2de valkparkiet aangeschaft, wie kan mij helpen!!

Gestart door Andre, 14 december 2008, 23:54:36

« vorige - volgende »

Andre

Beste Valkparkiet liefhebbers,

Ik heb inmiddels de valkparkiet opgehaald waar Co'tje ook bij de dierenwinkel in 1 kooi zat. Ze zijn +/- 1 week gescheiden geweest van elkaar. Ik heb een grotere kooi aangeschaft ( Montana) nu wil het geval dat ze beide op de water en voederbakjes blijven zitten en slapen, niet constant maar zeker 22 uur per dag. Met alle gevolgen vandien, om het uur ververs ik het water en voer omdat er ontlasting in drijft/zit. Wie heeft dit ook en heeft er een oplossing voor????
Er hangen verschillende speeltjes en knaaghoutjes in de kooi!!! Geef ze naar mijn mening voldoende aandacht?? en zijn opgewekt en aanwezig. Wie kan mij een tip geven dat ze niet meer op de voederbakjes blijven zitten?? en ik niet constant hoeft te verversen/hervullen.
Groetjes dre

Natuurlijk zijn er ook andere leuke tips welkom!!

Sanna

Hoi Andre,

Zitten die water- en voerbakjes soms hoog in de kooi? Valkjes gaan meestal op het hoogste punt in de kooi zitten, zeker als ze nog wat onwennig zijn in een nieuwe omgeving. Het kan zijn dat het helpt wanneer je een paar zitstokken hoger ophangt dan de bakjes.

Groetjes, Sanna

Andre

Hey hallo,

Ja daar kon je nog wel eens gelijk in hebben idd, ik ga vanmiddag deze zware kooi schoonmaken dus zal dan ook de zitstok even verplaatsen naar een hoger punt. Baat het niet dan schaadt het ook niet......! Alvast bedankt voor deze tip...

Groetjes Dre