6 mei 2025, 23:47:38

raar gedrag

Gestart door skiiiijn, 14 december 2008, 00:23:38

« vorige - volgende »

skiiiijn

hoi ik ben juist nieuw hier en heb al een vraagje

ik heb een voliere gehad met verschillende parkieten en andere vogelsoorten en ik heb altijd 1 parkiet gehad die veel tammer(mijn valkje(vrouwtje)) was als de rest en nu ik gestopt ben met kweken  ende voliere, staat mijn valkje nu al een paar maanden in een ruime kooi binnen.

nu enkele vraagjes:

*als ik de kooi openzet gaat hij rustig op de stok zitten buiten de kooi maar daarna kuist hij zich gewoon en blijft daar maar zitten (alleen als ik hem dus echt erges ga opzetten ofzo begint hij pas te verkennen (raar?

*dan het raarste vind ik soms zit hij gewoon op de stok en bukt hij zich precies (rare houding zo staart en kop echt recht op 1lijn  kop vooruit en zijn vleugels zo op een kiertje precies om ope te wille doen zo zit hij en hij maakt dan een zacht rustig geluidje het is echt raar en het kan dom zijn maar ik weet echt niet wat het is :p

dus hopelijk antw iemand van jullie vermits hier zoveel kenners zijn alvast bedankt

m.v.g mats

Anke

Hoi,
Als ik het zo lees dan gaat je valkje kippetje zitten :)
Dat doet een popje  voor een valkjesman zodat die er bovenop kan gaan zitten ;)

Waarom je valkje niet uitzichzelf gaat verkennen? Geen idee.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes