salaris zal met ingang van 01-01-09 namelijk niet verhoogd worden. De salarisschalen bij de KvK zijn op dit moment bevroren omdat men is overgegaan naar andere schalen. Het is volgens de CAO van de KvK helaas niet zo dat wanneer je ouder wordt je per definitie recht hebt op een loonsverhoging. Ik kan je dus helaas niet blij maken.

Dit klopt dus al niet omdat ik onder het CAO van content val...

Ik heb het CWI dit mailtje gestuurd:
Beste meneer/mevrouw,
Ik hoop dat ik goed zit met mijn vragen.
Ik werk bijna een jaar op een kantoor in Utrecht via het uitzendbureau Content. Nu ben ik 31-12 een jaar ouder geworden en zover ik weet is een bedrijf verplicht om mij dan loonsverhoging te geven (tot je 24e). Na lang heen en weer gebel en  gemail, krijg ik te horen dat ik er geen recht op heb. Dit is het antwoord wat ik kreeg:
De salarisschalen bij de ***** zijn op dit moment bevroren omdat men is overgegaan naar andere schalen. Het is volgens de CAO van de ***** helaas niet zo dat wanneer je ouder wordt je per definitie recht hebt op een loonsverhoging.

Maar ik vind het ook raar dat ik onder het CAO van het bedrijf val terwijl ik voor het uitzendbureau werk. Het uitzendbureau doet nogal vaag als ik daar wat van zeg.
Dus mijn vraag aan jullie is onder welk CAO val ik nu? Onder die van het uitzendbureau of van het bedrijf? Als ik nu bv zeg ik kom niet meer terug dan kunnen ze me niks maken dus ik heb geen half jaar contract o.i.d.
En heb ik volgens de wet wel of geen recht op een loonsverhoging?
Ik zie jullie antwoord graag tegemoet. Zijn er nog vragen dan kunnen jullie mij altijd emailen.
Met vriendelijke groet,

Dus ik ben benieuwd of iemand hier iets over weet. Mocht ik gelijk krijgen, dan weet ik nog niet zeker wat ik ga doen. Dat ga ik dan wel overleggen met het CWI. Het ik weer ::)
Groetjes Saar :-*

Valerie

Als je't mij vraagt val jij onder het CAO van het uitzendburo, maar 100% zeker, weet ik dat niet.
Succes ermee, ik hoop dat je verhoging krijgt. ;)

Saar

Citaat van: Valerie op  8 januari 2009, 14:16:33
Als je't mij vraagt val jij onder het CAO van het uitzendburo, maar 100% zeker, weet ik dat niet.
Succes ermee, ik hoop dat je verhoging krijgt. ;)

Thnx ik hoop t ook...

Mara

HOi Saar

Volgens mij val jij gewoon onder de CAO van het uitzendbureau, want als jij onder de CAO van de KvK zou vallen, zou je daar in dienst moeten zijn. ALs het goed is, moet er in je contract staan onder welke CAO je valt.

Succes ermee.

Mara

Rianne

Ben je geen lid van een vakbond? Zij kunnen het zo voor je opzoeken en desnoods aankaarten bij je werkgever.

Volgens mij heb je met het CAO van het uitzendburo te maken. De KvK betaald namelijk het uitzendburo voor jou, en na wat inhoudingen betaald het uitzendburo jou weer. Heb je geen contract oid getekend? Daar kun je ook eea in opzoeken.