Binky is er slecht aan toe, door mineralen gebrek (foute voeding)

Gestart door sabine, 23 oktober 2008, 23:37:05

« vorige - volgende »

sabine

Hallo,

Binky had sinds een paar dagen last van plakkerige ontlasting. Zelf dacht ik dat het misschien wormen konden zijn. Dus ben ik vanmorgen naar de VA gegaan om de ontlasting na te laten kijken. Ze wilde liever dat ik met Binky kwam omdat 80 % van de zieken vogels, ziek worden door foute voeding. En dan bedoelen ze dus zaadmengsels. Maar ik wilde hem niet onnodig stres bezorgen. Maar toen ik thuis kwam en zijn staart / kont onder de natte ontlasting zat, heb ik gelijk een afspraak gemaakt voor vanmiddag.
Helaas heb ik de uitslag van het (ontlasting) onderzoek nog niet, daar had ze nu geen tijd voor dat wilde ze vanavond doen. Morgen hoop ik dan de uitslag te hebben. Zelf vindt ze de uitslag niet het belangrijkste. Binky vondt ze er niet zo gezond uit zien, ondanks dat hij niks liet merken. Hij is ondervoed en heeft een gebrek aan mineralen en zijn veren zijn dof. :( En dat komt dus door de foute voeding. Binky blijkt ook niet zo fit te zijn, want bij de VA ging hij slapen en dat is een slecht teken. :'( Ze kon ook geen bloed bij hem afnemen, daar is hij nu te zwak voor. :'( Hij is nu op een streng dieet gezet. Hij mag alleen nog maar pellets hebben en nootjes als lekker tussendoortje. Om Binky te laten wennen en bij te voeren moet ik hem 2 tot 3 maal daags pap geven en dat valt niet mee. Ik had tot vandaag nog nooit een vogel durven te vangen en nu moet ik wel. Binky en ik vinden dit allen bij niet leuk hij heeft me een paar keer goed gebeten en liet soms niet eens meer los! Maar hij begint al een beetje te wennen, dat het eetbaar is. Ik heb hier echt geen ervaring mee en vind het erg vervelend. Maar ik zal me er door heen moeten bijten, dat doet Binky ten slotte ook. Binky is sinds vandaag ook voor het eerst gekortwiekt omdat er mogelijk de kans is dat hij een metaalvergiftiging heeft. Hij zit graag boven de deur, op het metaal.

Alle tips zijn welkom!!

Groetjes Sabine

Kimm

hoi sabine,

meis wat een verhaal  :o
wel ben ik erg blij dat je toch naar de da bent geweest ;)

ondervoeding en ziek zijn door slechte voeding hoor ik heel erg vaak. ik hoop dat het je lukt om binky aan de pellets te krijgen, dat hij dat gaat eten.
heeft zij nog wat gegeven voor de metaalvergiftiging?

en wat wil je voor tips hebben?

ik wens jou ontzettend veel sterkte en ik begrijp dat je er helemaal ondersteboven van bent :-\  :-\

groetjes kim  :-*

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

sabine

Ik ben zeker erg blij dat ik naar de VA ben geweest. Helaas laat een vogel het niet merken dat het ziek is. Hopelijk ben ik er op tijd bij geweest. Ik ben vandaag heel de dag voor hem bezig geweest. De VA is een klein half uur rijden hier vandaan. Maar ik had niet verwacht dat hij er zo slecht aan toe was  :'( en dan schrik je wel  :o . Vanavond ben ik dringend opzoek gegaan naar een warmte lamp. Helaas is het allemaal niet zo eenvoudig de Elstein warmtelamp van 100 wat heb ik nu. Helaas was er niks om de lamp in te doen zodat je het kan gebruiken. Dus ben ik naar de bouwmarkt gegaan om een porselijnefitting en snoer te kopen en daarna heb ik mijn pa lief aangekeken om het in elkaar te zetten. Jammer genoeg is het al te laat om een gat in mijn plafon te boren om hem op te hangen. Voorlopig staat mijn verwarming op 24 graden en staat Bink zo dicht mogenlijk bij de verwarming.   
Bink heeft niks gekregen ze heeft het niet zo op medicijnen, goede voeding is het belangrijkst en als het nodig is zal ik misschien met hem terug moeten.

Wie weet hoe veel pap ik Bink moet geven? Aan zijn krop voelen of hij genoeg heeft vind ik nog al lastig misschien omdat hij dan ook gelijk bijt.
Hoe kan ik hem goed vast houden zonder dat hij steeds bijt?
Misschien kan iemand mij vertellen hoe ik het beste de warmtelamp op kan hangen?

Groetjes Sabine

sabine

Binky at van zijn zadenmengsel wel goed, helaas weet hij nog niet dat de pellets eetbaar zijn. Hopelijk went hij aan de smaak van de pap. Het schijnt het zelfde te smaken als de pellets.

Ik heb het zo met Binky te doen!
Nu hij ook een beetje onder de pap zit, ziet hij er niet meer uit. En hij is uitgeput van alles. Hellaas ontsnapte hij een paar keer uit mijn handen, omdat ik bang was hem pijn te doen.  :( Dat kost allemaal energie wat hij nu hard nodig heeft.
En het kortwieken vindt ik ook zo rot, volgens de VA kunnen ze het beste gekortwiekt zijn om ongelukken te voorkomen en om gedrachts problemen te voorkomen. Maar ik heb het nu gedaan omdat het noodzakelijk is! Als hij een metaalvergiftiging heeft moet hij daar niet steeds aan kunnen knagen. Ik weet niet of ik er aan kan wennen. Wat vinden jullie ervan kortwieken of niet?

Kimm

hoi sabine,

hoe gaat het met binky?

je kan evt. een theedoek om hem heendoen voor het bijten.
of als het mogelijk is samen met iemand binky vasthouden.

heeft de vogelarts niet gezegt hoeveel je moet gaan pappen?

zo'n warmte lamp kan je gewoon boven de kooi hangen.

wat betreft het kortwieken daar zijn de meningen over verdeeld. die van mij zijn wel gekortwiekt omdat het nodig was. als het nodig is dan sta ik erachter ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

sabine

Hoi

Met Binky gaat het nog niet zo goed ik ben blij dat hij nog wel bij me komt. Hij zit nu bij bij te suffen en te poetsen. De pellets vind hij ook nog niks aan. Volgen de DA moet ik pap geven tot de krop vol zit. Gisteren heb ik voor het eerst de krop gevoelt dus dat is lastig om in te schatten.
Helaas heb ik geen hulp, omdat ik alleen woon. Vandaag moet ik om 12.00 uur weg en hoop ik om 20.30 thuis te zijn. halaas heb ik vandaag niemand om op de hem te voeren. Vanavond is het ook al niet zo vroeg meer. Wel vervelend dat ik dit niet kan veranderen. Ik werk nu een maal onregelmatig.
Ik heb Binky nu ook laten kortwieken omdat het moest. Maar hij ziet er nu zo hulpeloos uit als hij probeert te vliegen.
Ik vang Binky met een theedoek, ik ben er gewoon nog niet zo handig in, maar hij is wel zo handig om soms zich zelf los te wurmen. Die slimmerd ;D

Om 12.00 uur kan ik bellen voor de uitslag! Als het lukt laat ik het gelijk weten en anders vanavond.

Kimm

en mag je er nu geen zaadjes meer neerzetten voor hem?

hij moet toch wel eten lijkt mij anders verzwakt hij helemaal.
ik ben benieuwd naar de uitslag.

sterkte hoor..

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Gerdy

Hoi Sabine

mag je helemaal niets anders neerzetten dan pellets?
hoe oud is Binky nu..

heb je ook eivoer?

het is denk ik ook wel verstandig om wat druivensuiker door het water te doen

ik ben ook heel benieuwd naar de uitslag

sterkte

Gerdy

Rianne

Ik zou pas met de pellets beginnen als Binky weer helemaal is opgeknapt. Anders krijgt hij te weinig voeding binnen, omdat hij nog niet weet dat ie pellets kan eten.
Ben je bij Hooijmeyer geweest? Ik herken zoveel van wat je schrijft, dat roept hij namelijk ook altijd. Ik neem zulke uitspraken met een korreltje zout, ook dat van het kortwieken. De man zal er best verstand van hebben maar elke vogel is anders.

Kimm


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

sabine

Bink mag echt niks anders hebben! Geen een zaadje of trosgierst. Druivensuiker en vitamine druppels zijn onzin volgens de arts. Als ik zaadjes gaat geven zal hij nooit de pellets gaan eten. Ze zijn selectieve eters en eten alleen wat ze lekker vinden. Dat is ook de reden dat hij nu zo verzwakt is. Hij moet nu op gaan knappen van goede voeding.
Ik hoop dat er niet nog meer slechte dingen uit het ontlasting onderzoek komen.  :(

*Yvon

Hoi hoi

Ik zou nu zeker het valkje zwak is zeker niet overstappen op pellets.
Eerst aan laten sterken met een goedzaadmengsel,trosgierst en eivoer.
Hoe kan een valkje nou sterker worden als het niet goed eet ??
Er zijn meer valkjes die oud geworden zijn met zaad dan met pellets. ;)
Al eten ze pellets ze horen nog zaad te krijgen.
Volgens mij doen de meeste mensen die pellets geven 50%zaad en 50% pellets.
De doffe veertjes,zou dat niet kunnen komen doordat Bink in de rui is ?
Besproei je hem ook weleens ?
Je zou voor een glanzende verenpakje ook eens badzout kunnen proberen. ;)
Wel de badzout voor vogels.  :D

Ik hoop ook dat er niks bijzonders uit de ontlastingtest komt.

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

sabine

Binky is onder tussen 3 jaar en ik hoop dat hij nog lang blijft leven!  ;D

Met zijn ontlasting is niks mis, alles is in orde    ;D

Helaas betekend het dat hij dus door het voer ziek is geworden.  :(
Dus heeft het geen zin om dit langer te geven. Als het goed is gaat hij over 2 dagen zelf van de pallets eten.

Kimm

dat is goed nieuws!!! ijk hoop ook dat hij nog veel ouder mag worden :D

ook hoop ik dat hij van de pellets gaat eten ;)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Yvon

Hoi hoi

Gelukkig dat zijn ontlasting goed is.  ;D

Alleen nou vraag ik me wel af watvoor zaadmengsel je altijd hebt gegeven ??
Ik heb hier 22 valkjes en er zijn al meer dan 30 jongen hier groot geworden met zaadvoer.  :D
Wij geven dan wel verschillende soorten zaad zoals :
grofparkietenzaad zonder zonnepitten,zonnepitten krijgen ze alleen in de winter wat vaker omdat die nog al vettig zijn.
Ze zitten hier in een buitenvoliere.  :)
Grasparkietenzaad,onkruidzaad,kiemzaad.
En als tussendoortje : trosgierst en eivoer.
Ook krijgen ze hier 2 of 3X per week fruit en groente,donkerbrood.

Groetjes Yvon




Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >