27 april 2024, 03:18:52

Palefallow lutino??

Gestart door •=Bonnie=•, 4 november 2008, 23:53:37

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Iemand toevallig foto's van een palefallow lutino of iemand die kan vertellen   of je een duidelijk verschil ziet tussen een jonge lutino en een jonge palefallow lutino?

•=Bonnie=•

Hm... dat is bijzonder, ga ik dan de eerste palefallow lutino's kweken komend seizoen? :D

Ben benieuwd...

mila

hoi bonnie

heb jij een palefallow lutino dan??
wil jij een foto plaatsen van de valk.
misschien wil ik dan alvast 1 reserveren als jij gaat kweken haha.
( de bonte boertjes heb ik ook thuis ;D)

groetjesmila

nick01

t blijft altijd maar hopen dat er 1 tussen ligt he  ;).

I_Xyzyx_I

De eerste in nederland moet je er bij zetten ;) geen idee hoe het in rest van europa zit en in amerika en australie..

Kans is wel groot dat je 1 van de eerste bent, het zijn niet de 2 interessantste mutaties en zeker niet de zeldzaamste, dus zullen veel grote mutatie kwekers er niet zo snel opkomen ;)

Groetjes Jasper


Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

•=Bonnie=•

10 november 2008, 00:09:33 #5 Last Edit: 10 november 2008, 00:16:34 by -•=Bonnie=•-
Citaat van: I_Xyzyx_I op  9 november 2008, 23:12:39
De eerste in nederland moet je er bij zetten ;) geen idee hoe het in rest van europa zit en in amerika en australie..

Kans is wel groot dat je 1 van de eerste bent, het zijn niet de 2 interessantste mutaties en zeker niet de zeldzaamste, dus zullen veel grote mutatie kwekers er niet zo snel opkomen ;)

Groetjes Jasper


Het gaat eigenlijk om iets anders, wat de "grote mutatiekwekers" zeker zal aanspreken...  ;D Maar dit kan er ook uit komen, het zou dus een "bijproduct" zijn ;) 

@ Mila: nee ik heb niet zo'n vogel. Maar als het koppel het gaat doen kan ik ze volgend jaar kweken.


nick01

wat zou dat moeten zijn wat "grote" kwekers aanspreekt?

palefallowlutino is mij een raadsel , zou er maar zo uit kunnen zien als een lutino met blijvende rode ogen.

nick01

ben wel benieuwd wat dat is wat jij kunt kweken wat de mutatiekweker zeker aanspreekt?

kan zo niks verzinnen wat zo apart moet zijn en wat er nog niet is.

I_Xyzyx_I

Hoi Nick

Je weet niet hoe een lutino palefallow er uit ziet en toch zeg je dat je niets kan bedenken wat apart moet zijn.

Of iets apart is weet je pas als je het gekweekt hebt, cinnamon en bronzefallow heffen elkaar op waardoor een vogel zonder bruin pigment ontstaat, misschien doen 2 andere mutaties dit ook.. of hebben 2 andere mutaties juist een versterkend effect op elkaar. Je weet dit pas als je ze gekweekt hebt.

Groetjes Jasper


Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

nick01

palefallow en lutino zijn vrij makkelijk in elkaar te kweken maar wat is er interessant aan?
als ik ga beredeneren (geel - geel met tint - meer naar palefallow) kan ik nergens op komen wat echt apart is.
ik kan ook albinopalefallow kweken maar dit is geen doel van mij omdat t mij niks aparts lijkt. (mijn mening/opvatting)

maar jij zegt dus je weet dit pas als dit is gekweekt.
cinnamon en bronzefallow maakt een vogel geel zonder bruintint?
heb jij ze gekweekt? volgens mij , en ik kan ze wel kweken , kweek je een vogel geel met lichtbruine tinten.
thierry duliere was t met me eens en die moet er toch wel verstand van hebben toch?

maar t ging over dat wat volgens bonnie grote mutatiekwekers wel aanspreekt , daar was ik benieuwd naar niet naar deze combi.

I_Xyzyx_I

Is bleekmasker met bv. cinnamon dan kwa kleur wel zo'n interessante mutatie dan?

Het word gewoon gekweekt omdat bleekmasker een dure mutatie is.. in combinatie met cinnamon word het dus nog duurder = meer geld in het laatje. Pale fallow en lutino zijn beide niet zo duur, dus ze vinden het daarom de moeite niet waard.

Overigens toen ik een cinnamon bronzefallow (in combinatie met geelwang) zag kon ik geen bruin ontdekken, maar misschien was dit omdat het binnen was... maar je hebt wel gelijk dat bij die vogel van jou ze wel te zien zijn.

Groetjes Jasper


Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

nick01

nee ook niet interessant , voor mij tenminste.
maar alles wat cinnamon in zich heeft vind ik niet zo interessant , de mutatie lijkt mij niet.

wat betreft t geld dat klopt wel maar doe je niks aan toch.
dat is ook een deel van de hobby die t voor sommige mensen leuker maakt om zoveel mogelijk mutaties te combineren.

ik denk dat je lutino en palefallow niet kunt vergelijken
palefallow is redelijk schaars , je vindt ze toch heel weinig en kost toch snel meer dan 50 euro ( natuurlijk zijn er altijd goedkopere maar die moet je onderling vergelijken).
lutino's vindt je bij bosjes en kosten nog geen 15 euro.

maar ik vraag me toch af wie bedoel je met ze , die grote kwekers?



•=Bonnie=•

17 november 2008, 11:42:52 #12 Last Edit: 17 november 2008, 12:22:19 by -•=Bonnie=•-
Citaat van: nick01 op 16 november 2008, 14:29:20
ben wel benieuwd wat dat is wat jij kunt kweken wat de mutatiekweker zeker aanspreekt?

kan zo niks verzinnen wat zo apart moet zijn en wat er nog niet is.


Dat jij dat niet kan verzinnen leert mij een boel over jouw manier van denken ;)

Sinds waneer zouden mutatiekwekers uitsluitend interesse hebben in wat er nog niet is? Ik heb geen idee of ze er al zijn of niet, IK ben ze nog nergens tegen gekomen, ook niet bij grote jongens als een Thierry. En zelfs als ze er al zijn, dan zijn ze nog  dermate zeldzaam dat het uniek genoemd mag worden  :P

En wat het is, dat wordt tegen de tijd dat ze er zijn wel duidelijk. Het is nog maar afwachten of het koppel elkaar ziet zitten. Je moet de huid van de beer niet verkopen voordat hij geschoten is  ;D

nick01

hahaha.

ik ben benieuwd wat zo speciaal is.
jammer dat je er niet over wilt uitwijden.

Rianne

Niet over wilt uitwijden? Palefallow lutino, dat zegt toch alles? Dat lijkt mij wel behoorlijk zeldzaam, ik heb er nog nooit 1 gezien.