3 mei 2025, 22:59:21

*-*Gino&Iris!*-*

Gestart door Christine, 28 oktober 2008, 19:45:36

« vorige - volgende »

Christine

Ok...
Even update hier!
We zijn dus naar de da geweest. Daar mocht hij meteen binnen gaan en ging meteen iets zeggen tegen Anne!
Daarna ging hij tegen de stoel zitten waar ik zat zodat je niet meer aan hem kon. Met veel smeken om hem op tafel te krijgen is hij er toch opgesprongen.
Voor hij op tafel mocht dacht ze ineens weer een middeltje gevonden te hebben! Ze is dus constant met Gino bezig. Ook al is hij niet bij haar!
Deze morgen was er de patiente met hetzelfde geval als hij!
Maar wat Gino heeft komt door al zijn vaccinatie. Vanaf nu dus geen enkele vaccinatie buiten rabiës. Want die hebben we echt nodig als we op vakantie willen gaan.

Ze heeft het middeltje eerst getest en was super sterk!
Maar Gino heeft ook een lichte dosis cortisone gekregen.
Achteraf is hij meteen in slaap gevallen! Dat was een goed teken. Het middeltje werkte meteen!
Hij begon te huilen en te grommen in zijn slaap!
Nu ligt hij heerlijk op men broer zijn schoot.
Morgen moeten we resultaat zien.
Maandag moet hij terug het middeltje krijgen en 4 mei moeten we terug naar Anne gaan!

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

Deze morgen was stoere Gino al flink wakker! Hij begon met zijn ballon te spelen en zocht achter de kat.
Wat we nu moeten doen is hem psychisch ook terug naar boven krijgen. Honden zijn enorm slim en toen ie acht weken was had de vorige dierenarts daar de assistente van gezegd dat Gino lelijk was met zijn mondje! Omdat de onderkant korter is dan de boven kant. Maar wat maakte dat ons uit. Ze zei dat we hem konden terug brengen omdat hij een schoonheidsfoutje had.
Nou mooi niet! Sinds gisteren zijn we aan het zeggen tegen hem dat hij een stoere jongen is, dat hij knap is, dat hij mooi en lief is. Ik merk toch een verschil dat hij dat super goed opneemt.
Dan als hij zich bezeerd heeft of er is iets stuk gegaan: gino zijn ballon was disndag stuk gegaan. Men broer meteen: arme Gino, kom eens hier, slijm slijm ::) . Dat gaat niet veel helpen om hem zelfverzekerder te maken. Deze morgen had hij zijn pootje bezeert met de achterdeur. Men papa meteen: kom Gino er is niets aan de hand. En dat hielp echt wel!

Ben trots op men kleine schat!

Christine

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Kimm

hoi hoi,

fijn nieuws hier!
ook een hele leuke foto  :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Christine

Het lijkt alsof dat de rust is terug gekeerd!
Gino is terug de oude en we doen zelf ook wat rustiger aan.
Maar mijn broer begrijpt niet waarom Gino nu al na de tweede dag genezen te zijn een super grote wandeling mag maken  :-\
Gino heeft enorm veel energie kwijt geraakt door zes dagen (lange dagen) koorts te maken.
Daardoor heb ik zelf beslist om Gino zo weinig mogelijk inspannig te laten doen.
Hier in de tuin kan hij zijn energie kwijt, maar nu met het extra warme weer gaat dat ook weer niet zo goed.
Hopelijk blijft Gino nu een lange tijd "genezen!" want we zijn het hier eigenlijk enorm beu, dat ziek zijn enzo. Maar Gino kan er zelf niets aandoen, dat arme beestje blijft gewoon door vechten... :-*

Kimm

och die lieve gino! wat fijn dat het goed gaat. gelukkig wordt het de komende dagen wat minder warm. voor hem is dat wel fijn denk ik.

groetjes kim

Christine

Citaat van: Kimm op 10 april 2009, 19:13:39
och die lieve gino! wat fijn dat het goed gaat. gelukkig wordt het de komende dagen wat minder warm. voor hem is dat wel fijn denk ik.

groetjes kim

Daar zorgen we wel voor dat Gino niet te warm heeft.
Aangezien hij al enorm weinig drinkt zorgen we voor verschillende waterspelletjes.
Zoals een ballon vullen met water en in stukjes laten leeglopen zodat hij het water kan vangen!
Vind hij super heerlijk..
En als het te warm wordt haal ik gewoon de tuinslang erbij!
Dat vind hij super ;D

Mara

Hey Christine

Wat een gedoe met Gino zeg. Wat heeft hij eigenlijk precies?

Maar wat jij zegt over inentingen, je hebt niet alleen rabiës nodig voor zover ik weet maar ook inentingen tegen kennelhoest, hondsdolheid e.d. Want zelfs zonder entingen mag je bij veel hondenscholen hier niet meer terecht.

In elk geval heel veel sterkte met Gino!

Liefs

Mara

Christine

Citaat van: Mara op 12 april 2009, 13:24:35
Hey Christine

Wat een gedoe met Gino zeg. Wat heeft hij eigenlijk precies?

Maar wat jij zegt over inentingen, je hebt niet alleen rabiës nodig voor zover ik weet maar ook inentingen tegen kennelhoest, hondsdolheid e.d. Want zelfs zonder entingen mag je bij veel hondenscholen hier niet meer terecht.

In elk geval heel veel sterkte met Gino!

Liefs

Mara

Ik ga sinds zijn puppytijd al niet meer naar de hondenschool.
Dit omdat hij ziek was geworden..
Daarna zijn we ook niet meer geweest omdat onze da dat echt afraadde bij hem.
Hij kan echter niet tegen al de drukte..
Wat hij heeft weten we echter nog altijd niet.
Daarom juist, hij is dit jaar enorm ziek geworden NA al zijn vaccinaties...
Vooral na zijn kennelhoestinspuiting.. Hij heeft iets daarna kennelhoest gehad.
Wat nu blijft: we hebben mestonderzoek laten doen, daar is niets uitgekomen... Ze hebben hem binnenste buiten gekeerd: echo, bloed afgenomen etc. Niets hebben ze eruit gehaald.
Maar telkens opnieuw (nu was het ineens 14dagen er tussen) wordt hij ziek met telkens hetzelfde...
Diarree, lusteloos, koorts, niets eten, niets drinken...
De dierenarts blijft zoeken achter goede medicatie voor hem.
Alles lijkt erop dat hij ziek wordt door de vaccinaties.
Wat ik enorm jammer vind. Want een gewone hond moet je vaccineren vermits je ergens naar toe wilt gaan.
Maar bij hem is dat volledig uitgesloten. Geen vaccinaties meer voor hem.
Misschien wel Rabiës, dat gaan we nog bespreken met de da... :-\
Anders moet hij verplicht thuis blijven als we op vakantie willen gaan en dat zou ik vreselijk vinden :(

Mara

hey Christine

Echt heel vreemd hoor, heb zoiets nog nooit gehoord. Is natuurlijk wel balen dat hij niet gevaccineerd kan worden en dat je dus ook niet naar een hondenschool kunt e.d. Wat ik je wel nog even mee wil geven is dat ik gehoord heb op het bouvierforum dat er een virus rond waardt waarvan de honden aan de diarree e.d. komen.

Ik hoop dat ze gauw iets vinden waardoor Gino wel een normaal leven kan leiden en niet meer ziek wordt.

Sterkte.

Mara

Christine

Citaat van: Mara op 12 april 2009, 13:51:59
hey Christine

Echt heel vreemd hoor, heb zoiets nog nooit gehoord. Is natuurlijk wel balen dat hij niet gevaccineerd kan worden en dat je dus ook niet naar een hondenschool kunt e.d. Wat ik je wel nog even mee wil geven is dat ik gehoord heb op het bouvierforum dat er een virus rond waardt waarvan de honden aan de diarree e.d. komen.

Ik hoop dat ze gauw iets vinden waardoor Gino wel een normaal leven kan leiden en niet meer ziek wordt.

Sterkte.

Mara

We hebben ook al een ABkuur opgestart bij hem.
Telkens als hij een kleine dosis cortisone krijgt is hij weer goed.
Dan kan je hem niet meer houden, super actief zoals een echte border moet zijn.
De da zei ook dat als ze zoiets vroeger voorhad voor ze homeopathie deed dat ze de honden meteen cortisone gaf. En dan ook een tijdje op cortisone zette.
Hiermee wilt ze echter wachten tot we 100% zeker zijn dat hij niets anders meer kan verdragen.
Hij heeft het middeltje Twija (ofzoiets) gekregen wat te maken heeft met de vaccinaties...
Ze heeft er heel de uitleg van gelezen maar weet het niet meer van buiten...

Christine

Vandaag heeft papa naar de da gebeld.
Het middeltje dat twija (geschreven als Thuja) heeft Gino terug mogen nemen!
Hij doet het enorm goed, geen koorts meer.
Gewoon onze Gino, lekker actief, constant spelen..; Met stokken rond lopen, niets kan hem nog tegen houden!
Gaat dus weer eens de goede kant op!
Nu maar hopen dat hij goed blijft.
Ik hou jullie verder ook op de hoogte!

hilde

ach fijn als hij toch maar iets beter is

groetjes

Christine

Hij heeft een lichte reactie gehad van zijn middeltje...
Eerst had diarree en een lichte koorts verhoging...
We hebben het niet gemeten alleen gevoeld aan zen lichaam en hij had ineens geen honger meer..
Iets daarna begon hij te slapen...
Een uurtje daarna begon hij weer heerlijk te spelen alsof er niets aan de hand is..
Morgen terug even bij de dierenarts bellen of dit wel normaal was.
Het kan een reactie zijn, anders zo niet is hij weer ziekjes en dat hoop ik echt niet  :-\

Kimm

ik duim voor je dat het vandaag weer goed gaat hoor!!!

Sally

Hoi Christine!

HOe gaat het nu met Gino?

Geef hem nogmaar een dikke knuffel!
Ik hoop dat jullie er eindelijk achter gaan komen wat hij mankeerd, en dat alles dan goed komt, dat ie niet meer ziek moet worden, en lekker kan genieten van zijn leventje!