10 mei 2025, 20:03:35

vorst

Gestart door saskiaw, 5 januari 2009, 09:46:16

« vorige - volgende »

saskiaw

hallo,

ik heb een buitenvoliere met binnen hok, voor mijn valkjes en diamandduiven.
en een zelfgemaakt binnnenhok op de boden voor mijn dwergkwartels.

maar het water in het binnnenhok is wel bevroren laast, dus maak ik me een beetje zorgen voor als het echt gaat vriezen,
kunnen mijn volgels nog wel buiten blijfen? en tot welke tempratuuren?

ook gaat een van mijn valkjes niet naar binnen snachts, ze weet wel waar de ingang zit want ze heeft er van de zomer nog geprobeert eieren te leggen.

als iemand tips heeft hoor ik het graag.

m.v.g saskia

Gerdy

ik heb zelf ook 14 valkjes buiten zitten en heb er een groot binnen hok bij..binnen bevriest het water bij mij ook..ik ververs het meerdere malen per dag..en het is inderdaad heel koud maar de valkjes wennen erg snel en als ze het echt koud hebben valt het me op dat sommige binnen gaan zitten..de voliere heb ik wel helemaal met plastic afgeplakt voor de wind.

gr gerdy

saskiaw

bedankt voor de gerusteling, mijn voleire is van 2 kanten dicht en sta achten een schuurtje en naast een schutting, behoorlijk beschut dus. wel heb ik onderaan er wat planken voorgezet voor de kwartels.

groet saskia

Mara

Hoi hoi

Als de valkjes maar uit de wind staan, dan is het wel goed. Hier bevriest het water alleen maar als het 's nachts in de voliere staat, maar we houden het wel altijd goed in de gaten. Mijn vogels gaan bija nooit naar binnen, alleen de roodruggen en de rosella's.

Groetjes

Mara

Agnes

Ik heb een nachthok in de voliere, maar bij mij gaan de vogels ook niet naar binnen  ::)
Ze zitten wel beschut, en uit de wind.

Mijn man heeft iets gefabriceerd onder het bakje met drinkwater waardoor het water niet bevriest.
Anders moet je inderdaad meerdere keren per dag het water verversen.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

saskiaw

ja ze zitten zeker uit de wind, anders had het nog wel naar binnen kunnen hagelen van de week.

ik zou zou een verwarmings elementje voor ze kopen, maar ik heb geen stroom in de buurt van de voliere. dus dan maar regelmaatig het water verversen.