9 mei 2025, 15:50:50

Water bevroren

Gestart door Dierenfreackske, 23 november 2008, 11:26:42

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi , deze morgen was het water in de voiliere bevroren van de valkjes , ik heb dan natuurlijk direct vers lauw water gegeven ,  kan je er suiker in doen zodat het niet bevriest 's nachts of liever niet ? Wat dan wel ?? Grtjs Ann

Anja

Dat dacht ik ook gelijk toen ik de titel zag.
Maar ik denk dat het voor de valkjes niet goed is als ze suiker binnen krijgen.

Ik weet het niet zeker dus hoop ik voor je dat er iemand reageert die zeker is van zijn zaak.

Liefs Anja

Karin

Je kunt wel druivensuiker in het water doen, maar uiteindelijk bevriest het toch. Je kan speciale verwarmingselementen kopen zoals deze : http://www.rimo.nl/index1.html
Wat me wel een nadeel lijkt is dat de waterbak vrij groot moet zijn en de vogels dan kunnen badderen. Dus misschien iets van gaas er overheen spannen, zodat ze wel kunnen drinken en niet kunnen badderen. Vriest het ook in het binnenhok ?
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Dierenfreackske

Hoi Karin ,  blijkbar wel , het is wel tochtvrij maar niet vriesvrij denk ik ! Ik weet nu wel niet of dat echt kwaad kan aangezien dat de valkjes er niet veel last van hadden , vandaag vriest het niet he !  Verwarmingselenmenten , welke bedoel je dan ? Iets met electriciteit lijkt me erg duur he ! Aangezien het niet te geisoleerd is he ! Het is wel niets van tocht he ! Grtjs Ann

Karin

Moet je wel ff op de link klikken  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Dierenfreackske

Thx  hoor Karin, grtjs Ann

Mara

Hoi Ann

Ik ga elke 2 uur kijken in de voliere, althans, of ik of mijn vader gaat kijken en dan geven we hun desnoods vers water.

En voordat het echt helemaal donker is, eigenlijk net voor het donker haal ik het water er uit en 's morgens voordat ze goed en wel wakker zijn zet ik de bak terug, dat ze meteen warm water hebben.

Ik ga toch mss kijken voor dat waterverwarmingselement, want het is hier al bijna de hele week -10 's nachts en overdag vriest het ook nog steeds zo hard.

Heb het ook een tijdje geprobeerd met druivensuiker, dan mogen ze niet badderen en het bevriest op den duur toch.

Mara