9 mei 2025, 03:19:18

Opaline Bronse Fallow pop

Gestart door lynette, 17 november 2008, 00:15:37

« vorige - volgende »

lynette

17 november 2008, 00:15:37 Last Edit: 24 november 2008, 15:25:32 by lynette
Hoi Allemaal

Ik en mijn buurman waren op zoek naar een leuk koppel voor onze kweek. Nu kwam ik op marktplaats een advertentie tegen in mijn woonplaats

In de advertentie staat:
1x wit van 2004
1x Opaline bronze fallow van 2006

En als ik de fotos bekijk krijg ik mijn twijfels over de bronse fallow het lijkt mij eerder een geparelde lutino pop en een albino man. Graag jullie advies op dit koppel want als dit een bronse fallow is heb ik intresse. En als het geen fallow is dan heeft me buurman intresse

http://link.marktplaats.nl/208516260

alvast bedankt voor de hulp

Groetjes Lynette

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Karin

Er staat niet in de advertentie dat het een koppel is toch ? De foto's zijn te slecht om er wat over te zeggen, dan zou je de hele achterkant moeten zien. De ogen lijken me wel fallow, maar dat kan door de foto komen.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

nick01

je zou inderdaad deze vogel op de rug moeten zien maar als ik op de 3de foto naar de vleugelpennen kijk lijkt t mij wel een fallow.
maar wat moet je met albino x fallow? zo zonder splitten kweek je er maar bar weinig uit is toch zonde van die 2 mutaties?

ik kijk altijd uit kweekoogpunt misschien dat jij die opzet helemaal niet hebt dat is natuurlijk ook goed , als je er toch mee wilt kweken zou ik niet meteen dit koppel doen want je koopt dure vogels maar kweekt er niets speciaals uit alleen splitten.

weet goed het is en blijft jou keus , jij bepaald wat je koopt.
wat ik antwoord zou mijn keus zijn.

kenay86

ook ik zie er een opaline bronze fallow in, Beauty ziet er van voren precies het zelfde eruit en dat is een opaline bronze fallow.. alleen lijken op de foto's de wangen van de fallow aardig donker en fel en dus een man ;)

ik ben het wel met nick eens dat er bar weinig uit dit koppel zou komen mocht je gaan kweken met ze, maar we weten natuurlijk niet of je ze hiervoor ook aan wilt schaffen ;)

Caroline

De kleur van de wangen heeft niks met het geslacht te maken hoor Dees .... daarbij staat in de advertentie en pop van 2006 .... een pop van 2006 heeft geen parels meer dus het kan sowieso nooooooit een man zijn.  ;)

Verder ben ik het met Nick eens .... ik zie ook op foto 3 duidelijk de grauwe slagpennen en je ziet inderdaad de felrode ogen die een pop van ruim 2 jaar meestal niet meer heeft en de neon achtige pareltjes.

Dus jep .... Lynette, duidelijk een opaline bronze-faalow pop.  ;)

Succes!!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

kenay86

ohwja stom van me :D heb nooit meer gedacht aan de parels :-[ maar de wangen van de meeste mutaties die zo fel end onker zijn zijn toch wel mannen.. de popjes hebben meestal een wat vagere wangvlek of heb ik het nu helemaal mis?:|

Caroline

PS. ik heb nog even gekeken .... maar wat Karin zegt .... ze schrijven inderdaad dat ze meerdere geslachten te koop hebben, er staat geen koppel en .... er staat € 55,= .... voor wat voor wie??

Daarnaast zou ik goed informeren of ze geringd zijn i.v.m. de leeftijd .... de albino is al bijna 5.

En .... wie zegt dat de albino een man is .... hier moet je op vertrouwen .... de meeste albinootjes zijn poppen.  ;)

PS Dees > ik zou hier aan de hand van de wangen van geen enkele valk het geslacht kunnen zeggen hoor .... ik heb hier 22 volwassen valkjes zitten.  :-[

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

kenay86

hmz, mij is altijd geleerd dat de mannen fellere wangvlekken hebben :D ricco heeft ook een wat vagere wangvlek op zijn koppie... weer iets geleerd :D ens orry van het offtopic :-[

lynette

17 november 2008, 11:38:22 #8 Last Edit: 24 november 2008, 15:57:31 by lynette
Bedankt allemaal voor de reacties

Ik wilde graag weten ofdat het een Opaline Bronse Fallow een pop was en ofdat het mischien niet een andere mutatie was omdat het indd op de foto slecht te zien is. En als ik op de mutatiefoto's keek kon ik niet echt een goede vergelijking vinden.

En ik weet wel dat ik zonder bronse fallow of split geen fallow jongen kan krijgen. Maar mijn buurnam heeft wildkleur man met split Fallow man op het oog zodoende. (was ik vergeten er bij te zetten)  ;D

Ik had die vrouw/man al een mailtje gestuurt met de vragen ofdat ze geringt zijn of dat de splits bekend zijn en te vragen welke de man en de pop zijn en of ze tam zijn.

Zijn mailtje krijg ik net binnen:
hallo,

ze hebben alle twee een ring
de witte weet ik verder niets van, behalve dat het en man zou moeten zijn (is door ex-vriendin geweest en achter gelaten)
de opaline bronze fallow heb ik als pop gekocht, en de vader is een opaline split voor bronze fallow en de moeder een opaline bronze fallow. En ze zijn allebij niet tam.

Bedankt allemaal

Groetjes Lynette

Is 55€ een redelijke prijs voor deze 2?

kenay86

ik heb voor een koppel opaline bronze fallow pop x bontgepareld split bronze fallow 65 euro betaald.. ik zou eerst goed na vragen of het een koppel is of niet en mwja, de prijs vindt ik wel wat moeilijk hoor.. ze zijn natuurlijk al wel wat ouder, vand e albino is niks bekend en de opaline bronze fallow is 100% opaline bronze fallow.. ik zou eigenlijk niet weten of ik dit gedaan zou hebben :) ik denk dat de prijs wel weer goed is gezien het allebei wel wat anders is als wildkleur :) ik zou even gaan rondneuzen wat kwekers zoal vragenv oor een albino en een opaline bronze fallow, daar kijk ik meestal naar als ik een leuk koppeltje zie ofzo :)

succes met het maken van je keuzes!

Rianne

Ik zou ze niet aan elkaar gekoppelt laten, je hebt hier helemaal niks aan behalve dat er kans is op zwakkere jongen vanwege 2 keer roodoog factor.

ALs je aan de wangkleur het geslacht kon zien, was het toch wel een stuk makkelijker geweest Desiré ;)

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

lynette

Hoi Hoi

Ik heb net een mailtje gehad van die verkoper en mag die 2 voor 45€ kopen.
Deze 2 ga ik halen en komen niet meer samen te zitten. Indd zoals Rianne al zeg dat het geen goede combinatie roodoog&roodoog ivb zwakkere jongen. Dan ga ik nu nog op zoek naar een split Fallow man voor haar. De albino komt bij me buurnam te zitten. De split fallow man was helaas verkocht.

Bedankt voor jullie reacties

kenay86

hoi lynette,

bonnie hier van het forum heeft geloof ik nog een wildkleur man zitten split bronze fallow en nog 2 splitten, even uit mijn hoofd lutino en witmasker en kanssplit bont? ik heb het broertje van dit wildkleurtje ook omdat hij split fallow is :) ik zou bonnie eens mailen als ze hem nog heeft, mits je in de buurt woont natuurlijk of wat verder wilt reizen ;)

Groetjes Desire

lynette

Bedankt Dees

ik ga er achteraan mits het niet al te ver rijden is  ;)

Groetjes Lynette