29 april 2024, 03:04:17

Jossie&de kleintjes

Gestart door jossie, 3 januari 2009, 11:50:16

« vorige - volgende »

jossie

Ik heb hier eerder een dagboek geopend over Jossie alleen, nu gister was ik op marktplaats een beetje aan het rondkijken en zag dat er 2 jonge valkparkieten gratis werden aangeboden (van 4 weken oud) met het bericht erbij dat hun moeder hen geen eten meer geeft en dat ze met de hand grootgebracht moeten worden maar dat zei hier geen ervaring mee heeft en dat ze ze daarom weg doet. Ik vond dit zo erg dat ik dit meisje heb opgebelt en de vogels ben gaan halen (als ik het niet was, deed iemand anders het wel en dan had het misschien slecht afgelopen) Ik weet dat handopfok geen goede manier is om de vogels op te laten groeien, maar ik vond dit gister zo erg dat ik ze ben gaan halen. Ik heb wel wat verstand van handopfok maar niet 100%, ik probeer het zo goed mogelijk te doen. Als de valkjes (hopelijk) groot zijn blijven ze gewoon bij Jossie in de kooi, hij vind het zelf erg leuk en hij is heel lief voor ze, ze hebben net eten gehad en ze slapen nu (ik gebruik handopfok van harrisons' bird food). Ik hoop dat ik hierover wat goede reacties krijg.

Kimm

hoi,

ik vind het erg moedig van je dat je ze bent gaan ophalen.
ik hoop dan ook dat je ze groot zal krijgen zonder problemen.
heel veel succes!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Marian

Hoi,

Wat goed dat je ze direct bent gaan halen :D
Ik heb wel eens een ouder valkje wat papvoeding gegeven, maar verder geen ervaring je hiermee te helpen ???
Je krijgt vast nog hulp en steun van de ervaren kwekers hier :D :D
Succes met alles :D :-*

Groetjes, Marian

jossie

De krob is steeds goed leeg, ik moet ze wel een beetje dwingen met eten omdat ze nog nooit papvoer hebben gehad verder! Maar het gaat al beter dan gisteravond! De lutino was heel erg bang en krijste veel maar dat word nu al een stuk minder. Ze waren gister precies 4 weken (7 december geboren). Ze slapen goed en ik probeer zoveel mogelijk stress te voorkomen. Jossie reageert ook goed op de kleintjes, hij probeert ze ook te verzorgen (veren schoonmaken ect.) maar ik laat hem niet teveel bij ze, maar ik laat ze wel elke dag even zien ect. zodat ze aan elkaar kunnen wennen voordat ze bij hem in de kooi kunnen. Ik zal morgen een paar fotos van ze erop zetten (zometeen om 23.00 krijgen ze hun laatste papvoeding voor vandaag). Ze wegen beide 100 gr. (dus ze krijgen per keer 10 ml papvoeding, niet iets teveel?)

Caroline

Jeetje, wat lief van je.

Heel veel succes met je kleintjes.

EN als je vragen hebt .... gewoon hier op het forum stellen hoor, er zijn altijd mensen die je kunnen helpen.

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Diaantje

Hoi,

Wat super goed dat je dat gedaan hebt!
Ik hoop voor je dat het goed gaat komen met de 2 kleintjes.
Ik zou even kijken op het forum bij handopfok daar kan je volgens mij heel veel op vinden...
Misschien wil Jossie ze wel gaan voeren, als ze nog zo klein zijn en hij al de veren ed schoonmaakt....en als hij ook lief voor ze is, wie weet...
sterkte met de kleintjes!


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

jossie

Hallo allemaal,

Het gaat erg goed met de twee valkparkietjes, ze hebben al een naam gekregen namelijk; Henkie (de wildkleur) en Moppie(de lutino)! Ze zijn gister 4 weken (de kweker zegt beide 7 december geboren) maar dat klopt niet dat zie ik heel duidelijk, ik zie dat moppie in gedrag ect een paar dagen jonger is. Ik geef ze nog wel (tot woensdag) 4 keer per dag eten, 7:00  12:00 17:00  23:00, maar woensdag aankomende ga ik over naar de 3 keer, dat kijk ik even aan dan. Ik zie ze wel al van eivoer ect eten, maar echt zaadjes openen kunnen ze nog niet, vandaar dat ik het nog 2 daagjes hou op 4 keer per dag. Ze rusten veel, na het eten was ik hun gezicht voorzichtig en dan laat ik ze een uurtje of 2/3 slapen en een halfuur voor de voeding laat ik ze even samen met Jossie rondlopen. Ze krijsen ook niet meer naar mij toe van bangheid (alleen als ze honger hebben) dus ben wel blij dat ze dat niet meer doen, vooral Moppie deed dat heel erg, ik was bang dat ze teveel stress zou krijgen. Ze krijgen 10 % van hun gewicht per keer maar soms schreeuwen ze om meer dan geef ik ze nog een ml extra (ze wegen 100/110 gram, niet iets te zwaar?) Ze proberen heel veel uit, dat vind ik erg leuk en ben blij dat ze goed eten. Hier een paar fotos van de kanjers, ze volwassen valkparkiet is Jossie me eerste valkparkiet (die he ik 1,5 jaar terug gekocht toen hij 8 weken oud was en zelfstandig.)



Met ze 3e!



Moppie heeft honger.



Henkie en Moppie samen!

Caroline

Ach gossie, het zijn echt nog babies.  :-[

FIjn dat het zo goed gaat .... 100 gram is zeker een mooi gewicht voor ze.

Lieve foto's.

Succes!!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Manon*

Hoi hoi
Supergoede daad van je zeg, om die twee lievies op te vangen!
fijn dat ze het zo goed doen, het zijn schatjes!
Succes  :D

jossie

 ;DZe hebben net gegeten, ze hadden erg honger (terwijl ze om 17:00 ookal hadden gehad) Ze hebben 10 ml gehad, nu doe ik het morgenochtend om 7:00 weer! Ik was zo bang de eerste nacht dat ik dacht hoezo heb ik dit gedaan, maar nu ik zie dat het zo goed gaat krijg ik wat vertrouwen (ondanks dat ik ben voorbereid op tegenslagen)! Ik hoop dat ze goed zonder problemen zelfstandig zullen worden (dan heb ik er twee schatjes bij! En Jossie twee vriendjes!) En natuurlijk komt er dan over een jaar nog een valkparkiet bij (die zelfstandig is) want 3 is een oneven getal, dan is er altijd een alleen dus dat vind ik ook weer zielig. Morgen meer fotos!
Weltrusten!

Kimm

prachtig hoor die foto's!!!
je doet het goed :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

Hey , wat leuk dat je een dagboek hebt en gefeliciteerd met je twee mooie jonkies hoor ! Zoooooooo lief ! Grtjs Ann



Diaantje

aaahhhh wat een lieverds.... leuke foto's...

zo te horen gaat het goed met de kleintjes, gelukkig maar!
Straks als ze het goed blijven doen dat kan je trots zijn op jezelf.


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

jossie

Ik heb net bij ze gekeken en het bakje met eivoer was helemaal leeg (anderhalf theelepetje eivoer) zaadjes eten heb ik ze nog niet echt zien doen, ik probeer ze wel afentoe een paar zaadjes te laten eten zodat ze het leren (trosgier zit ook in de kooi). Ze proberen Jossie na te doen, als Jossie door de huiskamer vliegt proberen hun dat ook, dan gaan ze met hun vleugels wapperen, erg leuk om te zien! Als Jossie praat (in valkparkieten taal :P) praatten hun terug, ik ben toch wel blij dat ze het kwa gewicht en eten heel goed doen en dat ze hun energie niet kwijtraken! Ik denk dat ik morgen nog 4 voedingen geeft, en donderdag begin met 3 voedingen 7:00 17:00 en 23:00 en dan hou ik in de gaten hoe het dan met hun gewicht gaat. Hier nog een paar fotos van ze!






karlijn

ach wat een poepiesss :-*
ik zag de foto en moest even lachen en dacht bij mezelf Kwik en Flupke HIHIHI
maar ik vind het wel heel dapper van je dat je ze heb gehaald
ik hoop dat het allemaal goedkomt met ze want ze zien en heerlijk uit om te zoenen!!!!

succes met je 3 moppies

groetjes Karlijn

Dieren oordelen niet.....mensen wel..!