Nieuw boekje Suske-Wiske en de valkjesparade

Gestart door Dierenfreackske, 5 januari 2009, 18:57:28

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Rianne

Pffff je hebt het er maar druk mee hoor! :o
Jammer van de dode donsjes, of het nu echt door het schoonmaken komt kun je niet zeker weten hoor. Het ene koppel vind het wel prima en het andere niet. Ik wacht er altijd even mee tot het echt smerig is, de eerste keer. Dan zijn alle eitjes uit. En een klein valkje produceert toch nog niet zulke grote hopen ;)
Daarna bekijk ik het van dag tot dag, er zijn ook kwekers die verschonen de blokken nooit en die zetten ook de mooiste valken op stok :)

Dierenfreackske

Hoi hoi, een uurtje geleden de schrik van mijn leven begaan....Alix was met de andere valkjes wilg aan het slopen en plots zat zo'n klein takje tussen haar ringetje vast , en ze kreeg het er niet uit zodat ze telkens struikelde , ik vond het zo zielig, ik moet haar dus verlossen uit haar lijden, , want ze kon er niet door viegen, dus moest ik ze pakken he, ze bijtte hard in mijn vinger , maar het is toch gelukt, ze is vrij en het takje is gelukkig eraf geraakt! Ayko natuurlijk ook van het nestje gegaan want hij hoorde Alix krijsen omdat ik ze pakte he! Gelukkig is ie na 10 minuten weer samen lief naar z'n nestje gegaan. Ik heb niet gekeken in het blok, maar alles zal wel goed zijn . Ik heb ook genoten van de slopende en jonge valkjhes hoor! En lief donsje bij Djonah en Yellow, hihi!

De twee witte donsjes bij Nala en Kenji maken het ook supergoed, ze groeien nu wel sneller, hihi!
Ze worden heel goed verzorgd en gevoerd hoor! Grtjs Ann

Suske

Blok van Wiske en Mysterie

Dierenfreackske

Hoi Rianne, ok , ik ga toch de volgende keer wachten tot ze anderhalve week zijn  de eerste keer... en dan per dag bekijken, thx hoor! O..........een pale fallowtje, ....is het een witmaskertje?? Grtjs Ann

Rianne

Ai, dat is zeker schrikken, goed dat je het zag! :o

Ja, witmasker Pale Fallow, net als de vader. Weet alleen het geslacht niet, of paps moet nog split opaline zijn. Dus het is afwachten :)

hilde

weer mooie fotooooossssss ann

en ze hebben weer kunnen slopen dat is altijd fijn om te zien

groetjessssssss

Anke

Hoi Ann,
Wat goed dat je het zag van dat takje!!!
Gelukkig heb je je valkje kunnen bevrijden.
Ik heb weer genoten van je mooi foto's ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi Anke, jaaaaa, gelukkig he, ik heb mooie foto's van Nottie, maar moet ze nog uploade he! Dat zal voor morgen zijn vrees ik. Fijn dat je weer hebt genoten he! Grtjs Ann

Hoi Rianne....oooooch een popje wil ik ....als het een popje is  mag ik het reserveren?? Wel een mooie pale fallow he, heb je foto's van het donsje al?? Hihihi....grtjs Ann.

Hoi Hilde...thx...haha! Grtjs Ann

Rianne

Er staat 1 foto in mijn dagboek, dat is een witmasker pale fallow donsje. Ik weet niet hoevaak ik foto's kan maken, met je dikke buik op een steen staan om nestcontrole te doen is natuurlijk vragen om problemen ;D Wel zal ik elke ochtend even kijken of er een nieuw eierdopje ligt, en dan zal ik wel ff spieken wat er ligt voor dons :)
Natuurlijk mag je er 1 reserveren, bij deze ;D

Dierenfreackske

Ok dan Rianne, een mooi witmasker pale fallow popje dan he! Thx. Grtjs Ann.

Rianne

Jaaaa een mooie, dat wordt lastig kiezen want ze worden natuurlijk allemaal mooi ;D We zullen het afwachten :) Als pa geen split opaline is, is een DNA test wel nodig, dat is wel een nadeel.

Dierenfreackske

Ok, geen probleem, dat een dna test he...ocharm...
ik hoor het wel he als je nieuws hebt voor me, moet echt een popje zijn , heb al te veel mannen he.....liever een paar popjes dan een paar mannen te veel he....hihi! Grtjs Ann ;D

Caroline

Gelukkig was je op tijd om het takje te verwijderen.  :)

Gefeliciteerd met Gale.  :D

Wow, Princess is echt prachtig!!!!  :o

En wat leuk, je reservering bij Rianne. Die zijn prachtig!!.  :-*

Groetjes en alvast een fijn weekend.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

♪ Marlies

Hoi Ann, ;D

Jammer van je donsjes, maar waarom ze een nestje zo laten liggen zullen we toch nooit weten. :-\

Mooie jongen heb je te koop staan. Jammer hè, dat we niet alles zelf kunnen houden. :P

Wel even een opmerking, witmaskers kunnen nooit split zijn voor bleekmasker.

Je hebt weer een mooie mutatie gereserveerd bij Rianne. :D

Groetjes Marlies ;)

Dierenfreackske

Hoi Marlies , inderdaad, heb ik al van een paar gehoord, hihi!
Nu weet ik het ook he, vergis me soms zo he!

Thx voor de felicitaties he, ik vind het ook een mooie mutatie.
Grtjs Ann

Hoi Caroline, jaaaaa ...gelukkig had ik het gezien he...ik mag er niet aan denken moest er met een van mijn valkjes iets ergs gebeuren , en dan nog terwijl ze met donsjes liggen, ocharm ...wat zou er dan gebeuren met ze he...brrrr.
gelukkig hoef ik me geen zorgen te maken daarover.
Thx , ik vind het ook mooie pale fallowtjes , hopen dat het een popje is hoor!Jij ook een heel fijn weekend hoor! Grtjs Ann