Suzy(L)you & Gina & Barry!2 maart 2011 HEEFT IEMAND TIPS??HELp!

Gestart door B87, 2 januari 2009, 14:39:37

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi , wat een mooie foto's hoor! hihi Suzy misshien een man ? Hihi ! Typisch..haha ! Grtjs Ann

B87

Suzy was vanmorgen mijn boterham aan het versieren ;D
Ze(hij, hihi), zat wijd met de vleugels te zingen voor mijn boterham. Echt heel schattig!

Ik kan tegenwoordig ook niets meer eten of madame komt er bij zitten. En beledigd zijn als ik zelf graag wil gaan eten!

En ze zit dolgraag op mijn hoofd, helaas laat ze altijd een souvenir achter....

Verder vind ik dat het roepen veel minder is. Ze blijft niet constant schreeuwen als ze geen aandacht krijgt. Als ze een van ons van de trap hoort komen, of de deur open hoort doen, dan roept ze even. Maar hier stopt ze dan wel snel mee!
Dat gaat dus de goede kant op! ;D

Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

B87

Probeer Suzy al een tijdje uit met haar spiegelbeeld.
Ze kijkt er wel naar en gooit haar koppie naar beneden, zodat de ander kan kroelen... Maar meer nog niet.
Nu heb ik eens een tijdje een spiegel op de tafel gezet....
En vanmorgen ging ze hoor.... tegen zichzelf zitten fluiten! Heel concert naar zichzelf en lekker macho met de vleugels wijd!

Neem aan dat popjes dat niet doen...? En dat ik wel met zekerheid kan zeggen dat het een mannetje is?

Heb er een filmpje van gemaakt, met mijn mobiel, kan deze niet op youtube zetten. Mijn ouders zijn op vakantie dus hebben de fotocqmera waar wik filmpjes mee maak mee. Dus dat komt binnenkort ;D

Kimm

hoi,

ik krijg toch steeds meer het gevoel dat het een mannetje is hoor :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Hermien

Ja hoor1 Suzy is een echte KEREL! hahaha, hoe gaat-ie nu heten? Is Uzy een idee?

B87

11 februari 2009, 14:30:42 #35 Last Edit: 11 februari 2009, 14:40:26 by B87
Haha nou wilde altijd mn vogel Ushi noemen, maar dat leek op POESIE en dan werden mn honden gek. Misschien is Uzy wel een idee ja. Nu noem ik dr vaak gewoon Suzy of Suzert, haha!

Was vandaag in de dierenwinkel...zag een mooie valkparkiet, volgens mij was het een mannetje! Toen was ik aan het nadenken over een maatje erbij voor Suzy of niet...Ik vroeg me toen iets af: ik zou er dan nog een mannetje bijzetten. Is het dan zo dat 1 mannetje het 'echte' mannetje wordt, dus de ander gaat versieren enz, en dat het andere mannetje rustiger wordt?
Of gaan ze gewoon elkaar versieren en is de ene keer de een macho aan het doen en de andere keer de ander? ;D
Snappen jullie me nog? ;)

(ze vroegen trouwens 75 euro voor een tamme valk! Niet normaal toch!)

Kimm

75 euro :o  :o zat er een gouden randje aan???  ;D

als je 2 mannetjes bij elkaar zet, dat kan erg goed gaan. het is altijd afwachten hoe het zich ontwikkeld.
mijn 2 mannetjes waren in het begin geen vriendjes, nu wel en happy is vaak voor bemmie aan het fluiten. terwijl ik hier ook 2 popjes heb zitten. dus ja, het is afwachten hoe zich dat ontwikkeld.

ik ben wel benieuwd wat je gaat doen.

groetjes kim

Kimm

B87

12 februari 2009, 10:51:51 #38 Last Edit: 12 februari 2009, 11:59:38 by B87
Het zou zo jammer zijn al Suzy dan ineens niet meer fluit, omdat de andere de baas/meer macho is...

Ben wel aan het nadenken om er nog een te nemen, maar blijf toch de angst hebben dat Suzy niet meer zo tam blijft. Haha. Want willen ze dan nog wel kunffels van je, want dan hebben ze een maatje? En komen ze dan nog wel zo bij je slapen als Suzy nu doet (zoals op de foto)?

En verder wilde ik eigenlijk wachten tot de rui en ik zeker weet dat ze een mannetje is, want anders heb ik straks jongen...

Kortom, nog even goed aan het nadenken en inlezen :)

Duzy? Haha ja is ook grappig!
Nog even denken: Uzy, Duzy, Fuzy of Suzert (je zegt Suuzie, dus wil wel in die klank blijven..) Een man die Suzy heet, kan toch best ;D

B87

Suzy maakt nu ook klanken!
Ze zegt iets als Koetje koetje of kusje kusje. Dat zeg ik allebei tegen haar!
Ik zeg nu steeds kusje kusje en maak er een kusgeluid bij. En nu zegt ze dan zelf ook kusje kusje en af en toe dat geluidje!
Echt gaaf! ;D

Blijf oefenen tot het perfect gaat ;D

Anke

Hoi,
Ik kom weer ff in je dagboekje kijken :)
Een man die Suzie heet....
Doet me denken aan een country liedje: a guy named Sue ;D
Ach als het beestje maar een naam heeft :)

Een valkje voor 75 euro :o
Als ik jou was zou ik hier op het forum eens rondkijken.
Het broedseizoen is weer begonnen. Sommige kwekers (waaronder ik  ;) ) hebben nu al jongen.
Met een paar weken zijn er overal weer volop jonge valkjes te krijgen voor een veel schappelijkere prijs.
Bovendien weet je dan ook alles over de achtergrond van je vakje.

Succes met nadenken over wel of geen maatje voor Suzie!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Diaantje

Hoi,

Ik heb al een tijdje niet in je boekje gekeken.
Maar toen ik het filmpje zag wist ik het direct, Suzy is zeker een man... :o :P
Ik zie zoveel overeenkomsten met mijn valkje...dat fluiten echt super leuk!!
ieder valkje reageert weer anders op een valkje.....
Die van mij heeft een paar valkjes gekend en wil van geen van allen wat hebben...hij is het liefste alleen, zodat ie alle aandacht heeft... ::) ::)
Suc6 met het wijzigen van de naam... ;D ;D

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

B87

22 maart 2009, 13:39:56 #42 Last Edit: 22 maart 2009, 13:42:52 by B87
Citaat van: Anke op 21 maart 2009, 15:11:43

Een valkje voor 75 euro :o
Als ik jou was zou ik hier op het forum eens rondkijken.
Het broedseizoen is weer begonnen. Sommige kwekers (waaronder ik  ;) ) hebben nu al jongen.

Haha ja ik ben ook niet van plan om een valkje uit de dierenwinkel te nemen! Ik weet wel dat ik hetzelfde geslacht er bij wil zetten. Waarschijnlijk dus een man en ik wil een witmasker ;D Vind ik zo mooi, of bont dat is ook wel tof!
Stiekem zijn ze allemaal leuk hoor :P

Ik zit al te kijken bij de kwekers inderdaad! Ik wil graag al wel een handtam valkje, maar de meesten maken ze toch ook al tam?
Citaat van: Diaantje op 21 maart 2009, 22:03:54
Hoi,

Ik heb al een tijdje niet in je boekje gekeken.
Maar toen ik het filmpje zag wist ik het direct, Suzy is zeker een man... :o :P
Ik zie zoveel overeenkomsten met mijn valkje...dat fluiten echt super leuk!!
ieder valkje reageert weer anders op een valkje.....

Ja ik denk ook wel dat Suzy toch een man is. Nu maakt ze nog wel veren met parels, maargoed ze wordt volgende week pas 5 maanden.

Stel dat Suzy niets van het andere valkje moet hebben, dan zit ik dus straks met twee kooien??? Dat zou wel heel jammer zijn. Ik hoop gewoon dat ze lief gaat doen! Ik neem het maatje voor haar dus zij/hij moet er blij mee zijn!

Owja en ik denk dat ik Suzy gewoon Suzy laat heten, ook als het een man is. Krijgt ie als bij naam Guusie en dan is alles weer geregeld :P

Maar jullie denken dus wel dat het een mannetje is??

Diaantje

hoi

Ja Guusie is inderdaad een leuk alternatief :D
In principe moet je er niet vanuit gaan dat de valkjes niet met elkaar kunnen opschieten..
maar ja in sommige gevallen(zoals bij mij) klikt het niet en heb je inderdaad 2 kooien, ik vindt het jammer dat ik 2 kooien heb,maar bij mij is het helaas niet anders...
Maar volgens mij lees je vaker dat het wel klikt als anders hoor....
En of het 2 mannen of een man en pop zijn zou nietuit moeten maken zeggen ze...

Ben heel benieuwd ofer nog 1 bij komt ;D

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

B87

16 april 2009, 13:49:18 #44 Last Edit: 16 april 2009, 16:11:34 by B87
Suzy is nu 5 en een halve maand en begint in de rui te komen. De ene dag verliest ze veel veren en de andere dag maar een paar. Ze is ook al twee veren verloren van haar vleugel(12 cm). Kan ik er nu van uit gaan dat dit de volwassen rui is??

Suzy maakt veel nieuwe veren aan, maar sommige nog wel met parels! (maar andere dus zonder parels)
Is het dan toch een vrouwtje?? Of kun je dat pas echt aan het einde van de rui zeggen?

Verder is ze lief, komt naar je toe met de vleugels wijd en kusje kusje +geluidje zeggen en alle melodietjes fluiten.

Ze is wel beetje chagrijnig elke dag, dan bijt ze heel hard. Bij mij zit ze het rustigste en ik mag haar het meeste aaien. Bij mijn vader zit ze ook vaak, maar hij mag haar absoluut niet aaien, dan valt ze aan!
Mijn moeder mag het heel soms...

Maja hopelijk is dat de puberteit ;)