3 mei 2025, 23:12:44

* ARTI en MIJS *

Gestart door Always look.., 26 november 2008, 16:42:12

« vorige - volgende »

Always look..

Jah hij is heel de tijd lekker aan het spelen met alles hier in de kamer, altijd druk erg leuk om te zien hoe hij van alles hier speelgoed maakt  ;);D

Dierenfreackske

Hahaha  ;D ;D als hij straks maar niet met de kerstversiering gaat beginnen  , hihi  dat was hier vorig jaar ook zo , wel leuk hoor ! Grtjs Ann

Always look..

In de kamer waar Arti zit komt geen kerstboom  ;) Dus die lampjes laat hij met rust.

wel zat hij gister op de lamp van me aquarium naar de vissen onder hem te kijken, vond hij erg interesant (zit wel een deksel op het aquarium hoor ;))

hilde

hallo
fijn dat arti het goed maakt  :)
en paar van zijn broertjes zijn ook al naar hun nieuwe huisje
oscar zit ook ergens in nederland
gucci en olly kort bij mij
jules wordt zondag pas opgehaald

groetjesssssssssssssssssssss

Roxy

Hoi,

Wat een leuke foto's. Arti is echt een mooie valk. Ik zie het al voor me hoe hij op het aquarium naar de vissen zit te kijken ;D. Leuk dat hij een beetje fluit en praat :).

Groetjes Roxanne

Always look..

Hallo Hilde (Kay),

Jah het is echt een schat en vermaakt zich echt super!
Ik kan goed aan hem merken dat hij in huis is opgegoeid!
Mijn vorrige valken kwamen rechtstreeks uit een voliere en vonden echt alles eng en ik kan echt alles voor Arti houden en hij begint ermee te spelen ;D

Wel moeilijk lijkt me om nu een groep jongen kwijt te zijn die je al een lange tijd in huis hebt  :'(

Maar weet zeker dat je ook de mensen waar de broers en zussen heen zijn gegaan heel erg blij gemaakt heb!
Het is echt een supervalk!
En ook hoe ik door jou en alle valken welkom geheette werdt zal ik nooit vergeten!

:-*

Hallo Roxanne (Roxy),

Ja was echt heel erg mooi om te zien, heel aandachtig was hij me guppen aan het volgen (en dat zijn er nogal wat opt moment) maar zoals je misschien gelezen hebt vind Arti me camera ook erg leuk dus een foto maken ervan is helaas niet gelukt  :-\ volgende keer stiekemer zijn :P

hilde

hey sanne
als ik een foto wilde maken kwam hij ook altijd op het toestel zitten
deze maakte een geluid als je hem opzet en dan kwam hij erop af
als ik echt foto's van de valkjes wilde maken dan maakt ik lawaai voordat ik de kodak opzette anders lukte het niet hihi  :) :) :)

Always look..

ja mijn camara zoemt als de lens uitschuift en de ene keer gaat hij er heel mooi voor zitten maar de meeste keren komt hij naar me toe vliegen en gaat hij er boven op zitten dus moet erg snel zijn en vooral heel stiekem  ;)

Dierenfreackske

Hoi hoi , Arti vind het vast heel boeiend om naar het aquarium naar de visjes te kunnen kijken he , hihi ! Heel intressant al die bewegende visjes he ! En als je dan naar Arti zijn koppie kijkt , smelt je vast helemaal he ! Grtjs Ann

Always look..

Hallo Ann,
Ja dan smelt ik idd helemaal  ::) gewoon doordat hij zo gefocust is op die visjes, en de visjes op hun beurd denken meteen aan eten krijgen en gaan dan allemaal vlak onder het oppervlakte zwemmen dus dat is dat extra leuk voor Arti  ;)

Haai Andere lezers,
Nu ik weer beter ben, was ik gister maar eens op pad gegaan voor me manneke, In zijn oude speeltuin (bij Hilde thuis) hadden ze ringen hangen en daar was Arti veel mee aan het spelen dus ik vond dat ik die nog in zijn nieuwe speeltuin moest hangen ;)
Ik hier naar een dierenwinkel/tuincentrum gegaan en de ringen die ik eigenlijk zocht hadden ze daar niet :-\ dus zijn het "sleutelhanger-ringen" geworden in 2 maten, De een te klein om zijn koppie door te steken en de andere te groot zodat hij zichzelf niet op kan hangen :o
Dus die heb ik aan zijn speeltuin gehangen als een ketting van ringen, Nah hij wist niet wat hem overkwam, Hij had zomaar wéér iets nieuws om mee te spelen  ;D
En dat heeft hij dus ook bijna heel de avond gedaan :P
Er aan klimmen, trekken, los laten, weer pakken als ze terug kwamen zwaaien etc (je ziet het vast wel voor je ;))

En tussendoor heeft hij mijn Watje-Poes, Pukkie, Ook even laten weten dat hij de (kleine)GROTE baas is hier in de kamer :-\
Pukkie kwam even bij mij kijken toen Arti bij me zat en Arti fladderde een keer en Pukkie is meteen weg gelopen en toen Arti weg was is ze weer bij me komen liggen.
(geen zorgen ik laat Arti en Pukkie niet alleen in een kamer, wel zijn ze er beide als Arti los is, Pukkie is grootgebracht door mij met de fles en een blik naar haar en ze weet dat ze iets fout doet, dus met Arti vertrouw ik haar! Ze is heel bang voor Arti, vandaar Watje-Poes ;) ;D)

En toen ik hem zijn kooi weer in zette na bijna 3 en half uur  :o begon hij ook nog eens met zijn concert echt zo schattig!
Wel gaat het volume steeds een stukje hoger ::) Ik zelf vind dat helemaal geen probleem maar mijn broer is maar al te bang dat hij Vito achterna gaat (die begon al met roepen als ik de deurklink aanwees om weg te gaan :-\)
Ik probeer Arti niet steeds uit de kooi te halen als ik op de kamer ben, Dat heb ik met Vito wel gedaan waardoor hij extreem riep als ik weg was.

Vind Arti een lieverd, een schat, een moppie, een maatje en zou hem het liefst 24/7 uit de kooi halen maar weet gewoon dat het niet haalbaar is om hem altijd uit de kooi te halen als hij daar zin in heeft.
En moet hem dan ook wel eens stiekem een klein beetje negeren terwijl ik bij hem ben :(
Maar hij lijkt er geen bezwaar tegen te hebben hij is aan het schommelen en houd mij daarbij stiekem een klein beetje in de gaten ;D

Anke

Hoi,
Wat fijn dat Arti het zo goed doet bij jou.
Het is een heel leuk en lief valkje zo te lezen.
Maar eh...... foto's zou ik ook leuk vinden ;D ;D ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Always look..

Haai Anke!
het is idd een heel erg lief valkje! mijn gevoelens van toen ik hem nog niet had kloppen helemaal bij hoe hij nu is.
ik zag zijn eerste foto en dacht echt...
DIE WIL IK WAT EEN SCHATJE!!

Ik zal als ik vanavond terug ben kijken of hij nog in staat is even te poseren in de speeltuin  ;) :P

Always look..

Haai Allemaal!

De dinsdag moet me manneke altijd ietsjes langer in de kooi blijven als normaal (ik ga dan eerst naar de paarden toe) als ik terug ben is hij de eerste die rij gelaten wordt en hij duikt meteen de speeltuin in en gaat zich een paar uur vermaken...
En zoals je misschien wel gelezen hebt is hij daar erg goed in...

Er is me gister gevraagd weer eens een paar fotootjes te plaatsen dus bij deze!

Dit is het hoogste punt in de speeltuin. Ook meteen het hoogste punt in de kamer...

Toen we de speeltuin maakte hebben deze blokjes de meeste tijd in beslag genomen en ben blij dat hij er iets mee doet ...

En slopen... Tjah ook Arti is daar goed in en probeert het dus ook vaak!

Na zijn avondje zijn we samen lekker gaan slapen, het duurde wel eventjes tot hij een lekker plekje had gevonden maar het is gelukt hoor...

SWEET DREAMS ARTI!!

Weer een dagje verder,
De morgen begint hier met een dikke knuffel aan Pukkie en als die uitgeknuffeld is, meteen door naar Arti een aai over zijn bolleke en een vers bakje water en voer (ook voor Pukkie).
Dan ga ik me dingen doen en vervolgens mag hij eventjes rond vladderen...
Na een half uurtje (jah echt zo kort maar) gaat hij weer zijn kooi in zet ik de radio voor Arti aan en begind mijn echte dag...
Al was mijn dag niet heel erg boeiend vandaag..

Wel ben ik een digitale weegschaal gaan halen speciaal voor mijn manneke, hij eet goed dus maakte me niet zo'n zorgen maar voor de zekerheid toch maar eens wegen..

Nah Arti ging staan alsof hij elke dag 6 keer gewogen wordt zonder problemen stapte hij dat grote glimmende ding op...

En na eventjes wachten kwam daar zijn gewicht te staan:

Hij is dus wel een beetje af gevallen...
Ik maak me wel een beetje zorgen hoor hij is van de 91 gram naar 88 gram gegaan, maar na een klein overleg is de zorg een beetje weg hij vliegt namelijk wel heel erg veel hier, even in de gaten houden maar als hij goed blijft eten: Dont Worry Be Happy dus dat doen we!

Was vandaag hier een grote schoonmaak aan het houden (ben nog niet klaar) maar was dus best druk, Arti vliegt daar tussendoor heerlijk rond "opeens" zie ik dat hij toch wel een romanticus is hoor! Zozo..
Ik een sprint naar de camera en het is gelukt hoor heb hem op de foto gekregen!!

Is het geen poeppie?!

Voor nu stop ik me verhaal weer, Misschien maak ik er vanaaf wel een stukje bij?!
Tot vanavond!

Anke

Hoi,
Jaaaaaaaaaaaaaa foto's ;D
Wat een gaaf speelplaatsje heeft Arti!!!!!
Zo te zien vermaakt hij zich opperbest :)
Stoer hoor dat hij zo goed op de weegschaal gaat staan.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Always look..

Hallo Anke!
Ik was ook blij dat hij zo makkelijk ging staan op de weegschaal hij moet er immers nog wel vaker op gaan staan  ;)
En hij vermaakt zich zeker hoor! Altijd druk in de weer met alles hier!