Nieuw boekje Suske-Wiske en de valkjesparade

Gestart door Dierenfreackske, 5 januari 2009, 18:57:28

« vorige - volgende »

Anke

Hoi Ann,
Lieffffffffffffffffffffffffffffff :-* :-*
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Manon*

Prachtige foto's Ann  ;D

En wat leuk.. nieuwe koppeltjes voor volgend jaar, heb je wat om naar uit te kijken  :D :D

Fijne vakantie alvast  ;)

Dierenfreackske

Hahaha Manon ...ja nieuwe koppeltjes he ...al hoort Inka daar niet bij meteen, te veel valkjes anders...dus is Inka  gereserveerd...gelukkig en goed huisje gevonden ook.
Grtjs Ann

Hoi Anke ....ja hoor, ik vind het ook lief zo! Grtjs Ann

Hoi iedereen, vanavond ging Sonny proberen wipwappen met Luna, maar is nog iets onhandig hihi! Hij is al aan het oefenen voor volgend jaar zeker...
En ik heb 3 grote wilgentakken in de voiliere staan, een knotwilgtak en een paar treurwilgtakken...ze hebben zich stuk voor stuk geammusseerd met slopen, dat wordt morgen weer blaadjes op rapen. Ik vind het zo leuk om ieder valkje te zien vermaken he...met 32 valkjes in de voiliere is het ideaal dat ze iets te doen hebben, en het was lekker rustig ook, geen geruzie, is het nooit buiten een licht gekibbel na dan eens.

Al eens iemand op eentje verkeerd geland, maar het blijft rustig he.....hier in huis is het ook rustig druk met 3 papvalkjes...1 van Djonah en Yellow, 1 van Felix en Fleur, een cinnamon opaline valkje en 1 van Nala en Xenia, het bleekmaskertje....het is flink gegroeid hoor op een paar dagen , kan bijna al vliegen want zat in het mandje en is er gewoon bovenop geraakt...hoe?? Geklommen?? Denk ik.

Het valkje van Felix en Fleur het opaline cinnamontje is niet geringd, was er af , en te laat gezien, dus was al te laat om er weer aan te doen, is wel ook te koop he..lekker tam en mooi cinnamon opalinetje, ook Benji is nog te koop hoor, maar die is niet tam he...zit lekker te slopen in de voiliere met zijn zus, en ma en pa.Weet ook niet of het een pop of man is, maar het is een heel gezond en lief valkje. Nu 3 weken oud , bijna 4 want het wordt mooi met de veertjes erbij.

Het witmaskertje van Djonah en Yellow is ook cinnamon, maar weet nog niet hoe het er gaat uit zien met veertjes he.
Het is een pienter valkje ook hoor en bijna 3 weken, of al 3 weken, zou moeten kijken op mijn agenda ...nu even geen zin om van mijn stoel te gaan hoor!

;D ;D

Met Nottie gaat het ook super, hij heeft veel plezier met de andere valkjes en sloopt als de beste en ook fluiten doet hij altijd het eerst 's morgens....als ik iemand hoor om 5.30 u dan is het Nottie wel, hihi! Ee, heel lief en schattig valkje, maar echt tam zal hij niet worden hoor!...Maar hoeft ook niet he....hij is super lief en respecteer zijn karaktertje.

Xenia is ook in de rui en Nala komt nu weer af en toe naar me om op mijn schouder of arm te zitten en te knuffelen, tijdens de kweekperiode was er niks van aan he.

Shadow en Lilly zijn steeds dicht bij elkaar en kroelen het liefst zo veel mogelijk samen, haha.

Hopelijk wordt dit ook een koppeltje, zou leuk zijn ook...al had ik eerst gedacht dat ze bij Nottie ging , maar Nottie en Crystal hebben wel intresse voor elkaar he, al is het nog geen koppel dus kan het nog steeds anders uitlopen, van mij mag het zo blijven hoor!

Ik heb 2 valkjes bij Rianne gereserveerd en hopelijk komen ze gauw hierheen, maar eerst moet Inka zelfstandig zijn , want die gaat met haar mee tot iemand om Inka komt naar haar.

Zij of hij gaat dus naar Trudy.

Voor de lutinootjes heb ik even nog geen huisje gevonden ook....maar dat komt heus wel....

Lucky is een echt lief kroelvalkje van me en blijft ook hier...waarschijnlijk als hij ooit een popje heeft, zal ik dan binnen in een kooi proberen om een nestje van ze te hebben.
Maar het moet echt niet hoor, ik zie Lucky ook graag zonder popje en nestje.

Met Ashley gaat het ook goed, al weet ik even niet bij wie ze nu veel is....niet echt gekeken de laatste tijd....zal het eens moeten observeren he.

Met Yellow en Djonah gaat het super, en ook met Ayko, Alix ,Felix Fleur ....en de minivalkjes van hen

Met Wiske en Mysterie gaat het ook goed, al zijn ze in de rui en heel erg. Suske vergezeld hen steeds.

Amore wordt een grote meid, en is al in de smaak gevallen van mijn zwervertje(Zorro) die het uitstekend naar zijn zin heeft tussen de valkjeskolonie.

Angie doet de deuntjes van Nottie na, en kan heel goed imiteren, ik dacht dat het Nottie was die fluitte, maar toen zag ik dat het Angie was, een echte grote stoere man wordt dat....

Met Crystal, Pearl en Kenji gaat het ook supergoed...Crystal en Pearl zijn beide nog in de rui, ...maar het begint op zijn einde te lopen hoor!

Slopen doen ze steeds mee he.

Met Cody, Cleo en Princess gaat het ook heel goed, Princess zoekt steeds het gezelschap op van Twister, het nieuwe valkje van Matthias, komt goed uit nog, 2 valkjes van Matthias die misschien naar een ander plekje gaan, maar is nog niet zeker he......eerst zien he. De voiliere staat er nog niet he.

Noa is alvast vaak te zien bij Twister , zus ??
Hoop dat Twister wel geen man is...?? Had 2 popjes gevraagd he , geen man, maar dat kan je natuurlijk nooit op voorhand weten he..

Cody is ook een mooi opaline witmasker geworden met een mooie kuif en een fijn lief valkje ...is nog te koop ook!
Ze is heel speels ook.

Cleo is split bont maar zie je niet, is gewoon grijs helemaal achteraan zijn kuif.
Is nog te koop ook....en anders hou ik hem gewoon zelf.

De 3 papvalkjes doen het super en zijn super super tam.

Bingo en Benji zijn ook te koop nog ....Bingo is een wildkleurtje split witmasker popje en Benji een opaline cinnamon valkje split bont en een man denk ik toch.

Zo ...dat was het voor nu , ik mis de schijf om lijn foto's te kunnen plaatsen, morgen maak ik ook nieuwe en maandag laat ik ze op cd zetten, zodat ik ze toch nog kan uploaden he..en op het dagboekie zetten,  grtjs. Ann

Caroline

Mooie en lieve foto's van je pappertje hoor.  :-*

LEuke update ook, fijn dat je weer klaar bent met je kweekperiode en alle valkjes weer de ruimte hebben.

Zorro vindt vast ook snel zijn weg in de grote volière.

FIjne zondag.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi Caroline,..is waar, Zorro heeft alm snel zijn plaats gevonden he in de voiliere, hihi! Thx hoor! Grtjs Ann

Anja

Hoi Ann,

Wat een lieve foto's van je papvalkje.

En een super mega update. Fijn te lezen dat het allemaal goed gaat. Het kweekseizoen voorbij begrijp ik?

Hoeveel valkjes heb je nu? Het opvangvalkje is dus bij je gebleven. Super zeg. Hij kan zich geen beter huisje voorstellen.

Liefs,

Anja

Dierenfreackske

Hoi hoi, foto's eindelijk! Grtjs Ann

Wiske

Amore

Nottie

Crystal

Kenji

Shadow

Bingo

Esca en Eros

Ecco

Felix

Alix met Eros

Nala

Malou

Nala Silver ..

Nala

Dierenfreackske

Hoi Anja...hier is het al voorbij, inderdaad, is heel leuk geweest...grtjs Ann  ;D ;D ;D

Kimm

oh , hier ook al van die mooie foto's :D het is weer genieten vandaag op het forum met al die mooie foto's!

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Mara

Hoi Ann

Wederom prachtige foto's zeg!

Mara

Anja

Hoi Ann,

wat een mooie foto's weer. Die voederfoto's zo lieffffffffff. En wat is Nottie knap.

Liefs,

Anja

Dierenfreackske

Hoi Kim, Anja en Mara, thx. hoor! Grtjs Ann

Hoi iedereen...vandaag weegt Inka 90 gram, en groeit goed hoor! Ze heeft al bijna al haar pennetjes, nog een klein beetje onder de vleugels, en Jago krijgt ook al mooie veertjes, , Kiara krijgt nu ook al veel pennetjes, en weegt ook al 65 gram na de pap.
Inka is echt een lekkerbek hoor! Ze zijn nu aan het dutten.

Met de andere valkjes gaat het natuurlijk super goed ook.

Ik heb ook nog een paar valkjes te koop

2 lutino's popjes
1 wildkleur popje split witmasker
1 opaline cinnamon tam nu bijna 4 weken, mag weg als ie zelfstandig is, nog zeker 3 weken of 4 denk ik.De valkjes gaan toch al niet weg voor ze 7 weken zijn hoor!

Inka is nu bijna 5 weken, woensdag!

Zal dus zeker nog 2 weken duren of langer eer ze zelfstandig is ...in augustus denk ik.

haha..lucky is de laatste blaadjes van de wilgentakjes aan 't slopen, hihi!

B87

Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

Dierenfreackske

Hoi hoi, thx hoor...  :D :D   

hier nog een paar nieuwe.. alles goed met de birdies hoor!

Lucky

Princess en Twister

papvalkje Inka

TE RESERVEREN (TAM)
Papbekkie Kiara...donsje van Yellow en Djonah

Kimm

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010