Binky is er slecht aan toe, door mineralen gebrek (foute voeding)

Gestart door sabine, 23 oktober 2008, 23:37:05

« vorige - volgende »

Hermien

Fijn om te lezen dat het met JOUW Binky weer de goede kant op gaat, maar MIJN Binky blijft toch nog maar even duimen, hè?

                              ;D   ;D   ;D   ;D

sabine

Binky eet erg goed, maar dat is ook een hobby van hem. Vandaag heeft hij iets meer trek gehad in zijn zaden dan in zijn pellets meestal is het andersom. Maar hij mag zelf kiezen, hij heeft het beiden standaard in zijn kooi staan.

Daar naast krijgt hij nog steeds grit, maagkiezel enz.... ik neem aan dat hij dit nu nog steeds nodig heeft omdat hij niet alleen pellets krijgt maar ook zaden ?? Wie weet dat??
Hij heeft het tot zijn beschikking maar neemt er nu niet van  ???


Onder tussen is Binky goed in de rui. Het warm houden koste Binky gisteren wat meer moeite hij had zijn veren al bol staan en rilde nog een beetje van de kou. Dus heb ik de kachel iets hoger gezet voor hem. Dan hoeft hij daar niet al zijn energie voor te gebruiken.
En dan kan je nog goed aan hem merken dat zijn mineralen nog niet helemaal aan zijn gevult. Maar dat kan denk ik ook niet in zo korte tijd en hij is erg ziek geweest wat natuurlijk ook veel energie heeft gekost.

Verder doet hij het echt van fantastische  ;D. Hij heeft genoeg kracht om met zijn kortgewiekte vleugels een klein beetje te vliegen. Nog even en hij kan weer rondjes vliegen daar zal hij erg blij mee zijn.  ;D


Kimm

hoi sabine,

fijn dat het goed gaat!
grit en maagkiezel nemen ze naar behoefte. dus gewoon altijd laten staan. de ene keer nemen ze er meer van dan de andere keer.

ja hij is nog niet helemaal de oude he, als hij zit te rillen, maar het gaat de goede kant op :D

moet je nog een keer voor controle naar de da ofzo?

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

sabine

7 november 2008, 20:09:02 #48 Last Edit: 7 november 2008, 20:11:09 by sabine
Citaat van: Kimm op  7 november 2008, 19:41:44
hoi sabine,

fijn dat het goed gaat!
grit en maagkiezel nemen ze naar behoefte. dus gewoon altijd laten staan. de ene keer nemen ze er meer van dan de andere keer.

ja hij is nog niet helemaal de oude he, als hij zit te rillen, maar het gaat de goede kant op :D

moet je nog een keer voor controle naar de da ofzo?

liefs kim


Bedankt Kim.

Het leekt mij ook dat ik gewoon maagkiezel en grit moest blijven geven, maar omdat hij er niet echt meer naar om kijkt leek het mij het beter om na te vragen.   

Hij is idd nog niet helemaal de oude, maar dat had ik ook niet verwacht binnen 2 weken. Hij krijgt van mij nog druivensuiker en vitaminedruppels. En ik laat de verwarming op min 18 graden staan. Daar voelt hij zich wel goed bij.

Ik hoefde niet terug te komen als het niet nodig was. Maar ik kijk even hoe het blijft gaan als het te lang duurt tot hij de oude is gaat ik met hem terug naar de VA.

Liefs Sabine

sabine

Het gaat helaas weer wat slechter met Binky. Nu hij in de rui is gaat het slechter met hem. Vandaag heeft hij heel weinig gegeten.

Zie verder bij Spoed: http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,30253.0.html