17 juni 2024, 02:28:40

2e Valkje erbij?

Gestart door lianne, 7 november 2008, 21:07:01

« vorige - volgende »

lianne

Heey !
ik heb iets langer dan een maand een valkje van 10 weken.
deze was na 1 dag al behoorlijk tam. hij gaat af en toe mee in de douche enzo. maar is het nu verstandig om er nog een valkje bij te doen? ik werk de hele dag en mijn valkje mag alleen in de avond er een uurtje uit. en in het weekend de hele dag. maar ik vind het best sneu voor hem en wil daarom een vriendje erbij. willen jullie mij tips geven hoe ik dit moet aanpakken? en zal mijn kooi groot genoeg zijn : diepte 35 cm hoogte 56 cm en breedte 60 cm

Xx Lianne :-*

Kimm

hoi lianne,

het lijkt mij erg goed om er een valkje bij te doen. ook aangezien je andere valkje veel alleen is.
de maten van de kooi dat lijkt mij erg klein voor 2 valkjes.
misschien kan je even een foto van de kooi plaatsen hier?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Hermien

Een tweede valkje erbij lijkt mij een goed plan. Hier op het forum vindt je heel veel kwekers die ze al handtam aanbieden. Inderdaad is de kooi met de afmetingen die jij schrijft wel veel te klein. Zeker als de valkjes er niet zo lang en veel uit mogen.

lianne

ik heb al op marktplaats gekeken voor een kooi maar ik kan geen geschikte kooi vinden, wat moet minimaal de groote zijn voor 2 valkjes?
xx :-*

Kimm

Grootte van de kooi
De kooi moet de ruimte bieden die nodig is om goed de vleugels te kunnen strekken. Het liefst natuurlijk een zo groot mogelijke kooi. Veel mensen kopen ook binnenvolieres. Een valkparkiet hoort elke dag enkele uurtjes te vliegen om zijn gezondheid optimaal te houden. Des te groter de kooi des te beter.

Hieronder een aantal richtlijnen voor het formaat van de kooi:

aantal valkparkieten-min. breedte x diepte x hoogte in cm

2: 60x60x100
3: 95x80x100
4: 100x 200x200


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

♥Debby♥

Lianne,

Als je naar je profiel gaat en je neemt de fotocode die je erin hebt gezet en plaatst deze tussen de imgcode dan verdwijnt die lange link en verschijnt je foto. Je trekt nu het hele forum uit z'n verband.


plaats voor de link [ img ] (zonder de spatie's tussen de haakjes en de letters) en plaats aan het eind van die link [ /img ] wederom ZONDER de spatie's.



♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

♥Debby♥

Dit is redelijk in de buurt.. aan zo'n kooi moet je zeker denken als je 2 valkjes hebt die er maar 1x per dag even uitmogen..

http://link.marktplaats.nl/205652663


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

bobbie

Hallo Lianne,

Dat is een mooie maat voor 2 valkparkieten. Volgens mij is het de Montana Lady, uit mijn hoofd 55 x 60 x 90.
Zelf heb ik die kooi ook gehad met 2 valkjes er in.

groetjes, Nel

lianne

Hey nel.
het is inderdaad een hele mooie kooi maar om zoveel geld uit te geven aan een kooi,, ik geloof ook dat er ook goedkopere kooien zijn, ook staat deze op een standaard. daar heb ik echt geen plek voor. hij kan bij mij op een laag kastje staan. ik snap dat ze rond moeten kunnen vliegen, maar elvis is kort gewiekt dus laat hem liever niet vliegen. hij kan het wel maar akelig hoe hij weer landt:P
Xx

en is het nu wel gelukt met  die site?

Kimm

hoi lianne,

je moet hem wel laten vliegen hoor. dat hij is gekortwiekt, dat maakt niet uit.
ze gaan er aan wennen en door te vliegen houdt hij zijn conditie op pijl. dus wel doen  ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

♥Debby♥

Lianne,

je gebruikt het verkeerde adres voor je foto..

je moet op die hyves pagina met je rechtermuisknop op de foto klikken en dan naar eigenschappen.

daar staat url adres, dat moet je dan kopieëren en in je profiel zetten. je linkt nu naar de hele pagina.



♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

♥Debby♥

je moet deze dus nemen..

http://94.100.114.38/364900001-364950000/364947301-364947400/364947361_5_Pche.jpeg

plaats deze tussen de img code's en dan staat hij onder je berichtjes.


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Anke

Hoi,
Ik heb ff op de link geklikt :)
Wat een schatje heb je :-*
Ook als je valkje is gewiekt zal hij/zij het opprijs stellen om uit de kooi te mogen.

Lekker bij je zitten en knuffelen of gewoon gezellig door de kamer wandelen is ook leuk :)
Succes met je zoektocht naar een kammeraadje.
Ik weet niet waar je woont, maar een van mijn koppeltjes heeft op dit moment een nestje ;)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

bobbie

Citaat van: lianne op  8 november 2008, 13:40:07
Hey nel.
het is inderdaad een hele mooie kooi maar om zoveel geld uit te geven aan een kooi,, ik geloof ook dat er ook goedkopere kooien zijn, ook staat deze op een standaard. daar heb ik echt geen plek voor. hij kan bij mij op een laag kastje staan. ik snap dat ze rond moeten kunnen vliegen, maar elvis is kort gewiekt dus laat hem liever niet vliegen. hij kan het wel maar akelig hoe hij weer landt:P
Xx

en is het nu wel gelukt met  die site?


Was die laatste regel ook voor mij bestemd? ???
Vergis je je niet in de Nel?  :D ;) Ik weet niets van een site. :P

Groetjes, Nel van Dinky, Juultje, Bumba, Bert en Ernie. 8)

lianne

8 november 2008, 18:10:10 #14 Last Edit: 8 november 2008, 18:14:53 by lianne
ik zal zo even die foto veranderen :P
ik heb vanmiddag een kooi gevonden in noordwijk, ben vanmiddag wezen kijken en dit is een papagaaien kooi.
deze is groot genoeg en ze vraagt er maar 25 euro voor.
deze haal ik dinsdag en maandag ga ik een nieuwe vogel halen bij de dierenspecaalzaak waar ik elvis ook vandaan heb.
die vraagt er namelijk 25 euro voor dus geen 50 wat de meeste mensen vragen. elvis vliegt heus wel hoor ! als ik de kamer uit loop dan begintie eerst te piepen. daarna gaat hij vliegen alleen lukt dat natuurlijk niet echt..iook zit hij vaak op me schouder of onder me kin,, of op me hoofd, als ik vrij ben gaat mijn tijd naar hem maar hij blijft niet langer in de lucht dan 15 sec. en vliegen uit zichzelf doet hij bijna niet, mag heus wel hoor! dat is het probleem niet. en Anke ..ik woon in katwijk, ligt bij Noordwijk, Leiden.. maar als ik dat vogeltje niet leuk vind in die dierenwinkel weet ik je te vinden;)