2 mei 2025, 20:18:42

*-*Gino&Iris!*-*

Gestart door Christine, 28 oktober 2008, 19:45:36

« vorige - volgende »

Christine

Hoi!!
Even nieuws over Gino.
Gino heeft twee dagen diarree gehad en eergisteren is hij niet eens moeten gaan...
Gisteren had hij een klein beetje gedaan, was geen diarree maar ook niet zo heeeel vast. Maar zolang hij geen koorts heeft lukt het wel.

Vandaag is hij mee geweest naar de markt.
Eerst is mijn mama ergens naar toe gegaan en ben daar binnen in de gang blijven wachten. Kwam er een vrouw af en zei dat ik een lieve hond bij had!
Daarna een kindje: Mama kijk daar, wat een lieve grote hond!
Echt super gewoon, al die complimentjes, het deed deugt.
Hopelijk heeft Gino dat allemaal gehoord ;)
Dan is mama vis gaan kopen en ik had me ergens onder geschuild (het regende toen) en er kwam een vrouw af. Daar deed hij niets bij en de vrouw vroeg hoe oud hij was. Ze zei ook dat het een hele lieve hond was :D
Maar... Daarna kwam er een man af.
Tja, even niet opgelet en was de vis in een rugzak aan het steken. Die man streelde Gino meteen op zen hoofd.. Dat heeft Gino echter niet zo graag en had een dreigingsbeet gegeven. Het was niet eens raak maar dit doet hij altijd als het hem niet aanstaat!
Achteraf wou die man Gino terug aanraken en toen beet Gino opnieuw! Weeral niet raak maar deze keer had ik het wel gezien.
Wij meteen gezegd dat hij Gino met rust moest laten, niet willen terug strelen en terug deed Gino hetzelfde!

Ik had dat tegen papa gezegd en die zei meteen erop dat een advocaat (die in de buurt woont bij mij) had gezegd: als u hond één keer dreigt te bijten en achteraf de persoon die nog eens aanraakt dan is het voor de persoon zelf!
Bij kinderen is dit heel anders... Die begrijpen niet zo goed dat ze daar niet mogen aankomen als de eigenaar van de hond zegt dat het niet mag!

Dacht van oef eh, anders ben ik het sebiet nog geweest die mijn hond niet goed had opgevoed :-\ :-\

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

Slecht nieuws... :-\
Deze morgen heeft Gino helaas terug koorts gekregen en heeft nu een AB-kuurtje van een weekje gekregen samen met een spuit cortisone en ook zen middeltje Thuja.
Weer eens het weekend...
Aangezien Gino ook meer zelfvertrouwen begint te krijgen is het middeltje Thuja zeker goed!

Maar waarom nu ineens een AB-kuur: uit de mestonderzoek is ineens een bacterie komen opdagen. Dit komt nu omdat hij zo dikwijls ziek is dat zijn darmen er niet meer tegen kunnen. Met die AB-kuur moet dat beter gaan en blijft HOPELIJK!! zijn diarree nu weg.
Afwachten dus :-\

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

Even update!
Met Gino gaat het weer de super goede kant op!
Thuja doet enorm goed zijn werk en we zijn nu al vier weken niet meer naar de da aan het gaan!

Met Minoe moeten we morgen gaan, daar gaat het enorm slecht mee...
Ik weet het niet meer, ze is na het weekend enorm verslechterd.
Had het er nog met papa over dat we misschien een andere beslissing moeten nemen voor haar, want haar zo zien maakt het mij niet makkelijk!
Ze is graatmager, eet en drinkt nog amper :-\
Ik wil mijn kleine meid niet verliezen! :'(
Morgen meer nieuws!

Christine

Christine

Ik weet niet of ik het hier helemaal kan neerpennen...
Net terug van de da :'(
De da schrok enorm van Minoe terug te zien...
Ze was uitgedroogd en één nier was heel groot, bijna 5cm...
We hadden een moeilijke beslissing, ons meisje is er niet meer!

Rust zacht lieve Minoe.
Ik herinner me nog goed, je eerste leventje hier in de tuin!
Zo een ondeugende meid was je.
Sinds vorig jaar zagen we al: er is iets mis met je.
Onze vorige da heeft haar daar niets van aangetrokken, liet je gewoon doen.
Nu hebben we je moeten laten gaan omdat het niet meer ging...
Ik ga je missen, hou ontzettend veel van je!
Voor altijd in mijn hart!
Geef een dikke knuffel aan je papa!
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

danielle

Heel veel sterkte met het verlies van Minoe!

Rust zacht lieve Minoe :-*

Ik vind dat je een hele dappere keuze hebt gemaakt, hoe moeilijk het namelijk is, vooral omdat ze zo lang al bij jullie is. Maar je hebt aan haar gedacht en nu heeft ze geen pijn meer.

Blijf aan de mooie herinneringen denken die je van haar hebt. Ze heeft een goed leven bij jullie gehad!

Groetjes van Danielle

Kimm

heel veel sterkte meis, met het verlies van lieve minoe  :'(
bah, ik voel je verdriet hoor.

rust zacht lieve minoe.. :-*  :-*

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Caroline

Heel veel sterkte meis.

Rust zacht, lieve Minou.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Sally

HOi Christine!

heel veel sterkte met dit verlies.
Als er iets is, mijn gsm staat altijd op he meid!

rust zacht liever Minoe!

Liefs, Sally

Gerda

Hoi Lieve Chrissie,

Veel sterkte met het verlies van Minoe!

Liefs, Gerda

Christine

Ondertussen zijn mijn vragen opgelost!
Minoe haar vader had het gekregen van een andere kat!
Die had hem enorm gebeten tot op zijn speekselklieren!
Die waren bijna over, dus hadden we hem bijna kwijt!
Achteraf, 8 jaar geleden is men Tijgertje heen gegaan.
Daar heb ik totaal geen afscheid van mogen nemen!
Onze vorige DA wist toen ook niet wat hij had!
Nu Minoe er niet meer is, vallen de puzzelstukjes bijeen!
Minoe heeft kattenaids gehad al bij haar geboorte.
Bij Tijgertje had het niet lang geduurd.
Hij is maar acht jaar mogen worden!! :-\

Achja, ik zal haar altijd blijven herinneren als een super lieve meid met een handleiding. Haar karaktertje was met momenten onbeschrijfelijk
De ene moment kon ze zo lief zijn, de andere moment zo slecht gezind!
Alleen heb ik nu enorm veel schuldgevoelens...
Maar ga alles een plaatsje moeten geven... :-[

Kimm

sterkte meid, met je gevoelens. neem jezelf niets kwalijk. maar ik weet dat dat moeilijk is hoor.  :-*

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

hilde

ach wat erg christine
sterkte met het verlies van minoe

heb ook een kat moeten afgeven heel plots hij was maar 2 j
denkelijk aangereden door auto. hij is nog tot thuis geraakt aan de haag .men dochter had hem s'morgens gevonden en toen ik ging kijken deed hij voor de laatste keer miauw tegen me voor te zeggen ik ga je nu verlaten .
het was zo een lief beestje

groetjesssssssss

Christine

Toen Minoe haar eerste spuitje kreeg wou ze naar me toe komen.
Op dat moment ging het niet meer, ben naar buiten gelopen en in tranen uitgebarst.
Zondag was ik al bezig over euthanasie voor haar.
Maar de beslissing kwam harder aan dan ik had verwacht.
Daarna ben ik bij haar gebleven tot haar laatste adem en dat deed me wel iets. Ze is vredig ingeslapen! :-[
Het is beter zo, zowel voor ons als voor men kleine meid!
We hebben alles uitgewassen en ontsmet!
En... Ik wil zo snel mogelijk een andere kat!
Waarom: om het verdriet een beetje te verzachten, zeker niet als plaatsvervanger, heb ik bij Minoe haar papa ook gedaan, zo is Monty acht jaar geleden hier gekomen!
Achja, we zien wel, eerst dit verwerken en dan misschien nieuwe kat in huis :-\

Christine

Ondertussen zijn we al wat dagen verder!
Alles gaat goed hier, althans niet te hard roepen!!! :-\
Gino heeft vorige week weer een moeilijke periode door gemaakt.
Hij heeft 40°C gehad, en zelfs meer..
We weten helaas nog altijd niet wat het is, maar we geven niet op!
Ik geef mijn lieveling niet op!
Hij is echt een super vechtertje.
Nu we met onze eigen homeopaat bezig zijn lukt het al wat beter, die zit meestal wel meteen raak bij de medicatie dat Gino moet hebben. Alleen het wachten op antwoord van hem is enorm!!
Daarmee had Gino al van woensdag koorts en die man antwoorde pas vrijdag wat hij moest hebben.
Kort daarna ging Gino zijn koorts dalen :D
En sinds de zaterdag begint hij weer helemaal op krachten te komen!
Vandaag is hij enorm goed! Blaft constant en wilt altijd spelen!
Een echte border dus!
Ook ben ik met hem gaan fietsen, hij dan los van de lijn door velden :D

Ook heeft Gino een nieuw vriendje!
Het is een zwart katertje van 4 maandjes oud!

Gino en Zorro zijn onafscheidelijk!
Die kan je nooit meer uit elkaar halen.
Buiten ook, ze zoeken elkaar op en beginnen dan uren met elkaar te spelen! ;)

Christine

17 mei 2010, 09:50:53 #59 Last Edit: 17 mei 2010, 10:02:39 by Christine
Even dit boekje onder het stof halen..
Ondertussen zijn we hier al een heel stap verder geraakt.
Samen met een veterinair homeopaat zijn we te weten gekomen dat Gino Aseptische meningitis heeft.
Dankzij haar is Gino nu een stuk beter.

Dit is een verslagje van 26 februari 2010 (staat op een ander forum)
Vorige week dinsdag is Ine hier langs geweest.
Omdat we echt niet meer wisten wat we met Gino moesten doen. Zijn temperatuur bleef schommelen en zijn diarree en overgeven kwam ook telkens terug! Maar
Wat we nu tot de conclusie zijn gekomen is dat onze vorige dierenarts de verkeerde vaccinaties heeft gegeven.
De tweede vaccinatie: in plaats van vanguard da2pi vaccinatie te geven heeft de dierenarts pneomodog gegeven.
De derde vaccinatie heeft ze opnieuw de pneumodog gegeven en dat op 22 dagen tijd!
Hij wordt nu behandelt met nosodes (Rieneke had al eerder een dingen geplaatst van vaccineren en daar kwam dat ook in voor als ik me niet vergis)
De eerste twee middeltjes is voor zijn cortisone en antibiotica onderdrukken
De andere is voor eerst zijn kennelhoest te onderdrukken want daar is het allemaal mee begonnen.
Het is weer een weg van vier weken dat we moeten afleggen.
Hij kan dan nog hoge temperatuur krijgen maar dan mag je er in principe niets meer van merken want dan moet hij eten, drinken en spelen.
Ze zei ook dat Gino zijn vacht eruit zag als een border collie van 10 jaar! Ook zijn manier van doen wat ik merkte tijdens het wandelen.
Hij kon ook geen uur aan een stuk doorwandelen en dat voor een border collie dat bijna 3 jaar wordt.
Door de verkeerde vaccinatie heeft hij hoogstwaarschijnlijk aseptische meningitis. Dat is een soort van hersenvliesontsteking.
Dat veroorzaakt dan die temperatuursveranderingen. De diarree en overgeven kwam door de antibiotica die hij als pup gekregen heeft.
Het enigste middel wat dus werkelijk super goed hielp: dat hadden we wel door vorige donderdag, is cortisone.
Dat doet zijn temperatuur meteen dalen tot het juiste.
Hij was donderdag met mij gaan plassen (hij was vanaf maandag amper buiten geweest omdat hij lusteloos in de zetel lag, Ine heeft hem die dinsdag ook zo gezien) en wou achter iets aan rennen. Hij kwam binnen en begon enorm hard te ademen, begon op zijn pootjes te trillen en wou tegen de muur vallen met zijn kopje, ik heb hem toen zelf neergelegd op zijn zij en toen is hij ook terug bijgekomen.
Dit door de hoge temperatuur. Die dag had ik al twee keer moeten bellen naar Ine omdat zijn temperatuur niet wou zakken met de homeopathie die hij kreeg. Ze had toen toch maar besloten om hem op cortisone te zetten. Donderdagavond heb ik haar dan opnieuw moeten bellen en mocht de vrijdag nog eens cortisone geven en moest dan de zaterdag beginnen met de nosodes!
Nu zijn we een weekje verder en hij doet het super goed!

We hebben ook colostrum moeten bestellen omdat heel zijn maag en darmen zijn aangetast door de zware antibiotica, cortisone en de zovele homeopathie die we hem hebben moeten geven.
Dit mogen we pas binnen een dikke drie weken geven!
Binnen drie weken (vanaf morgen) komt Ine nog eens kijken en dan zijn we weer een stapje verder in de goede richting.
Hij herleeft ook opnieuw, wat we merkten is dat hij zijn puberteit volledig had overgeslagen.
Hij begint dus pubergedrag te vertonen! Een paar dagen geleden wou ik hem laten plassen, meneertje ging zich als een pup verstoppen achter men papa zijn rug in de zetel en met zen kopje op men papa zijn schoot!
Het komt dus goed met hem!

Op 14 maart heeft hij nog eens een enorme terugslag gehad.
Deze keer moesten we het zelfs zonder zijn cortisone doen en dat heeft hij ook gedaan.
Zijn temperatuur bleef stabiel hangen rond de 39,2 wat wel hoog is maar hij had er zelf geen last van. Dit dankzij de homeopathie.
Wel een hoge dosis, in plaats van een 200K moesten we hem een MK geven. Daar reageerde hij super goed op en na vijf dagen was zijn temperatuur zo goed als verdwenen.

Een weekje daarna had hij nog eens koorts, deze keer niet door zijn meningitis maar door een  :censuur teek.
Hij had het open gekrabd en het was ontstoken, vandaar zijn verhoging. Na een weekje was hij veel beter en moesten zijn wonde met Ledum tinctuur verzorgen. Je ziet er nu helemaal niets meer van.

Ondertussen was Ine ook nog eens langs gekomen.
Dit is het verslagje daarvan:
17 april 2010
Ine is zaterdag langs geweest en heeft het juiste middel gevonden met de dingen dat we verteld hebben.
Ook denkt ze dat Gino een oorontsteking gehad heeft in het nest omdat hij constant aan zijn rechter oor krabt.
Met het middeltje calcarea carbonica gaan we dan ook merken of hij een oorontsteking gehad heeft.
Zijn oor gaat dan ook lichtjes afhangen.

Waarom Calcarea Carbonica (uitleg van Ine):
Het is een middel dat op alle vlakken heel goed bij Gino past.
Het is geëigend voor zwaarmoedige honden, die een angstige onrust kennen.
Ze voelen zich goed bij hun baasje, maar houden niet van veranderingen,
zijn voorzichtig en erg argwanend ten opzichte van vreemde personen, honden,...
Calcarea-types hebben een neiging tot de aanleg van overgewicht.
Vaak is het erg moeilijk om een calcarea hond op dieet te plaatsen,
want zelfs al wordt zijn voedsel afgemeten, om de één of ander reden heeft hij toch de neiging snel dikker te worden.
Calcarea honden worden niet graag bekeken, en voelen zich vaak wat beter buitenshuis.
Ze hebben daarenboven een zwakke gezondheid, alsof ze een tekort hebben aan essentiële mineralen.

Dit moeten we 6 weken geven en alle veranderingen nauw in de gaten houden.
De veranderingen kunnen zijn: karaktersveranderingen, verhoogde uitscheiding (diarree, urine, tranende ogen,...)
Calcarea is een traagwerkend middel, dus een werkelijk blijvende positieve evolutie is pas waar te nemen na zes weken toediening.

Ook krijgt hij nog een volledige ontgifting van zijn vaccinaties en dan hopen dat hij geen terugval meer gaat krijgen!

Daarbij hebben we ook nog bachbloesems gekregen.
Crap Apple. En die doet enorm veel wonderen.
Waarom juist die?
Het Crab-Apple -dier hecht veel waarde aan regelmaat en zuiverheid. Deze dieren stellen het op prijs als hun slaapplaats cq. verblijfplaats schoon is. Ook het schoon zijn van water en voerbakken wordt zeer op prijs gesteld. Ze zitten vastgeroest in een patroon en vertonen een obsessief gedrag ten aanzien van de handhaving daarvan. Ze kunnen zeer traumatisch reageren wanneer ze in hun regelmaat en zuiverheid gestoord worden. Een uiting daarvan kan zijn dat het dier zichzelf gaat krabben en bijten, puur uit frustratie. Crab Apple is ook een reinigingsremedie.

Crab Apple zet de geest aan tot reinigen van het lichaam. Wordt ingezet bij dieren die onverklaarbare jeuk hebben, maar ook bij dieren die zichzelf constant moeten reinigen door middel van likken of bijten vaak tot bloedens toe. Crab Apple helpt ook het lichaam te ontdoen van restanten van allopatische medicijnen.

Alles gaat dus super goed met hem.
Het is een heerlijke border collie die 's morgens vroeg op staat en 's avonds nog heerlijk zit te spelen.
Maar dit is alleen dankzij die Crap Apple, want van zijn calcarea gaan we pas iets merken wanneer zijn flesje op is.
We gaan hier dus de goede kant op! En genieten des te meer van hem. Zelfs tijdens wandelingen met andere honden gaat het super goed. De voorlaatste keer dat ik samen met een andere hond ben gaan wandelen was met een gecastreerde reu.
Daar heeft hij fijn mee zitten spelen en dat terwijl hij daarvoor reutjes niet eens kon uitstaan!

Ook heeft hij nog oorontsteking gehad. Al de kleine dingen die hij als pup in het nest had krijgt hij dus nu allemaal opnieuw. Zoals: schrik van grotere auto's (camions), schrik van het douche (komt er van als je een pup in bad stopt op de leeftijd van 5 weekjes :o ), ...
Maar het gaat goed, elke dag zijn we een stapje dichten tot zijn volledige gezondheid!

Ik plaats binnenkort nog wel wat foto's van hem! ;D