3 mei 2025, 00:30:58

* ARTI en MIJS *

Gestart door Always look.., 26 november 2008, 16:42:12

« vorige - volgende »

Always look..

Ja ben echt heel blij met me nieuwe maatje en hij is echt als super tam (Hilde heel erg bedankt daarvoor!!)
wel heb ik een vraagje, is het heel erg belangrijk dat een valkje een goed ritme heeft overdag, Arti heeft nu een gewoon dag en nacht ritme maar overdag steeds als ik langer als een paar min hier zit pak ik hem bij me om lekker te ravotten.. Of is het verstandiger om een soort van roostertje te maken?

:-* San en Arti

Kimm

hoi sanne,

je hebt kans dat als je arti er nu heel veel uit hebt dat hij eraan gaat wennen en zogauw je weggaat dat hij straks begint te schreeuwen.
hij moet erook aan gaan wennen dat hij ook in de kooi zit als je wel thuis bent.
ik heb dit nl zelf met happy ervaren. ik had hem er altijd uit. zogauw ik wegging werd hij heel erg boos. nu doe ik hem iets vaker in de kooi, ook als ik thuis ben. zodat hij weet dat ik er dan ook wel ben.
ik moet zeggen dat het heel erg verleidelijk is om ze er de hele dag eruit te hebben hoor, maar ik heb nu toch gemerkt dat het beter gaat als hij ook tussendoor even in de kooi is.

neem je er nog eentje bij?

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Always look..

Jah heb je idd wel gelijk in.. en ben ook al aan het bedenken oe ik het beste een roostertje kan plannen.

En of ik er een bij neem...
Als Arti "goed" tam is wil ik er wel meer over na gaan denken, maar voor nu moet hij toch nog even met mij en me familie doen  :)

:-*

Kimm

hoi,

mijn ervaring met happy is geweest, dat ik hem 9 maanden alleen heb gehad en hij zich daardoor mij als zijn partner is gaan zien. toen  ik er een valkje bij nam gaf dat de nodige problemen. ik wil absoluut niet zeggen dat dat bij jou ook gebeurd maar ik wil alleen zeggen, wacht niet al te lang met nog een vriendje erbij te nemen. gewoon een tip ;)

Always look..

Het gaat erg goed met me manneke, hij is of bezig in de speeltuin of hij zit bij mij te knuffelen.

Gister met hem wezen douchen hij vond het best een beetje spannend, maar uiteindelijk heeft hij zich lekker gewassen..
En helemaal schoon hebben we vandaag een heeeeel stel foto's gemaakt van hem en ons samen.

En natuurlijk wou ik die ook even aan jullie showen dit is een van de foto's, heel simpel maar wel heel erg mooi!
al zeg ik het zelf  ;)

hilde

bedankt voor de fotookes

groetjes

Always look..

niks te danken!
ik zal snel een stel mooie er tussen uit zoeken en je er nog een stel sturen.. ben druk aan het foto's maken  ::)
Heb der nu een stuk of 50 op me computer dus nu nog even doorzoeken  :-*

Dierenfreackske

Hoi , wat MOOI zeg ! En je hebt een supermooie handtekening hoor ! Grtjs Ann

Anke

Hoi,
Ik vind je foto van Arti heel erg mooi :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi , alles goed met Arti ? Wat fijn dat ie lekker tam is he , grtjs Ann

Always look..

Haai haai Lezers!

Sorry dat het hier een paar dagen stil is geweest ik lag een paar dagen ziek op bed (volgens mij heerst het  :-X) maar ben dus niet heel erg veel met Arti bezig geweest, hij is er alleen elke ochtend en avond even uit geweest om even zijn ronde te doen maar moest zich toch echt even zelf vermaken  :D (wand ik met me duffe kop had daar geen zin in  :-[)

En moet zeggen dat hij daar erg goed in is  :o Hij is op het moment echt alles aan het ontdekken in zijn kooi maar ook buiten de kooi.
Vooral mijn:

Bril, Steeds als hij bij me zit wil hij toch echt even kijken of hij eraf kan..

Foto camera , Foto's maken wordt steeds moeilijker hij wil er namelijk bovenop zitten en ging ook hier net vliegen  :-\

laptop, Ook daar zit hij het liefst bij me boven op de laptop..

Vind hij erg interessant buiten zijn kooi en in de kooi deed hij niet heel erg veel tot gister, hij heeft zijn schommel ontdekt, is gaan zitten en wou er eigenlijk niet meer vanaf  ??? hij klimt er op pakt de tralies vast (met heel veel moeite wand hij kan der nog maar net bij) en als hij dan loslaat schommelt hij heel trots  ::) ;D

Ook geeft hij sinds een paar daagjes elke avond een privĂ© concert weg vanuit zijn kooi, krijg hem zomaar helemaal voor niks  :o ;D Ben blij dat hij toch besloten heeft om de rol als fluitend vogeltje op te pakken!

Ook buiten de kooi begint hij lekker te brabbelen vaak zit hij dan bij me en begind hij een heel gesprek met me.
Ik heb geen idee waar hij het over heeft maar vertel hem gewoon mij verhaal en hij lijkt er wel tevreden mee wand hij blijft rustig verder "antwoord" geven, zo hebben we toch ieder in ons eigen taal een leuke gespreks partner  ;) :P

Dikke Kus Sanne en Arti

En Ann en Anke bedankt voor jullie reacties op de foto en mijn Handtekening!

xx

Dierenfreackske

Hoi , wat vind hij je bril intressant ook he , mooie foto's hoor !
Ann

Kimm

hoi,

wat een mooie foto van arti! echt prachtig hoor. en hij ziet er ook heel erg mooi uit.
fijn dat het zo goed gaat :D

liefs kim

Always look..

Jah me bril vind hij echt heel erg boeiend, Dat is ook het eerste wat hij bekijkt als hij bij me komt zitten..
Maar zolang hij hem niet sloopt vind ik het allemaal wel goed hoor.

Dierenfreackske

Hihih, gelukkig heeft ie veel andere bezigheden zodat hij je bril niet hoeft te slopen he , grtjs Ann