Suzy(L)you & Gina & Barry!2 maart 2011 HEEFT IEMAND TIPS??HELp!

Gestart door B87, 2 januari 2009, 14:39:37

« vorige - volgende »

Kimm

hoi,

het kan ook zijn dat ze niet geaaid wil worden omdat er nieuwe pennetjes zitten en die doen zeer.
ik denk dat je nog even moet afwachten hoe de veren terugkomen ( parels).
je kan het straks duidelijker zien als ze heeft geruid.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kimm

hoi,

hoe gaat het hier met de rui?

groetjes kim

Dierenfreackske

Hoi , hoe is het hier,n is Suzy nog in de rui? Hier ook een valkje in de rui, straks zit ze weer mooi in de veren hoor jouw Suzy, grtjs Ann

B87

Ja Suzy is nog in de rui. het gaat niet zo hard. Zo nu en dan wat veren die eruit gaan. Van de grote veren is ze is nu 2 vleugelveren kwijt(12 cm) en 1 staartveer, dus moet toch wel de echte rui zijn.
Maar gaat niet heel hard dus. En tot nu toe zie ik nog parels terugkomen... een enkele keer zonder parels...
Dus toch een popje??

Verder is ze nog lekker chaggi :P

Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

B87

Heb Suzy geprobeert te laten badderen, nou daar had ze dus mooi geen zin in. Dus heb haar maar natgespetterd!

Heb haar ook een keer bij mijn pa onder de douche gezet. Aiii... dat was het ook niet. Ze ging midden onder de straal staan per ongeluk en vond het helemaal niks! ;D

De rui ging wel een stuk beter daarna.... Het lijkt nu zelfs dat Suzy wat grijzer aan het worden is en dus de parels verliest!

Ik ben al aan het rondkijken voor een maatje voor Suzy. Wil een bonte witmasker (mannetje). Ik zie nu nog even niemand die een jong heeft(die niet gereserveerd is).

Het enige probleem is dat mijn ouders er nog niet achter staan. Mijn vader zei laatst dat hij niet wist of hij wel zin had in twee vogels... Dus dat wordt nog wat... :-[

Verder is Suzy nog een chaggo. Ze bijt veel en gemeen. Als je je vinger door de tralies steekt of haar uit haar kooi haalt dan bijt ze 9 van de 10 keer.
Mijn vader kan haar niet aaien want ze blijft bijten.

Zal een maatje dit gedrag overnemen? Of zal Suzy het gedrag van het maatje overnemen?

Owja ook grappig. Er is een merel een nest aan het bouwen. Suzy zit voor het raam te kijken en steeds als die merel voorbij kotm dan gaat ze als een gek vliegen en schreeuwen. Best grappig :P

Kimm

fijn dat de rui nu wat doorzet! ik neem mijn bemmie steeds mee onder de douche en het helpt geweldig.
dat suzy nu sjaggie is, kan ook komen door de rui. even afwachten hoor. ze zijn dan wat bijterig enzo.
een ander valkje hoeft niet per se het gedrag over te nemen, maar het kan wel. het ligt helemaal aan het karakter van het valkje zelf. dat soort dingen is altijd afwachten hoe zich dat ontwikkeld.
wou je er geen popje bij zetten?

groetjes kim

B87

Suzy vind alleen douchen enz helemaal niet leuk! Maargoed af en toe moet ze dus gewoon omdat ze in de rui is!

Nee ik wil graag een mannetje erbij, omdat ik geen zin heb in eieren....
Twee mannen gaat toch prima?

Nu alleen nog een kweker vinden die een bonte witmakser heeft en... mijn ouders overhalen...

B87

Mijn moeder vind het wel goed als ik een maatje voor Suzy neem!!
Dus dikke kans dat mijn pa dan ook bijdraait!
Whoehoe ;D

B87

Pfoe nou heb even aan mijn vader gevraagd en hij gaat er over nadenken.... ::)

Ik sta inmiddels wel op de reserveringlijst voor een bonte witmasker..... ;D Dus.. DUIM VOOR ME DAT HET MAG!!!!

Suzy is er trouwens achter gekomen dat ze tomatensoep lekker vind. Ik heb helaas geen foto's maar ik zat te eten in ineens begon ze uit het schaaltje te likken ;)
(was niet heet/warm)

Saar

Kimm

ook ik duim voor je! het zou zo leuk voor jullie zijn :D
ik denk dat het wel goed komt. mannen moeten altijd eerst na denken :P

groetjes kim

Anke

Hoi,
Dat zou leuk zijn een maatje voor Suzie :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

B87

Citaat van: Kimm op  4 mei 2009, 19:38:56
ook ik duim voor je! het zou zo leuk voor jullie zijn :D
ik denk dat het wel goed komt. mannen moeten altijd eerst na denken :P

groetjes kim

Nou... ik heb ook ratjes gehad en mocht er nooit meer dan 1.... Dus ik vind het al een wonder dat mijn moeder het goed vind. Maar dat kan zeker helpen om mijn vader over de streep te trekken!

En ik laat gewoon even leuke foto's zien die Saar mij alvast gestuurd heeft, van het vorige nestje ;D

Kimm

is het valkje dan van saar, familie van asha?

B87

Saar van het forum ja! Familie van asha geen idee haha