kwekerij My Birds gaat tijdelijk stoppen kweekkooien te koop en al

Gestart door mila, 21 oktober 2008, 21:39:39

« vorige - volgende »

mila

hoi bonnie

klopt dat jou man al te koop staat maar ze vechten om het leven in de voliere.
en ik wil geen beschadigde vogels heben,

en ik durfde deze man er zo bij te zetten omdat hij bij een goed valk kweker weg kom daar kom ik vaker.

en dat koppel Palefallow vond ik wel interessant en leuk alleen was het gereserveerd dus ben ik er niet verder op door gegaan.

ik zoek toch door naar een geelwang man.
en misschien in de toekomst een koppel bleekmaskers vind ik ook mooi.

groetjes

mila

ik heb een nieuwe koppel besteld en ben er blij mee.

getekende pop van 06

opaline getekende man van 07

zijn ze mooi of niet.

groetjes

Caroline

Zo als ze op de foto staan zijn ze prachtig .... hoe is de tekening verder??  ;) :P
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

mila

hoi caroline

als het goed is is de tekening aan de andere kant hetzelfde :-)
ik krijg ze volgende week zaterdag en dan maak ik ik gelijk foto's van het koppel.

groetjes

Caroline

Ik zou van alle kanten foto's vragen .... ook de achterkant, voorkant en de onderkant, juist bij getekende is dit heel erg belangrijk.

Een valkje wat aan de ene kant heel erg mooi getekend is, kan aan de andere kant heel slecht getekend zijn en daardoor niet meer een getekend valkje zijn.

Denk daarbij aan grijze vlekken op de flanken, borst of stuit .... de beide valkjes hebben  namelijk wel al grijze veertjes op de wangen, al een fout bij getekend.  ;)

En logisch natuurlijk, iemand die ze wil verkopen, zal jou de mooiste kant laten zien.  ;)

Succes!!

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

mila

hoi caroline

deze valk komt bij een betrouwbare kweker weg enik hoef dan ook geen foto's van alle kanten.
en dat stipje bij zijn bek is niet erg heb ik al lang geinformeerd op een forum waar ze verstand hebben van  valken.

dus kraak iemand  anders zijn vogeltje maar af zoals bij Kenay wij zijn blij met onze valken en zetten ze gewoon bij andere vogels in moeten wij weten als het ziek moet worden wordt het toch wel ziek.

groetjes

Caroline

Je mag best normaal doen hoor.  ;D ;D

En als je geen mening wilt horen over valkjes die je wilt gaan kopen moet je hier ook niet vragen wat we ervan vinden.

En als je geïnformeerd had bij mensen die zich bezig houden met het kweken van getekende dat had je geweten dat ze de grijze veertjes op de wangen als een fout zien.

En wat je reactie tegen mij wat betreft het bij andere valken inzetten .... volgens mij heb ik daar helemaal niks over geschreven.  8)

Het feit dat je je zo aangevallen voelt zegt mij voldoende.  ;)

Maar weet je wat je doet .... zoek het lekker uit.  :P

Het gaat je goed.  :)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

kenay86

hoi mila,

Gefeliciteerd met je nieuwe koppeltjes hoor! ik vindt ze prachtig, en je hebt kwekers die leuke mutaties willen kweken voor de leukigheid, je hebt ook kwekers die alles perfect willen..

ik ben erg benieuwd naar de jongen in de toekomst van beide koppeltjes hoor :)

Groetjes Dees

Gerda

Citaat van: mila op 23 november 2008, 14:10:28

dus kraak iemand  anders zijn vogeltje maar af zoals bij Kenay wij zijn blij met onze valken en zetten ze gewoon bij andere vogels in moeten wij weten als het ziek moet worden wordt het toch wel ziek.

Hoi Mila,

Ik zou je willen vragen je toon wat te matigen.
Ik weet niet wat je hiermee wilt bereiken. Als jij en Desire samen er op uit zijn om de boel op te hitsen, dan wil ik je vragen hiermee te stoppen.
Heb ik het verkeerd begrepen, leg het me dan maar eens uit wat je bedoelt!

Gerda - global moderator

Gerda

Op persoonlijke titel:

Het niet houden aan quarantaine maatregelen is dom. Een kweker die geen maatregelingen neemt is in mijn ogen geen betrouwbare kweker, want zo kun je ziektes verspreiden, niet alleen bij jezelf, maar ook bij anderen.

mila

ik kan er niet tegen dat 1 iemand steeds een valkje afkraakt je kan ook gewoon zeggen dat het een mooie valk is maar nee er moet gelijk cometaart gegeven worden dat alles fout aan een valk is. als of zij van die perfecte valkjes heeft....

persoonlijk antword:

het niet houden van quarantaine is bij wie het weghaald.
de papegaaien zijn allemaal getest voor dat ze hier komen en de valken waarvan ik weet waar ze weg komen zijn ook gezond.
de rest wat ik bij andere weg haal wie ik neit ken gaat een vogel minimaal 6 weken naar de slaapkamer om t ekijken maar dan kan het daarna nog fout gaan met ziekte's ze kunnen dragers zijn van een ziekte en dan gaat ook alles dood.

hoop dat je deze uitleg genoeg vind anders moet je maar vragen

groetjes

Anja

Het kan altijd gebeuren dat een valkje ziek wordt.

Je kunt beter voorkomen dan genezen denk ik dan maar.

En Caroline kraakt je valkje echt niet af. Ze geeft je advies om ook de andere zijde van het valkje op foto te vragen.

Ik begrijp niet waarom jij je zo aangevallen voelt.

Anja

Caroline

Jaloers??  :P

Ik neem aan dat je met die ene persoon mij bedoelt .... je mag best mijn naam noemen hoor.  ;D

Als je heel erg goed leest, valt misschien niet mee, wordt er helemaal niks afgekraakt .... er wordt je advies gegeven waar je naar moet kijken als je een getekend valkje wilt kopen. Dit is heel wat anders dan een valkje afkraken.  ;) Of zoals jij het noemt cometaart geven.  ;D ;D

Je vraagt letterlijk: zijn ze mooi of niet??

Als je van één kant van een getekend valkje een foto laat zien kun je niet zeggen of ze mooi zijn of niet. Ze kunnen aan de andere kant goed oerlelijk zijn. Maar nogmaals .... zoek het lekker uit. Ga jij lekker naar je betrouwbare kweker. (komen me bekend voor, die woorden)

Ik zal je verder niet meer lastig vallen .... dit boekje zal ik niet meer betreden.

Succes met je geweldige vogels en je geweldige manier van kweken.  :D

Gegroet!!

PS. Even terug te komen op mijn valkjes .... mijn getekende valkjes zijn van redelijke kwaliteit, al zeg ik het zelf.  :P ;) :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Gerda

Citaat van: mila op 23 november 2008, 18:50:40
ik kan er niet tegen dat 1 iemand steeds een valk je afkraakt je kan ook gewoon zeggen dat het een mooie valk is maar nee er moet gelijk cometaart gegeven worden dat alles fout aan een valk is. als of zij van die perfecte valkjes heeft....

Ik vind dit niet echt een voorbeeld van toon matigen.
Je bent hier op en forum waar het de bedoeling is dat mensen op een leuke manier elkaars hobby delen.
Wanneer je op deze manier de verdediging ingaat, wordt het niet echt gezellig.
Geschreven taal kan op verschillende manieren opgevat worden, dus ik zou je willen vragen het op positieve manier op te vatten in plaats van meteen in de verdediging te schieten.
Daardoor ontstaan er woordenwisselingen die nergens op slaan.

Je vraagt ieders mening over je nieuwe valkjes en als je die krijgt ben je het er niet mee eens. Als je alleen wilt horen: ze zijn geweldig, moet je alleen zelf commentaar geven en geen commentaar vragen.

Dus nogmaals, dit is jouw boekje, jij bepaalt hier de toon. Laat die toon vriendelijk zijn!

Gerda - global moderator

Dierenfreackske

Hoi hoi , ik denk ook niet dat Caroline het slecht bedoeld hoor ! Ik zou gewoon ook in het vervolg alle kanten van het getekend valkje laten zien he ! Laten we weer met een schone lei beginnen , ok ??  Ik hou het ook graag gezellig he
hier ! Als de andere kant ook zo is  , lijkt het me inderdaad een heel mooi valkje hoor ! Grtjs Ann