kunnen valkparkietjes en andere vogels samen

Gestart door SANDRA, 1 januari 2009, 22:55:37

« vorige - volgende »

SANDRA

1 januari 2009, 22:55:37 Last Edit: 1 januari 2009, 23:14:59 by Sanna
hallo  allemaal,
ik had een vraagje,ik heb een koppeltje valkparkieten,die wil ik in het voorjaar naar buiten doen,in een grote buitenvoilere,
maar kunnen zij dan ook met tropice vogeltjes samen.
ze krijgen dan lekker de vliegruimte.

groet sandra ???

aad

Ik durf geen ja en nee  te zeggen Sandra .. er zullen er ongetwijfeld wel zijn die het weten.
Maar ik denk het wel .
Komt vast wel een antwoord  :)

Groetjes aad

Mara

Hoi Sandra

Ik heb zelf een gemengde buitenvoliere met valkparkieten, grasparkieten, rosella's en roodruggen. Dat gaat goed. Maar dat hoeft niet altijd het geval te zijn. Bij welke tropische vogels komen de valkparkieten?

Groetjes

mara

Karin

Ja hoor, als je niet kweekt kan het goed samen. Wil je wel kweken dat ligt het aan de soorten die je hebt.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

christa

hoi
ik heb de valkparkieten bij berg en grasparkieten bourkies kanaries en zebravinken,kwartels catharina sen dat gaat allemaal goed de enige vogels die ik er uit ga halen zijn de grasparkieten want die zoeken iedere keer mot met mijn kanaries.
groeten christa

SANDRA

hoi christa,
het is dus wel te doen,
en kan ik dan ook met ze kweken.

groet sandra

christa

mijn valken,catharina s zebravinken en grasparkieten hebben zich nergens aan gestoord en hebben gewoon eieren gelegd en behalve het 2e nest van de valken ging alles goed.maar ik heb ze meer voor de leuk als voor de fok.en dat van die valken was te wijten aan de kou denk ik.
groeten christa

Saar

Hoi
Ik heb buiten vanalles door elkaar zitten.
Kanaries, valkparkieten, grasparkieten, zebravinken, rijstvogels, mozambiquesijsjes en normaal gesproken ook japanse meeuwtjes. Hier gaat alles goed. Tijdens de kweek zijn het vooral de valkjes die ruzie maken met elkaar. De rest pikt zo een huisje uit.

Waar je wel mee op moet letten, is dat sommige tropen de huisjes van de valkparkieten inpikken. Dus dat je dan gaat kijken en dat je dan een kunstwerk ziet van de zebravinken in een valkparkietenblok. Dat is dus niet de bedoeling. Hang dus genoeg huisjes op in verschillende maten. Waar je ook op moet letten, is dat de kanaries in 'open' nestjes broeden. Dus mochten die eitjes hebben dan zou ik die vervangen door neppers omdat de valken vaak de open nestjes kapot maken.

Bij welke tropen wil je de valkjes zetten?
Groetjes Saar :)