Nieuw boekje Suske-Wiske en de valkjesparade

Gestart door Dierenfreackske, 5 januari 2009, 18:57:28

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

:o :o :o

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Kan er iemand nog een touw aan vastknopen? Ik snap er namelijk niets van.

Welke donsjes zijn nu dood?
Welke donsjes werden overvoerd?
Die donsjes op de foto met de tekst dat je ze nu tam gaat maken... zijn dat die donsjes die teveel gevoerd werden?
Waarom geen foto's van de overvoerde kropjes?

mariejj

25 maart 2010, 13:34:13 #3601 Last Edit: 25 maart 2010, 13:35:44 by mariejj
Hoi,

Ik heb de laatste blz. met open mond van verbazing zitten lezen  :o.  Sorry hoor Ann maar doe alsjeblieft! iets met de tips en adviezen want dit gaat echt niet goed.  :-\
Je zegt dat je papvalkjes het 'super' doen maar ik zie een paar donsjes waar weinig hoop meer voor is.   ::)
Als hier 10 ervaren kwekers dezelfde adviezen geven, steek dan niet je kop in het zand maar luister naar ze!  

Bonnie,
Wat ik terug kan vinden is deze foto van Murphy, toen hij bij de ouders nog lag, niks aan de hand.

Even later weer Murphy vol met pap :'(  ik ben veel gewent maar hier schrok ik me dood van.  :'(

•=Bonnie=•

Citaat van: mariejj op 25 maart 2010, 13:34:13
Bonnie,
Wat ik terug kan vinden is deze foto van Murphy, toen hij bij de ouders nog lag, niks aan de hand.
Even later weer Murphy vol met pap :'(  ik ben veel gewent maar hier schrok ik me dood van.  :'(

Ja dat stukje heb ik gelezen... alleen nu ben ik de draad kwijt gezien er weer kuikens binnen liggen die volgens Ann overvoerd waren. Alleen worden daar geen foto's van geplaatst, enkel van 3 uitgedroogde kuikens in een bak zaagsel die tam gemaakt worden. En er zijn kuikens dood.

Kaatje

Hoi Ann,

Je weet dat ik er totaal geen verstand van hebt hè meid !? Maar mijn eerste reactie was na het zien van de foto's was, owhhh help, de kleur van de buikjes zijn niet goed  :'(

Kan je mij misschien vertellen hoeveel donsjes je er nu in het totaal hebt !?

Hoeveel donsjes liggen er bij de ouders en hoeveel koppels zijn dit !?

En hoeveel donsjes heb je nu in je couveuses binnen !?

Uiteraard alles in het belang van de donsjes hè, staat de couveuse niet te hoog !?

Hoop snel te lezen hoe het met de donsjes is.

Groetjes, Karin

Larissa

Hey Luitjes

Ik heb deze berichten eens goed gelezen ik heb nog nooit zelf hier jongen gehad dus vandaar deze vraag

Hoe kunnen jullie nou zien dat die drie jongen uit aan het uitdrogen zijn ???? Kan iemand mij dat uitleggen ?
Want eerlijk gezegt zag/zie ik het verschil niet zo goed  :-[

@ann
Ik hoop dat alles goed gaat

groetjes Larissa

carco

Citaat van: •=Bonnie=• op 25 maart 2010, 13:27:40
:o :o :o

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Kan er iemand nog een touw aan vastknopen? Ik snap er namelijk niets van.

Welke donsjes zijn nu dood?
Welke donsjes werden overvoerd?
Die donsjes op de foto met de tekst dat je ze nu tam gaat maken... zijn dat die donsjes die teveel gevoerd werden?
Waarom geen foto's van de overvoerde kropjes?

Bonnie als je op haar foto's klikt kom je op haar site met foto's en daar zie je dat er zeker 5 donsjes overvoerd zijn!
Ze staan er allemaal op nl.
Zitten in de couveuse en zijn daar hoogstwaarschijnlijk ook uitgebroed  :(

En Ann, mag ik je vragen waarom we de kropjes niet mogen zien van de kleintjes? De foto's zijn namelijk gemaakt in een couveuse: waarom?

Ik zou het zo fijn vinden als je ons advies eens aannam en serieus neemt zodat de donsjes het gaan redden :'(

Want inderdaad welke donsjes zijn er nu weer dood?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Dierenfreackske

Hoi, meiss....voortaan plaats ik foto's en deel ik ze met jullie; en hou ik gewoon mijn boekje gezellie, , allee, dat probeer ik;
en stop met zeuren over de 2 overleden donsjes, en ja ik heb er nog veeeeeel...en ben blij dat het nu goed gaat ....die zijn trouwens kerngezond....

HOU het nu bij mijn foto's

Heb een verrassings koppel en straks ook donsjes ...grtjs. Ann

O ja, hier ons macho ,zie je ( da's geen pap en nu gaat het super met hem ) Speciaal voor Caroline  (sorry, deze is genoeg he)

Larissa ... alles gaat goed hoor nu, ...veel wil ik er niet over kwijt, krijg toch alleen maar rare reacties, terwijl deze 3 donsjes en al mijn andere mooikes er goed uitzien zeg ik zelf ...  

ook mijn iniminidonsjes mken het goed hoor!

Beauty

Wiske

Otto

Ozzy (poepje van iemand ? )

carco

Oké, ik zie een mooie krop gevuld met zaad  :D

En een papalbino, maar hier zit niet te veel in: dus mooi zo en houden zo nu  ;)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Dierenfreackske

Hoi Caroline ..ok , doe ik ! Thx.. grtjs. Ann

*Yvon

Hoi hoi

De kleintjes zien er goed uit hoor.  :D
Weet je soms kan ik het ook niet meer volgen.  :-[
En ik denk dat dat komt omdat je soms zoveel valkjesnamen neerzet en zoveel donsjes dat we dan eigenlijk niet meer weten om wie en welke het dan gaat.  ::)
Ik ben zelf ook geen kanjer in een bericht/update plaatsen.
Maar als je een aantal koppels hebt en die hebben donsjes,
dan is het misschien wel makkelijker bij tehouden als je per koppel met donsjes foto's plaatst en wat erover verteld.
Dan is het ook wat minder verwarrend en makkelijker bij te houden.  ;) :D

Ik ben blij voor je dat het nu weer beter gaat.  ;D

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

amazingleeuwtje

25 maart 2010, 16:23:38 #3610 Last Edit: 25 maart 2010, 16:41:28 by sylvia59
Citaat van: Caroline op 25 maart 2010, 12:06:43
Deze jongen gaan het ook niet redden, ze zijn donker van het uitdrogen, ze verteren al niet meer goed, mogelijk hun kropjes ook al kapot gemaakt door het vele pap wat ze erin hebben gekregen .... en hun poepje, wat er naast ligt, is bijna zwart.  :o

Sorry Ann, doe vooral wat je hartje je ingeeft maar deze jongen zien er niet gezond uit.  :'( :'(

Sterkte lieve donsjes.  :'(

Hoi Ann,

De foto's van je donsjes die door de ouders worden gevoerd zien er goed uit ;D..

Maar ik verbaas mij en vooral maakt het mij heel verdrietig en boos dat jij totaal niet op Caroline haar reactie ingaat, ik zou schrikken en mij zorgen gaan maken over de kleintjes die jij toch bent blijven pappen..

Nu zal ik ook vast een zeur zijn, maar het gaat mij toch echt om de kleintjes snap jou helemaal niet meer, sorry Ann..

Dierenfreackske

Hoi .. hier mijn Beauty's ook

Beau

Amore

Hoi Syl...hoe bedoel je nou ?? Wat mij boos en verdrietig vooral maakt is, dat ik mijn kleintjes doodgraag zie, en ik doe wat mijn hartje me ingeeft ..en ik heb Caroline niet genegeerd hoor...mij gaat het zeker om de kleintjes en als ze het goed maken,waar maak je je dan nog zorgen over ...hoe ik het doe, moet ik aan niemand kwijt eigenlijk als ik niet wil, maar 1 ding is zeker ...ik denk dat ik het goed ga doen dit jaar en zonder de muisjes he ...want vorig jaar was gewoon een pechjaar .....heeey, ik kan zef niet meer volgen sorry, wordt te ingewikkeld he ...ik heb weer donsjes maar ja ....nu wordt het te ingewikkeld dus doe gewoon wat ik kan om ze tam te krijgen als het moet met pap en liefst op gewone natuurlijke wijze hoor....en ik zie geen couveuse op mijn laatste foto's met donsjes erin??  Dat plastic bakje ?? Is om ze gewoon in te zetten en terwijl ik ze knuffel he .... mijn donsjes zijn echt heel gelukkig hoor zoals het nu gaat ...is jammer van de pappertjes ..alhoewel ...ze hebben hier heel veel liefde, en hoe ze groot worden maakt toch niet uit, als ze maar veel liefde , en warmte krijgen en ze gaan ook nog eens naar een supergoede en lieve huisjes hoor!  Zijn er geen cvalkjes dioe er slechter aan toe zijn dan hier ....IK ZIT AL 2  OF 3 JAAR OP HET FORUM HIER ....en heb al zo veel mensen gesteund en zo .....en weet dat je alles wel goed bedoeld hoor;, maar ik ben ook maar een mens, en ben ook de tel kwijt geraakt ...veel blokken en donsjes nu ...dus horen jullie het wel, wat ik ga doen is foto's maken nu ... :D :D ;) ;) ;)

( o ja ....en eitjes uitbroedden doe ik al helemaal niet )  De eerste keer om eens te kijken of het wel werkte en ik zelf niet wist of er eentje ging uitkomen of niet ...hihi! , maar anders heb ik hier nog geen eitjes laten uitbroedden). Trouwens heb de couveuse al niet meer nodig ..want de kleintjes zitten bij de ouders allemaal, en die hier zijn al wat groter he ....die zitten lekker net als vorig jaar in een bakje met zaagsel zoals je ziet ...en lekker hier bij mij ...om te knuffelen he ....

Macho is ook aan de betere kant nu zijn kropje bijna geleegd is van zaadjes ...was echt niet goed gisteren , was aar sufjes enzo .... is ook een beetje gepikt op koppie ..... :-\ :-\ :-\ :-\

maar da's niet zo veel, bloed niet maar er staat wel een korstje op zijn hoofdje .... die lieve schat !!

Grtjs. Ann

Rianne

Ann, als je vogels kweekt, of wat dan ook, laat je gevoel niet de overhand nemen. Want je weet inmiddels zelf wel wat wel en niet verstandig is om te doen. Ik heb het idee dat je al gauw denkt dat het mis gaat. Waarom?? Je koppels weten heus wel wat ze moeten doen, en zo niet, moeten ze de kans krijgen om het te leren. Anders leren ze het nooit, en heb je steeds problemen met jongen.
Tam maken het liefst met pap? Dat is best te doen als je steeds 5 a 6 jongen hebt en in huis kweekt. Maar niet als je veel koppels hebt in de buitenvoliere, en de hele dag valkjes van buiten naar binnen en weer terug moet sjouwen. Haal noodzaak en plezier niet door elkaar, want ik denk dat het daarom misgaat hier.

Dierenfreackske

;) ;) ??? ??? :-\ :-\ :'( :'( :o :o

Dierenfreackske

Hoi hoi...  mijn 4 donsjes die ik nu pap geef maken het super ... er zijn 1 bonte witmaskertje, 1 cinnamon bonte witmaskertje, een albino en een bleekmaskertje

heeeeeel  lief knuffietjes.... :-* :-* :-*

Heb nu effe geen zin in verdere uitleg, Zaterdag komen een paar lieve mensen kijken ,en zullen ze met hun eigen oogies de donsjes kunnen knuffelen en zien hoe het er hier allemaal aan toe gaat, ook de couveuse ga ik tonen , zodat ze zien wat er allemaal te zien valt daar , niks dus ...hihi!

EN Papdonsjes ga ik papje geven terwijl ze er bij zijn ....daarna kunnen ze lekker knuffelen ....met hun  toekomstig valkje....gaan al veertjes doorkome, he, Patrick kan er niet bij zijn , wat jammer is, en Kiara ga ik dus niet kunnen kroelen  :'( :'( maar moet werken ook ...dus zal het voor een ander keertje zijn he ...

ik denk ook dat dat hij wel weet wie ik ben ondertussen, hij heeft een valkje in levende lijve ook van me, is ook  mooi groot geworden en vooral heel lief he en gezond ...wat bij mij op de eerste plaats komt ...Hier moeten ze gezond weggaan, anders blijven ze hier ...niet eerder weg he ....

Charlie fluit hier de sterren van de hemel , terwijl we praten moet hij er gewoon boven zijn he ..hihi   

Ben benieuwd hoe Matthias het ga doen ook met zijn Exames ....die nu bezig zijn , gisteren al Latijn , vandaag was het Nederlands en Geschiedenis, morgen is het Biologie en Engels ...tot nu toe ging het al vlot, alleen wiskunde ben ik een beetje bang voor ....maar doet er veel voor he, dus kunnen niet allemaal proffessors zijn he ..

Op 15 mei gaan we naar thierry ...mooie valkjes bekijken he ...hihi ..meer niet voorlopig ....

grtjs. Ann