11 mei 2025, 15:02:35

jongen zo goed als uitgedroogt

Gestart door Gerdy, 3 november 2008, 10:56:47

« vorige - volgende »

Gerdy

vanmorgen om 8 uur schrok ik mij helemaal rot..de kleintjes hebben gisteravond om 12 uur hun laatste voeding gehad...ze waren vanmorgen helemaal ingeschrompeld..hun huidje dan..en hun koppie was vol rimpeltjes en ze waren echt vuurrood..

de hele nacht zonder voeding is geen oplossing..nadat ik ze voeding heb gegeven zag je de kleur weer terug komen en de rimpeltjes trokken ook weg..
ze waren ondankt de 5 voedingen toch weer afgevallen..ik maak me hier echt zorgen om..moet ik ze nu in de nacht ook nog een voeding geven of de pap dikker maken?

ze krijgen al 12 % van hun gewicht aan voeding

de oudste is 29 dagen en de jongste 24 dagen oud

gr Gerdy

Karin

3 november 2008, 12:02:35 #1 Last Edit: 3 november 2008, 12:06:01 by Karin
Met 3 1/2 week moeten ze toch al de nacht zonder voeding kunnen, maar misschien is de dikte van je pap niet goed. Of is de warmtelamp te warm geweest, dan drogen ze ook uit. Bij mij hebben ze geen warmtelamp. Ze zitten in de veren en in de huiskamer, dus bij 20 graden. 's nachts gooi ik een deken over de kooi, extra warm. De pap moet ongeveer zo dik zijn als erwtensoep. Bij mij zit er nu 9 uur tussen de laatste voeding en de eerste voeding en ze krijgen 4 x per dag pap. Verder eten ze zelf al een beetje pellets en trosgierst. Ze zijn tussen de ca 3 1/2 en 4 1/2 week oud.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Gerdy

dank je.. ik heb de pap al iets dikker gemaakt

christa

hoe is het nu met de jonge vogels?
groeten christa

*Yvon

Hoi hoi

Weet je ook wat de luchtvochtigheid is ?
Als de omgeving te droog is,kunnen ze ook een droge huid krijgen,dacht ik zo.  ::)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Gerdy

sorry dat ik zo laat reageer Yvon..de valkjes doen het ondertussen goed