7 mei 2025, 23:22:33

Wat is er aan de hand..??

Gestart door Evelien, 26 november 2008, 22:39:43

« vorige - volgende »

Evelien

Hallo allemaal,

Sinds september dit jaar heb ik een Lutino valkparkiet. Lilly genaamd. Lilly was gezond en at en dronk zeer goed. Tot begin november..
Lilly kreeg rare ontlasting, stiekerig, slijmerig en plakkerig. Hiermee naar de dierenarts gegaan. Ik kreeg ESB mee om evt parasieten te doden. Later bleek dit er niet in te zitten. Na dit medicijn was er nog niet veel verbetering. De ontlasting was nu drillerig en Lilly zat wat in elkaar. Weer naar de dierenarts --> Antibiotica.Geen resultaat.
Tot heden zit Lilliy nog steeds in elkaar en eet en drinkt matig, ontlasting de ene keer goed de andere keer weer plakkerig of dun. Ook laat ze haar linkerpootje hangen (waarschijnlijk een keer gevallen met het klimmen), waardoor ze ook in elkaar kan zitten.. Ik ben ten einde raad!!  ??? Heeft iemand een tip? De dierenarts bij ons in de buurt weet het ook niet.  :-\

Groetjes, Evelien

Kimm

hoi evelien,

wat sneu.

het enige wat ik je kan aanraden is om naar een goede vogelarts te gaan. in het rijtje links zie je dierenartsen staan. kijk eens of er eentje voor jou bij zit.

sterkte.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Evelien

Hoi Kim,

Daar heb ik ook al gekeken. Maar die dierenartsen zijn niet zo dichtbij. Dus ik ga proberen om een keer te bellen denk ik. Alhoewel ze Lilly dan niet kunnen zien natuurlijk..
Hopelijk krijg ik een goude tip..!

Bedankt voor je reactie, Evelien

Kimm

hoi evelien,

ik weet niet waar je woont, maar het gebeurd veel vaker dat mensen ook hier  op het forum ver moeten reizen voor een goede diagnose.
ik hoop dat je eruit komt hoor!
kijk het niet te lang meer aan. ;)

Karin

Ontwormen ? ESB3 werkt alleen tegen coccidiose, niet tegen wormen. Als dat nog niet werkt de ontlasting na laten kijken door een vogelarts.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Evelien

De ontlasting is tot 2x toe nagekeken door een dierenarts en een dierenarts die verstand zou hebben van vogels. Maar hierin was niets te zien..

Karin

Een dierenarts die verstand heeft van vogels en een vogeldierenarts zijn twee verschillende dingen. Ik zou je toch adviseren contact op te nemen met een vogeldierenarts.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Gerda

Evelien

Vanavond toch met Lilly naar de va geweest. Heeft toch wormpjes.  :-\  Best veel..
Ik heb haar nu achter moeten laten.. :-[ voor een ontwormingskuur en bijvoeding, want ze was erg vermagerd. De va zei dat ze er wel slecht aan toe was. Dus ik ga maar van het slechtste uit..
Morgenochtend mag ik bellen, om te vragen hoe het gaat..
Echt rot, als je je valkje moet achterlaten.  :'( Dan besef je pas hoeveel zo'n klein vogeltje voor je betekent..

Kimm

och jeetje  :o
wat erg! ik hoop toch dat hij wel weer beter wordt :-\

heel veel sterkte hoor!

groetjes kim

Hermien

Je hebt er in ieder geval verstandig aan gedaan om toch naar een goede va te gaan.  Je zult hem zeker missen, maar niet meteen de moed opgeven, hè?
Sterkte hoor!

Karin

Bij vieze klevige ontlasting is er vaak spraken van wormen, daarom adviseerde ik je ook het valkje te ontwormen. Helaas kunnen wormen inderdaad het einde van een valkje worden. Ik hoop dat het valkje het gaat halen ! We duimen voor je....
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

imad_rustom

ik wist nooit dat ze daar aan konden dood gaan
ik ga ze ook maar ontwormen  voor dat het te laat is
ik ga langs de dierenwinkel om het te kopen gr imad
nice

christa

hoe gaat het vandaag met je vogeltje?
gr christa

Evelien

Hallo allemaal,

gisteren had ik gebeld hoe het ging met Lilly. Ze had veel wormpjes uitgebraakt. Dus wilde ze haar nog ter observatie houden om te kijken of er nog meer kwam. 's Avonds terug gebeld, ze had die dag nogmaals gebraakt en bij de ontlasting zaten ook wormpjes. Dus nog maar een nachtje blijven. :-[
Nu vanochtend weer gebeld. Het ging nu beter, kreeg nog wat bijvoeding en ik mocht ze rond 11 uur gaan halen. :D
Lilly zag er wel uit hoor.. Vleugeltjes besmeerd met ontlasting en pootjes ook helemaal vies. Dus eenmaal thuis meteen wat schoongemaakt. Nu krijgt ze druppeltjes mee voor de misselijkheid en meteen een ontwormingskuur voor over 2 weken. Nog steeds komen er wormpjes mee met de ontlasting. Echt vreemd om te zien.. Ze ziet er in ieder geval weer een stuk beter uit en fluiten doe ze volop. Eten moet ze nog wat meer doen, maar hopelijk komt dat ook snel in orde.
Bedankt voor jullie reacties allemaal   :-*