Binky is er slecht aan toe, door mineralen gebrek (foute voeding)

Gestart door sabine, 23 oktober 2008, 23:37:05

« vorige - volgende »

Kimm

oja en als binky in de rui komt dan heeft hij zijn veren zo weer terug hoor en je zal ook zien dat hij straks ook gewoon kan vliegen ondanks dat hij is gekortwiekt. dat leren ze al heel erg snel :D  :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

sabine

Citaat van: Kimm op 25 oktober 2008, 00:03:33
oja en als binky in de rui komt dan heeft hij zijn veren zo weer terug hoor en je zal ook zien dat hij straks ook gewoon kan vliegen ondanks dat hij is gekortwiekt. dat leren ze al heel erg snel :D  :D

Gelukkig wel, anders had ik het NOOIT toe gestaan!! Maar omdat ze ook aan een metaalvergif tigging dacht en hij graag boven de deur zit, op het metaal. Leek het mij beter om het dan maar te laten doen. Ik heb het nooit eerder laten doen En zal het denk ik niet nogmaals laten doen. Tenzij het echt heel erg noodzakelijk is. Het is nu wel makkelijker met voeren. Ik weet niet of het me anders een beetje gelukt was om te voeren. Dan had hij zich zeker niet meer laten vangen buiten zijn kooi ! Maar dat vind ik geen reden genoeg om hem kort te wieken.

Kirsten

Hoi Sabine,

Kindermans in Vlaardingen staat net als de eerder genoemde dierenarts erom bekend pellets te prijzen. Verder absoluut een hele goede dierenarts hoor niets mis mee!
Over het algemeen wordt hier op het forum geadviseerd om max 50% aan pelletvoeding te geven. Het merk wat je geeft maakt niet uit, maar sommige valken blijven wel voorkeur te hebben  ;D

Ik las dat je xtravital gaf. Dit is niet enkel een zaadmengels maar met eivoer erdoor. Ik zou naast de pellets (die waarschijnlijk omdat ze bij kindermans vandaan komen van Harrissons zijn  ;) ) gewoon wat zaadvoeding geven. Al is het maar een handje, ze zijn er zo graag in bezig en hebben de snavel en spiermaag, (deze laatste is waar deze zaadjes met kiezel vermalen worden voordat het naar de darmen gaat) niet voor niets gekregen denk ik altijd.

Als de nodige aanvullingen zoals sepia, grit, kiezel en een mineraalblokje standaard aanwezig zijn. En je af en toe wat druivensuiker als lekkers en wat vitaminedruppels als aanvulling op het water geeft denk ik dat je het prima doet.
Wellicht kan je het topic over waterverzuring door appelciderazijn eens lezen aangezien Binky wel wat gevoelig op zijn darmen blijkt te zijn, wie weet heeft dit nog een bijdrage voor hem.

Verder lekker genieten!
Dikke kus voor je Bink  ;)

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

sabine

Hoi Kirsten,

Alle nodige aanvullingen zoals sepia, grit, kiezel en een mineraalblokje zijn aanwezig, hij zit alleen niet aan de sepia en heeft een tijdje ook niet veel met zijn mineralenblokje gedaan.
Als hij een beetje van de Harrison (high potency) pallets wil eten krijgt hij van mij ook zijn zaadjes weer. Maar even kijken hoe het gaat.

Ik hoop dat hij zich snel weer beter voel!
Ik zal even die topic gaan lezen.

Groetjes Sabine

sabine

Hallo,

Binky is nog niet beter, maar hij begint zich al beter te voelen. Hij is al aan het donderjagen.  :D Vanavond twee keer uit zijn kooi ontsnapt  ;) toen ik het deurtje open had.  ;D Op jacht naar het trosgierst. Die boef !  ;D Gisteren gaf hij nauwelijks reactie op iets en bleef hij maar op de zelfde plek zitten. Vanmorgen begon hij al te piepen en te roepen als ik even uit de kamer was. En nu begint hij weer een beetje de oude te worden. Het zal nog wel even duren dat hij echt goed opgeknapt is maar ik heb er vertrouwen in dat alles goed komt. Hij eet een beetje van zijn pellets dus voer ik hem nog steeds pap. Maar dat zal ook binnen kort niet meer nodig zijn denk ik.

Groetjes Sabine

Kimm

hoi sabine,

ik vind het ontzettend fijn dat het goed gaat met binky!
ga zo door meis,

dikke knuffel voor jouw binky ;)

liefs kim

sabine

25 oktober 2008, 21:33:23 #36 Last Edit: 25 oktober 2008, 21:35:24 by sabine
Citaat van: Kimm op 25 oktober 2008, 21:26:27
hoi sabine,

ik vind het ontzettend fijn dat het goed gaat met binky!
ga zo door meis,

dikke knuffel voor jouw binky ;)

liefs kim

Ik ben erg blij dat Binky het gaat redden. Hij verdiend het aller beste! Hij is zo geweldig, mijn kanjer  :-*

Kimm

dat kan ik mij helemaal voorstellen sabine. geniet maar lekker van jouw lieve binky ;)

sabine

26 oktober 2008, 14:30:19 #38 Last Edit: 26 oktober 2008, 14:33:48 by sabine
Binky heeft ondekt dat de pellets eetbaar zijn en hij vind ze nog lekker ook ! ;D Hij blijft er om vragen, volgens het mij denkt hij dat het snoepjes zijn  ;)
Hij is ook weer wat actiever geworden. Hij wilde al beginnen met stofzuigen.  ;D

Mag ik ............?

Waarom niet..........?

Ik kan het echt.....! Ik heb net heel goed gegeten !

Caroline

GOed zo Binky, wij zijn trots op jou.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kaatje

Wat een lekker koppie heeft Binky zeg  :-* Fijn dat het stukken beter met hem gaat, geniet hij nog steeds van zijn pellets en hoe gaat het nu met hem !?

Groetjes, Karin

Hermien

Eh...dames.....en.......eh.....heren........dít is toch Binky   ???

;D   ;D   ;D   ;D

Oh Sabine, hele leuke foto's van je valkje. Stuur hem maar even bij mij langs, er valt hier nog genoeg te stoffen en zuigen.

;D   ;D   ;D   ;D

Geef je hulp in de huishouding maar een vette knuf van mijn 'Vliegtuig' en meer speciaal van MIJN Binky!

sabine

Citaat van: Kaatje op 30 oktober 2008, 16:44:57
Wat een lekker koppie heeft Binky zeg  :-* Fijn dat het stukken beter met hem gaat, geniet hij nog steeds van zijn pellets en hoe gaat het nu met hem !?

Groetjes, Karin

Het gaat steeds beter met mijn Binky. Hij is wel beter maar moet nog wel aansterken. Ik ben zo trots op hem  ;D. Hij eet erg goed van zijn pellets en af en toe neemd hij van zijn zaden. Hij heeft het alle twee in zijn kooi staan zodat hij kan kiezen. Maar zijn voorkeur gaat uit naar de pellets.

Groetjes Sabine

sabine

Citaat van: Hermien op 30 oktober 2008, 22:56:47
Eh...dames.....en.......eh.....heren........dít is toch Binky   ???

;D   ;D   ;D   ;D

Oh Sabine, hele leuke foto's van je valkje. Stuur hem maar even bij mij langs, er valt hier nog genoeg te stoffen en zuigen.

;D   ;D   ;D   ;D

Geef je hulp in de huishouding maar een vette knuf van mijn 'Vliegtuig' en meer speciaal van MIJN Binky!

:-* Jouw Binky is ook erg mooi  :-*

Mijn Binky is een geweldige man, een hele goede hulp in de huishouding! Als ik een vakantie oppas nodig hem mag je hem wel lenen!  ;)

Binky knuffelt graag of zou hij mij gewoon stoffig vinden?

Een knuffel terug en zeker een speciale knuffel voor jou mooie Binky.  :-*

Dierenfreackske

Hoi , wat goed dat hij goed gegeten heeft ! Gefeliciteerd dat je je Bincky heb laten pellets eten , Anja heeft gelijk , ik zou ook niet een valkje zonder zaadvoer of pellets zetten hoor ! Ze moeten eten anders verzwakken ze toch nog meer ? Hele mooie foto's heb je van een super mooi valkje en geef hem maar een zachte knuffie van me ! Grtjs Ann