29 april 2024, 09:29:25

Jossie&de kleintjes

Gestart door jossie, 3 januari 2009, 11:50:16

« vorige - volgende »

Marian

Hoi,

Wat zijn het scheetjes 8) :D ;D
En knap van jou hoor, zo ineens met al die papvoedingen!! :D :D
Succes verder, groetjes Marian

*Manon*

Wat een schatjes.... gelukkig hebben ze bij jou een goed huisje gevonden  :D

jossie

Hoi allemaal, met de 2 kleintjes gaat het goed, je ziets ze met de dag veranderen, ze proberen te klimmen, en ze hebben beide al gevlogen(Moppie pas 1 keer). Jossie is heel lief voor ze, als ze schreeuwen om eten raakt hij helemaal in paniek en weet niet wat hij moet doen, dan gaat die naar ze eten toe en gooit eten op de grond voor hun haha. Ze krijgen sinds gister 3 papvoedingen per dag, ze wegen nu 100 gram en ze zijn over de 4 weken (bijna vijf). Me pak papvoer van harrisons is bijna op, dus heb nieuwe besteld in een dierenspeciaalzaak, ze zeiden ook dat dit erg duur maar prijzig was, maar de prijs intresseert me niks, als ik maar zekerheid heb dat ze het beste krijgen. De kooi van Jossie heb ik op deze site besteld, die heb ik nu een maand, namelijk de lady medium, dus daar kunnen ze makkelijk bij. Soms laat ik ze bij Jossie in zijn kooi, op de grond, dan hebben ze de grootste pret met ze 3e. Ik zie Jossie erg naar Moppie toetrekken, vind ik soms zielig voor Henk dus over een jaar komt er dan een leuke vriendje/vriendinnetje voor Henkie bij. Dan heb ik 4 valkparkieten, lijkt me genoeg (volopig :p). 2 jaar geleden wist ik niet eens wat een valkparkiet was, nu vind ik het het leukste diertje wat er bestaat haha. Binnekort weer nieuwe fotos van de 3 valkjes! Groetjes van Jossie,Moppie & Henkie! ;D

*Manon*

Fijn dat het zo goed gaat met z'n drietjes...
Ik ben het met je eens hoor, vier valkjes is leuker dan drie valkjes....  ;D ;D

jossie

Fijn dat ik zulke leuke reacties krijg! Het gaat heel goed met ze. Ze beginnen wel iets minder hongerig te eten (ik zie dat ze weleens van het trosgier eten), ik hou het nog wel even op 3 voedingen en als ik zie dat ze echt gaan eten dan ga ik over na de twee voedingen (ik denk dat over 3/4 dagen dat ze wat meer zaadjes gaan eten, ze doen het steeds beter). Jossie is erg gek op ze, hij is lief voor ze, alleen soms word het hem eventjes teveel (ze krijsen nogal), dus dan doe ik ze weer in hun eigen huisje, ik laat Jossie hun elke dag zien zodat die vast aan ze went voordat ze bij hem in de kooi gaan als ze zelfstandig zijn. Bedankt voor alle leuke reacties! Hier een paar fotos.


Jossie's huisje (gekocht op valkparkiet.com  :P)


Ze klimmen al op de stokken, als ze in Jossie's huis zitten!


Jossie is erg nieuwsgierig naar de fotocamera!


Mooie Jossie! ;D


Nu zit Henkie lief, maar eigelijk wil die alles uitvinden!


Moppie is heel lief en rustig, maar zodra hij honger krijgt......

*Manon*

Hoi hoi,

Mooie foto's zeg!
En wat leuk dat Moppie en Henkie zich zo thuis voelen in het huis van de 'buurman'  ;D ;D ;D

Diaantje

he wat goed zeg, dat het zo goed gaat geweldig!!!
Lief dat Jossie zo tegen ze doet, hij een een goede pleegpapa..haha

De foto's zijn leuk, zo heb je ook een beeld van hoe ze eruit zien...


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

jossie

Het gaat goed met de valkjes! Ze eten goed (3 voedingen per dag). Langs het mondje is het wel een beetje hard vanwege de papvoeding, maar ik wil ze niet al te nat maken. Ik had voor vandaag papvoeding van Harrisons weer besteld, ging ik er om 4 uur heen is het vandaag niet binnengekomen :-[, maar ik zat thuis wel ik had alleen nog voor vanavond en evt. morgenochtend, ze hadden nog wel papvoeding van quikon (stuk goedkoper) dus omdat ik niet anders kon heb ik dit maar genomen (weet iemand iets van dit voer voor handopfok?) Groetjes van Jossie Moppie & Henkie!

ManjaV

Hey Melissa,

Even een berichtje van mij. ;)
Alles goed met de kleintjes en met Jossie? :D
Het zijn echt schatjes.  :-*

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Dierenfreackske

Hoi, volledig met je eens hoor Manja       



Kaatje

Ik sluit me ook bij ann en Manja aan ! Je hebt hele leuke en lieve valkjes om te zien ! Wat een mooie kooi heb je voor ze gekocht, echt een plaatje .... daar zullen ze vast blij mee zijn  :D

Groetjes, Karin

jossie

Het gaat erg goed met ze! En met Jossie ook :D, ik vind het ook schatjes, ik ben helemaal verliefd! :D haha. Ze zijn al ruim 5 weken en ze wegen rond de 100 gram, ik denk dat ik als het zo door blijft gaan overgaat naar de 2 voedingen vanaf maandag, even goed in de gaten houden of ze goed van de zaadjes en het trosgier blijven eten! Moppie is een hele lieve aanhankelijke vogel, en Henkie is een grappige dondersteen die alles wilt uithalen! Erg fijn dat ik zulke leuke reacties van iedereen krijg, op het begin was ik erg bang met de handopfok (had het eigelijk ook niet zo gewild) maar het is toch erg goed gegaan! Gelukkig maar! Ik hoop dat het goed blijft gaan, maar dat denk ik wel, ze groeien als kool ook kwa hun gedrag, ze kunnen veel meer en ze proberen veel meer. Ze kunnen ookal ''vliegen'' :p, niet erg goed maar toch.

jossie

Het gaat erg goed met de vogeltjes! Bedankt Manja en derest voor de leuke complimenten over mijn schatjes! Vaak als ik Henk en Moppie samen bij Jossie zet, wordt Jossie een beetje gek van ze hihi, nu heeft Jossie iets uitgevonden; hij gaat achter ze spiegelte zitten, zodat die ze niet hoeft te zien! Gelukkig heb ik een aparte kooi voor Moppie en Henkie, ik doe ze meestal een uurtje of 2/3 per dag bij Jossie, zodat die er wel al aan went. Hij is wel heel lief voor ze, hij leert ze eten, klimmen (erg leuk om te zien), hij maakt ze schoon en hij kust ze, maar soms word het even teveel en dat snap ik ook wel hij heb altijd alleen gezeten (anderhalf jaar). Jossie vind Moppie iets leuker als Henk, dus dat word over een paar maanden een vriendje/vriendinnetje voor Henk zoeken (als ik weer wat Henk voor geslacht is). Ze vliegen super veel, toen ze 4 en halve week waren begonnen ze al te vliegen, maar het gaat nu steeds beter, ze eten al volop van het trosgier, ze krijgen ook steeds minder honger tijdens de papvoedingen (ik zit nu nog op 3 voedingen per dag), maar als ze zo blijven eten van de zaadjes dan ga ik over naar de 2 voedingen, ze hebben beide een goed gewicht dus dat is ook mooi. In het begin was ik erg bang, heb de eerste nacht niet kunnen slapen met het idee dat ze het misschien niet redden, maar gelukkig zitten ze nu al over de 6 weken.

ManjaV

Hey Melissa,

Wat fijn dat het zo goed gaat zeg :D
En grappig, ik zie Jossie al achter zijn spiegeltje zitten als hij het zat is ;D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

jossie

Ik ben toch over Moppie aan het twijfelen, als ik Moppie in het licht zet heeft ie veel gele vlekjes ect. hun moeder was gepareld en hun vader wildkleur, kan het zijn dat Moppie lutino gepareld is? Vandaag kwam er iemand langs, en die zei over Moppie; wat een lieffie, het lijkt Pino wel! Ik vind Pino eigelijk wel een hele leuke naam (beetje het idee van Pino van sesamstraat toen die nog geel was). Ze heeft nu 3 weken de naam Moppie, ik hoor graag wat iedereen hier leuk vind; Moppie of Pino? Voor de lutino (gepareld).