12 mei 2025, 23:06:18

Jossie

Gestart door jossie, 12 november 2008, 14:53:21

« vorige - volgende »

jossie

12 november 2008, 14:53:21 Last Edit: 12 november 2008, 15:29:03 by JossieMelissa
Hallo Valkparkietvrienden en vriendinnen.

Mijn naam is Jossie en ik ben 1 jaar oud, mijn mama is er pas achtergekomen dat ik een mannetje ben en dat vond zei heel erg leuk! Ik ben een wildkleur valkparkiet en ik ben heel stoer!

Andere valkparkieten in mijn mama haar beurt vind ik helemaal niet leuk! Want het is toevallig wel MIJN MAMA! en dat laat ik goed merken ook.

Mijn mama wou bijna een andere valkparkiet erbij kopen maar ze heeft het toch niet gedaan omdat ze dat zo zielig voor mij vindt!

Ze heeft namelijk twee oppas valkparkieten gehad om te kijken of ik dat leuk zou vinden, nou dus niet! En dat vind mama best wel jammer, maar ik ben heel gek op haar en wil haar met niemand delen, met geen mens en geen valkparkiet!

Nu denken jullie vast dat ik heel gemeen ben, maar dat is niet zo! Als mijn mama niet in de beurt is mogen jullie mij best wel aaien, maar zodra ze weer thuis is, dal wil ik alleen maar haar! Voor mama ben ik de liefste vogel van de wereld, ik ga graag met mama douchen want dan vind ik heel erg fijn! Ik eet graag samen met mama, zei voert mij en ik voer haar! Ja het klinkt gek maar ik geef mijn mama eten!

Mama is pas geleden op vakantie geweest, maar ze is terug gekomen voor mij, omdat ik steeds van me stokje viel van de stress, dus voortaan mag ik mee op vakantie, SLIM HE!

Nou vrienden en vriendinnen ik hoop dat jullie soms mijn dagboekje gaan bijhouden want ik ben heeeeeeeeeeeeeeeeeel lieffffff    (voor mama!)

Karin

Ben benieuwd naar de foto's ! Alleen jammer dat Jossie geen vriendje / vriendinnetje heeft. Krijgt Jossie die nog ?
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Falcon

heeft je mama al foto's van jouw gemaakt??

ik denk niet dat jossie een vriendje of vriendinnetje leuk vind gezien 'de mama' het al geprobeerd heeft met oppasvalkjes.. ;)

jossie

Ik heb dit al twee maal geprobeert, maar helaas Jossie wil ze aanvallen en bijten zodra ik bij hun in de buurt komt, als ik er niet bij ben dan gaat het op zich wel goed, hij bekijkt ze dan gewoon niet, en zodra ik binnen komt en ik wil een van de valkjes pakken of ze wat eten geven, dan raakt hij helemaal gestresst ect, hij is zelfs al 2 keer van ze stokje gevallen toen ze 2 oppasvalkjes er waren. Dus het lijkt me gewoon beter dat Jossie alleen blijft, hoe graag ik zelf meerdere valkparkieten wil (ik krijg een beetje een valkparkieten verslaving) maar helaas ik heb er nu één dus ik moet gewoon aan hem denken en hem niet ongelukkig maken. ;D

Ik zal vanavond een paar leuke fotos van Jossie maken en die hier plaatsen, en van toen die nog klein was!

Kimm

hoi hoi,

wat leuk zeg! ik ben benieuwd naar jossie :D
leuke naam hoor!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

jossie

Ik weet alleen niet precies hoe ik een foto hierop kan plaatsen. Ik wil namelijk ook graag een standaard foto dat als ik een berichtje stuur dat die er ook op komt te staan, kan iemand me hiermee helpen?

Jossie zit mee te kijken hoe ik probeer zijn leuke fotos te plaatsen die ik net gemaakt heb. (Hij probeert chipjes te stelen van tafel en uit me mond hihi.)

jossie

12 november 2008, 18:33:35 #6 Last Edit: 12 november 2008, 18:53:45 by JossieMelissa

KIEKEBOE, ik ben Jossie ( niet schrikken hoor!)

Ik word ook heel graag geknuffelt!

Zoals je ziet ben ik best een lieve vogel.
Ik hou heel erg van 'eten', 'iemand uitdagen (op een grappige manier vindt mama ), 'douche (eens per week), 'Iets lekkers krijgen', ' mee gaan logeren bij opa en oma', 'en geknuffelt worden'.

Ik hou er niet van ´als iemand wild met mij doet´, ´als iemand mij terugpest´, ´als ik iets niet kapot mag maken (mama vindt het niet leuk dat ik dat niet begrijp, sorry´, Ik hou er ook niet van als ik snachts wakker gemaakt wordt, maar jullie toch ook niet? ;D.

Ik krijg binnenkort ook nieuwe grote kooi zodat als mama er niet is dat ik veel speel plezier in de kooi heb. Ik heb mijn eigen kleine radio voor als mama een uurtje weggaat dat ik soms zachtjes naar de radio kan luisteren.

Ik heb 3 weken geleden zelfs een eigen nachtlampje gehad, omdat mama het zo zielig vond dat ik soms een beetje bang in het donker ben (tegen niemand zeggen hoor).

En als ik wat ouder ben, misschien over een paar maanden ga ik het toch weer proberen met een ander oppas valkje, want misschien ben ik gewoon nog te klein om te begrijpen dat mama een hart groot genoeg heeft voor nog een valkparkiet, maar als ik het dan nog steeds niet wilt dan accepteert ze mijn keuze, want ja ik ben hier als eerste dus ik mag kiezen! ;D

Ik hoop dat jullie nu een beetje weten wie ik ben, voordat ik soms vertel wat ik hier allemaal meemaakt

Kimm

haha wat een mooie foto  :D  :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sabrina

Hoi hoi

Wat een leuk boekje & leuke foto's!

Veel plezier op dit forum!

jossie

12 november 2008, 19:31:01 #9 Last Edit: 12 november 2008, 19:32:50 by JossieMelissa
Ik zit al een paar maanden op deze site een beetje informatie ect te lezen, en ik las vaak de dagboeken van andere lieve en leuke valkparkietjes, dus het leek me wel leuk om voor Jossie ook een dagboek te beginnen, we maken samen veel mee, dus we hebben veel te vertellen, ik zal morgen en in het weekend meer fotos van hem maken, nou ik hoop dat iedereen gaat genieten van mijn verhalen en avonturen samen met Jossie. ;D

Sally

Hallo,

Kom hier ooke eens even een kijkje nemen.
Jossie is mooi zeg! Echt leuke foto's, en Jossie, je moet gewoon een ander valkjesvriendje accepteren hoor! Erg leuk om met een vriendje of een vriendinnetje te spelen. ;)

Groetjes Sally

danielle

Hoi Jossie,
Wat een leuk en mooi valkparkietje ben je. Echt heel lief maar volgens mij ook wel eigenwijs. Aandacht krijgen is leuk he, daar kan je niet genoeg van krijgen.
We zijn erg benieuwd naar al je avonturen.

Groetjes Izzie en Spikey en ons baasje Danielle

jossie

12 november 2008, 22:05:11 #12 Last Edit: 12 november 2008, 22:07:15 by JossieMelissa
Ik heb net samen met mama een televisie progamma gekeken, en dan zit ik lekker bij haar op de schouder tegen haar wang aan. We hebben ook nog een gewone parkiet, en zijn naam is Eddie, op het begin wou ik altijd de baas over Eddie spelen en dat liet Eddie altijd toe, dat vonden ze hier best zielig, nu heb ik er ook wel spijt van, want sinds vorige week mag ik niet meer op Eddie zijn kooi zitten want dan wordt hij boos en wil mij bijten, dat vind ik best heel eng, dus ik had toen ik nog klein was maar niet zo gemeen tegen die lieve parkiet moeten doen want nu kunnen we geen vrienden meer zijn, als mama gaat werken dan laat zei ons ook samen niet meer alleen, we roepen wel soms na elkaar, maar zodra we bij elkaar zijn dan krijgen we ruzie. Mama weet hier geen raad mee, want ze vond het juist zo leuk dat ik en Eddie vroeger vriendjes waren, en nu niet meer, zou dat weer door mijn jarloezie komen? Mama weet het niet, ze probeert ons elke dag onder toezicht even bij elkaar te zetten, zodat we misschien toch weer een keer gewoon vriendjes kunnen zijn

danielle

Bedoel je grasparkietje?
Ik zelf heb ook 2 grasparkietjes. Ze kunnen wel samen losvliegen, maar in een kooi gaat ook niet goed. Een grasje gaat dan de valkjes constant opjagen en in hun staart en pootjes bijten  ::) . De kooien staan bij mij wel naast elkaar. Ze roepen en communiceren niet naar elkaar.

Gezellig dat jullie saampjes een televisie programma hebben gekeken. Dat is wel echt genieten.

Groetjes Danielle

jossie

Ja ik heb nog een groen grasparkietje zitten, die is 8 maanden ouder dan Jossie, ze komen bij dezelfde mensen vandaan, ik heb ze tegelijk gekocht, omdat ze Jossie's broertje Diego niet wegdeden, en ik zag dat Jossie ook met Eddie op kon schieten heb ik Eddie meegenomen, ze waren altijd heel leuk voor elkaar, Jossie wou wel vaak de baas over Eddie spelen maar Eddie had hier niet echt problemen mee, ze zaten zelfs vaak samen op één stok, maar sinds anderhalve week klikt het helemaal niet meer, ik denk zelf dat Eddie het gewoon zat is dat Jossie altijd zo dominant tegen hem deed, en het zijn beide mannetjes dus beide best dominant, dus nu doe ik ze ook niet meer bij elkaar alleen als ik erbij ben en als ik merk dat ze weer ruzie krijgen (wat vaak gelijk al gebeurt) haal ik ze uit elkaar. Ik vind dit best heel jammer omdat Jossie al zo moeilijk is kwa een vriendje zoeken. Maar ik zou in de toekomst toch graag een valkje erbij willen, het kan ook zijn omdat die (toen de oppas valkjes er waren) in de pubertijd zat, ik weet het niet. Ik probeer het over een paar maanden gewoon weer met een ander valkje, omdat ik zelf 4 dagen p.w werk van half 9 tot 5 vind ik het best zielig dat die nu alleen is, eerst was Eddie vaak bij hem, maar dat is nu ook afgelopen.