Nieuw boekje Suske-Wiske en de valkjesparade

Gestart door Dierenfreackske, 5 januari 2009, 18:57:28

« vorige - volgende »

Caroline

Jeetje, wat een krop joh!!!!  :o

Die is gewoon overgevoerd ....

Dit is niet door de natuur joh, die heeft gewoon teveel eten gekregen en daardoor is de krop te zwaar geweest en krijg je verlamming, dan werkt de krop niet meer en leegt dus niet meer.

Zielig hoor.  :-\

Sterkte meis.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

:'( :'( :'( :'( :'( :'(  jaaaaa, is waar , hij zij iets van verlamming ook hoor! Bach, is zo erg zoelig he ...hoop dat de andere donsjes ook niet te veel krikgen dan,  maar heb net gekeken en zag er allemaal goed uit ...ooch wat mis ik hem , grtjs. Ann

Kimm

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

carco

Ann ik heb naar de rest van de foto's gekeken maar geef je ze niet allemaal pap erbij? Of alleen pap? Ik zie nl een heleboel van deze kroppen.

Als het niet waar is bij voorbaat sorry.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

Citaat van: carco op 22 maart 2010, 20:32:49
Ann ik heb naar de rest van de foto's gekeken maar geef je ze niet allemaal pap erbij? Of alleen pap? Ik zie nl een heleboel van deze kroppen.

Ik dacht hetzelfde, Caroline .... ik zie ook overal pap in de kroppen zitten, ook bij Murphy.  :-[

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Ann mag ik heel hard tegen je zijn?
Ik heb net naar de foto's gekeken en volgens mij zitten jou jongen niet bij de ouders  :-\
Zet ze alsjeblieft terug als je niet wilt dat ze allemaal dood gaan.
Ze krijgen veel en veel te veel eten van je en dit gaat niet goed zo!
Neem ons advies alsjeblieft aan voor je alles kwijt bent.

Caroline

22 maart 2010, 20:58:50 #3531 Last Edit: 22 maart 2010, 21:01:17 by Caroline
Citaat van: Dierenfreackske op 22 maart 2010, 12:23:12
Jaaaaaa, arm donsje, kon het echt niet meer aanzien hoor! durf de foto niet te plaatsen die ik gisteren nog nam, ach vreselijk hoor, zo'n krop, had hem nog beetje pap gegeven, omdat ie koud werd, 29 graden en had een beetjhe honger, maar 1 ml...heeft ook niet mogen baten, aach wat is de natuur hard soms he ...

Ondanks dat ik je adviseerde dit donsje GEEN pap te geven, heb je hem vanmorgen met deze ....

monsterlijke krop toch nog pap gegeven.  :-\

Ann, een donsje met ZO'N krop heeft GEEN honger.  ::)

En verder:

Ik wil toch even recht zetten ....voordat iedereen hier denkt dat ik een verkeerd advies heb gegeven.  :-[

Ik adviseerde Ann gisteren, om Murphy GEEN PAP te geven!!

Dit kropje moest eerst helemaal leeg zijn. Ik adviseerde desnoods als het kropje vol zat met te grof gevoerd voedsel, dit was te verdunnen met warm water (39-42 ° c) en wat te masseren.

Maar de inhoud van Murphy's krop je is niet te grof gevoerd voer .... het is PAP!!  :o

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

22 maart 2010, 21:08:14 #3532 Last Edit: 22 maart 2010, 21:12:13 by Caroline
Dit donsje heeft ook veel te veel pap gekregen van je ....

Een donsje van 50 gram mag 5 ml. pap hebben, ik denk dat hier wel bijna 20 ml. pap in zit .... dit veroorzaakt kropverlamming en/of verzakking.  :-\

Ik bedoel het echt goed hoor, Ann.

Als ik je nog een tip maar geven, gebruik voor zulkle kleine donsjes een digitale weegschaal waar zelf 1 gram op staat, deze is veeeeel te groot.

Succes/sterkte meis ....

Macho (ondertussen al lang terug bij Ayko en Alix)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

Mooie lieve Murphy ....  :'(

Ik kwam hem nog tegen, 4 daagjes geleden plaatste je deze foto, toen werd hij nog door de ouders gevoerd (zie kropinhoud) en had hij nog een normaal gevuld kropje ....

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi, Ok, nee Caroline, ik heb nog eens gebeld, ik had echt niet te veel gegeven hoorn, vandaag zag het er hetzelfde uit, en was zelf geen pap in, alleen een bolle krop zonder iets in, misschien een heel klein beetje, maar dat was echt niet door te veel te voeren hoor! Maar Macho zit al lang weer in het blok en alles gaat er goed mee hoor! Had ik het te veel gevoerd op deze foto ??Ik weet het niet, maar ik dacht vb. een donsje van 50 gram lege krop moet toch 5 ml pap dan hebben, had ik bij Kiara , Inka en Jago ook zo gedaan ??
En er zit anders we geen donsje hier hoor, allemaal in het blok nu wel he ...dat zei ik toch eerder...

Ow ik lees net , dat Caroline zei dat er wel 20 ml pap in het kropje van Macho zat, nee hoor fout echt waar, was wel maar 2 ml hoor, heb zo'n spuitje van 2 ml, en geen 20 ml ....

Al heb ik nu nog geen donsjes uit het blok gehaald hoor... ik vond Macho er wel niet te vol uit zien ??Wel ?? ??? ???

En weet dat je het niet verkeerd bedoeld hoor Caroline,  en Carco, je mag me gerust mle op mijn fouten wijzen echt wel, ik zou het ook zo doen,...en wil zeker leren goed te doen he ....niet denken dat ik me aangevallen zou voelen he, integendeel , iedereen bedoeld het toch goed hier....  vind het alleen jammer dat chet zo gegaan is van Murphy, maar volgens da geen te veel pap in de krop, zat echt bijna niks in meer, en had echt honger , jammer dat ik nu geen foto gheb genomen was alleen lucht nog ...

Zie nu pas al die berichtes he ...schrik wel een beetje maar ik begrijp dat je alleen maar goed advies wil geven hoor, en Caroline heeft zeker geen verkeerd advies gegeven hoor!
En anders ook niemand hier...weet dat ik geen ervaring heb met het pappen hoor, maar als ik nog eens moet bij pappen dan doe ik zeker minder he ...thx. grtjs. Ann

Caroline

Ik weet het Ann, je doet echt je best en ik bedoel het ook echt goed.

Maar mensen met papervaring hier zullen het me eens zijn dat je 2 ml. in zo'n krop bijna niet zult zien, in deze kroppen zit nog meer dan ik in mijn valkjes van 6-7 weken doe.  :o

Het is echt TEVEEL!!!!

Je hebt een goeie weegschaal nodig en een goed spuitje. Voor een donsje van 10 dagen is 1 ml. teveel al veel te veel!!

Hopelijk heb je iets aan mijn tips/meedenken/adviezen.

Fijn te lezen dat er verder niks meer binnen zit .... lekker bij de eigen ouders is toch het beste.

Succes meis!!  :)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Ik hoop zo dat het waar is dat je ze terug gelegd hebt en wat doet met ons advies  :-\

o.a deze foto

is gisteren gemaakt

zo ook deze:

En ik vind dit te triest voor woorden.
Dit is geen lucht, maar alleen maar pap en veel en veel te veel zoals ik al eerder aangaf.

Laat de ouders de kleintjes zelf opvoeden en neem het niet over als je niet weet hoe het moet. Wat trouwens niet eens nodig is omdat ze hier nog veel te klein voor zijn!

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

Citaat van: carco op 22 maart 2010, 20:32:49

Nee Caroline , dat is niet waar !!! :o :o :o

Dierenfreackske

Citaat van: Caroline op 22 maart 2010, 13:47:16
Jeetje, wat een krop joh!!!!  :o

Die is gewoon overgevoerd ....

Dit is niet door de natuur joh, die heeft gewoon teveel eten gekregen en daardoor is de krop te zwaar geweest en krijg je verlamming, dan werkt de krop niet meer en leegt dus niet meer.

Zielig hoor.  :-\

Sterkte meis.

Sorry Caroline, die was zeker niet overvoerd hoor, het is iets met zijn kropje, vraag het misschien eens aan de va aan wat dat is ?? Dan weet je ook dat ze er zo uit zien, je zei zelf dat je dat nog nooit had gehoord, en ik vind ook dat het er vreselijk uit ziet met die krop, en toch had ik niet overvoerd, hooguit, met bijna lege krop nog geen 2 ml, en geen 20 ziaks Caroline beweerd. Onbeschofd hoor vind ik dat ! Ben ik ook zo ?? Ik weet heus wel wat ik doe, en leer weer iets bij ..thx. Ann