Nieuw boekje Suske-Wiske en de valkjesparade

Gestart door Dierenfreackske, 5 januari 2009, 18:57:28

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi Patty, thx...jaaaa lief he

Hahaha...gekke valkjes hier ....Maak straks effe foto's ...
grtjs. Ann

Kaatje

Citaat van: Dierenfreackske op 24 maart 2010, 17:54:33
Hoi, heb 2 donsjes uit het blok moeten halen, te veel gevoerd met zaadjes en te weinig vocht.

Hoi Ann,

Hoe gaat het nu met de twee donsjes die je gisteravond uit het blok hebt gehaald !? Ik hoop dat het hier goed mee gaat en dat ze het gaan redden hè !!

Heb je deze nog binnen, of heb je ze toch weer terug gelegd bij de ouders?

Hoeveel donsjes heb je op dit moment in de volière, gelukkig zijn de temperaturen ook in de nacht weer wat hoger!

Wat een droevig begin van je broedseizoen, geef de overgebleven donsjes maar een dikke knuffel.

Ik ben benieuwd naar de foto's.

Verder alles goed met jezelf !?

Liefs, Karin

Rianne

Hoi Ann,

als je twijfelt of het wel goed gaat met een donsje en de krop, plaats dan hier een foto zodat we met je mee kunnen denken. Ik heb al aardig wat jongen gehad maar heb ze alleen naar binnen moeten halen als er geplukt werd of een groei achterstand/voedingsstoffentekort was.

amazingleeuwtje

Hoi Ann

Wat Rianne al schreef en schrijf dan ook de gewichtjes erbij..
Ik heb nu 2 donsjes waar ik ook een beetje over twijfel qua gewicht is logisch als je nog niet super ervaren bent dat je je snel zorgen maakt of het wel goed gaat. Hier zitten een aantal goede ervaren kwekers/sters die graag een ieder willen helpen met tips ect ect..

Ik kijk uit naar je foto's van jou pluisjes ;D

liefs syl

Dierenfreackske

Donsjes,  raar dat degene die ik gepapt hebt leven yess... :'( :'( :'( vind het jammer dat jullie me de raad gevzen om ze bij de ouders te laten, nu dood, is beter zeker ??
Voortaan doe ik wat me wordt ingegeven , en dat is ze pappen nu ....grtjs. Ann   

GELUKKIG MAKEN DEZE HET WEL GOED EN DOEN HET SUPER ... !!

Met de valkjes en donsjes van Wiske en Nala gaat het super ...grtjs.... Ann

Kimm

25 maart 2010, 11:29:05 #3590 Last Edit: 25 maart 2010, 12:00:05 by Kimm
hoi ann,

als de ouders gewoon de donsjes voeren, dan hoef je ze toch niet te pappen? kan je nu zeggen waarom jij deze donsjes papt??

en niemand vind het beter als de donsjes dood zijn. dat heeft niemand hier gezegd. dus dit snap ik niet zo goed.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kaatje

Hoi Ann,

Als je voortaan besluit te doen wat je hart je ingeeft, zoals op dit moment, wil je dan de foto's met ons delen !? Kijk ik heb er geen verstand van, maar meer personen wel en die kunnen dan meekijken en meedenken.

Alles voor het beste van de donsjes natuurlijk hè !!

Groetjes, Karin

Gerda

Hoi Ann,

Hart en verstand zijn twee verschillende dingen.
Met je verstand kan je een goede keuze maken.

Zo'n keuze kan zijn (op basis van de ervaringen van ervaren kwekers) om de eerste twee weken niet in te grijpen.
Ook al ga je zo'n jonkie pappen, dan nog kan het met een paar weken oud dood gaan.
En bovendien leren de ouders het nooit, dus blijf je papvalkjes houden.

Het klink heel hard, maar ik zou liever de eerste keer wat jongen dood laten gaan (onder de twee weken) zodat de ouders het zelf goed leren, dan het overnemen en de ouders dan niet meer kunnen gebruiken voor de kweek.

Want dat zou dan de consequentie moeten zijn denk ik, dat je er verder niet meer gaat kweken met deze ouderkoppels.

Maar goed, als je je gevoel wilt volgen, vraag dan hier wel om advies.
Want je gevoel is in staat je verstand voor de gek te houden.

Groetjes, Gerda

Dierenfreackske

Hoi Kim .. ...thx. Hoi Karin, vind ik ook, tuurlijk deel ik mijn foto's met jullie, daarvoor is mijn boekje en niet voor discussies he ... je bent een top meid !! Ik doe wat mijn hart me ingeeft natuurlijk   :D :D grtjs. Ann

Hoii iedereen, hier eindelijk weer donsjesfoto's... deze valkjes worden dus tam gemaakt, en met heel veel liefde...grtjs...

M nestje

Caroline

25 maart 2010, 12:06:43 #3594 Last Edit: 25 maart 2010, 12:08:17 by Caroline
Deze jongen gaan het ook niet redden, ze zijn donker van het uitdrogen, ze verteren al niet meer goed, mogelijk hun kropjes ook al kapot gemaakt door het vele pap wat ze erin hebben gekregen .... en hun poepje, wat er naast ligt, is bijna zwart.  :o

Sorry Ann, doe vooral wat je hartje je ingeeft maar deze jongen zien er niet gezond uit.  :'( :'(

Sterkte lieve donsjes.  :'(
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi gerda, inderdaad, je hebt gelijk hoor! Soms moet je je gevoel eens opzij zetten he ..........voortaan plaats mijn foto's want wil ze zo graag met jullie delen, en doe wat mijn hart me ingeeft denk ik ...grtjs...  Vanmiddag foto's van de iniminidonsjes van Mysterie en Wiske ...de O tjes

Geel donsje met zwarte oogjes Otto, geboren op 23 maart 2010

geel donsje met rode oogjes    Ozzy, geboren op 24 maart
2010, 

Hoi Caroline  poepje was niet van hen ... ::) ::)... 8)

patty_dordtse valkjes

hoi,

lieve foto's van de kleintjes.

:-*
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

*Manon*

Hoi Ann,

Er zijn ook mij een paar dingen niet duidelijk...

Ook wat Kim al aangaf, waarom jij denkt dat de kropjes niet voorzien zijn van vocht...

De kropjes zien er gevuld uit, dat betekent dat de ouders goed voeren, het enigste wat jij hoeft te doen, dat er eivoer, groente en fruit, eventueel gekookte macaroni of iets dergelijks en brood liggen zodat de ouders daar hun jongen mee kunnen voeren... als dat op deze manier gebeurt, hoef je niet bang te zijn dat ze te weinig vocht binnen krijgen....

Het gehannes met pappen snap ik ook niet zo goed, laat de ouders hun werk doen meis en vertrouw erop dat het goed gaat.... geef ze deze kans!

Ik snap heel goed dat je het beste wilt voor de kleintjes.... maar persoonlijk denk ik dat je er teveel mee bezig bent....

Liefs Manon

Caroline

Citaat van: Dierenfreackske op 25 maart 2010, 12:16:01
Hoi Caroline  poepje was niet van hen ... ::) ::)... 8)

Als het niet van hen is, zou ik het valkje waar het wel van is in de gaten houden, het is namelijk veel te donker en .... in verband met bacteriën en eventuele besmetting raad ik je aan om geen andere valkjes bij de donsjes te laten, ZEKER niet bij papjongen die toch al minder weerstand hebben.  :-\
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi Caroline, heb het verwijderd maar stond nog op de foto...dagelijks verse zaagsel nu ...thx... grtjs Ann