20 juli 2025, 20:38:59

Kenay's dagboekje >> eitje 2 geboren..

Gestart door kenay86, 19 oktober 2008, 17:17:31

« vorige - volgende »

Gerdy

jee ik moest bij jou echt een stuk biujlezen maar ben weer helemaal op de hoogte nu..

gefeliciteerd met je eerste donsje..heb je er al bij gekeken of het echt wel uit het eitje is?

gr gerdy

Dierenfreackske

Hoi hoi , alles goed daar ? En met het donsje ? Is er al een tweede ??Grtjs Ann

kenay86

Gister avond kon ik niet veel zien.. het kleintje zat niet meer in het eitje en lag veilig onder tailey's vleugeltje.. vanmorgen vondt ik haar bedolven onder het zaagsel zonder snaveltje, zonder vleugeltje.. het werk van ricco :(

Rust zacht kleine Abbey :'(

Dierenfreackske

Jeetje , daar kan ik echt niet goed tegen , ach arm donsje , wat een vreselijke dood  maarja , dat is zeker de natuur he , ik hoop dat ik zoiets nooit ga vinden hoor ! Moet vreselijk zijn om dat te zien , heel veel sterkte hoor , grtjs Ann

Kimm

he bah, ook ik kan daar slecht tegen hoor :'(

hoezo het werk van ricco?

sterkte hoor.
groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

Ik vind het zo erg he  , grtjs Ann

danielle

Oh wat naar.
Hoe kan zoiets nou gebeuren?
:'(   :'(   :'( .

Heel veel sterkte, wat zou je geschrokken zijn toen je het donsje zo aantrof.

Groetjes Danielle

kenay86

ricco zat al steeds tailey weg te duwen bij het kleintje om erbij te kunnen.. tailey was echt erg bezorgt over het kleintje en zat steeds op hem, ricco wilde enkel de eitjes hebben om op te broeden.. ik denk dus dat het ricco is geweest, ook omdat hij de allereerste eitjes van tailey stuk en leeg had gemaakt.. zeker wetend oe ik het natuurlijk niet, maar mn gevoel zegt duidelijk dat het ricco is geweest... ik baal enorm en eitje 2 is nu ook gaan tikken en piepen.. ik hoop niet dat het het zelfde gaat als met dit donsje :( ben er enorm bang voor ik laat tailey en ricco nu in ieder geval met rust tot ik duidelijk gepiep hoor en eigenlijk wel weet dat het uit is gekomen.. misschien toch teveel stress omdat ik ben gaan kijken bij het kleintje ofzo? ik durf het echt niet meer te zeggen.. het is een raar koppeltje in ieder geval..

Wel heb ik een leuk nieuwsje voor de vogels.. ze krijgen een hele mooie kooi wanneer we de sleutel hebben van het huis :)

namelijk deze:

RVS Papegaaienkooi GRAND PALACE SS

TECHNISCHE SPECIFICATIES:
Afmetingen : b162 x d81 x h187 cm. (zonder opvangbak gemeten)
Totale maten : b185 x d104 x h187 cm.
Tralieafstand : .. mm.
Gewicht : *** Kg.

TOEBEHOREN:
**  4 RVS eet/drinkbakken (naar buiten uitdraaibaar).
**  Diverse houten zitstokken.
**  6 zwenkwielen.
**  Uitneembare tussenwand. (ideaal voor meerdere papegaaien Mogelijkheid apart dan wel samen in leefruimte).
**  Opvangbakken rondom (voor opvang van voer, ontlasting en dergelijke).
**  Uitneembare looproosters.
**  Schuiflade (voor makkelijk onderhoud).
**  Is ook zonder opvangbak te plaatsen.
**  LET OP: De kooi wordt geleverd zonder de speeltjes!

De kooi komt wel van marktplaats af, maar dat maakt natuurlijk niet uit :)

Vanmiddag komt er iemand om het huisje op te halen.. als die opgehaald is gaan we gelijk naar iemand toe die een soort Arthur kooi heeft.. deze komt dan in de plaats voor het huisje. als die árthur' kooi er is dan gaan ze daar met zijn 6en in en in de san remo 4.. dan hebben ze allemaal plek genoeg tot na de verhuizing :)

Groetjes Dees

Dierenfreackske

Hoi Desiree , jammer dat je geen pleegkoppeltje hebt  ??? :o
Ja , het is een beetje een stressvalkje misschien ??
Of denk je dat niet ,is er veel onrust voor de valkjes ??
Zijn het tamme of niet ?? Ach , het kan veel oorzaken hebben natuurlijk he ! Maar toch is het erg he ! Grtjs Ann

kenay86

neej ze zijn wel aardig rustig, ze beschermen enkel goed hun eitjes, maar dat hoort natuurlijk ook wel.. ze zijn wel tam, maar dat heeft tijdens het broeden niks te zeggen he :) ze zijn daardoor juist feller merk ik dan koppeltjes die niet tam zijn (die vluchten eerder)

ik vindt het echt heel erg dat het zo gaat :( kon het dan ook niet droog houden toen ik het kleintje zo in het blok vondt.. ik hoop dan ook heel erg dat ze straks niet het 2de donsje ook zo toetakelen :( en een pleegkoppel heb ik inderdaad niet, ik had ook heel erg gehoopt dat alle eitjes onbevrucht waren, maar toen het eerste eitje bevrucht leek vondt ik het natuurlijk wel leuk.. het belangrijkste van deze eitjes was dat tailey op zou houden met eitjes leggen, en dat is tot nu toe goed geslaagd. ze heeft het bij 5 eitjes in het blok gelaten en daarna geen eitjes meer gelegd.. dat is wel een groot plus punt, maar nu er toch jongen komen hoop ik natuurlijk heel erg dat ze die mooi groot brengen maar als ik nu zie wat ze met Abbey hebben gedaan heb ik een naar gevoel over het 2de donsje :(

Kimm

wow wat een super mooie kooi zeg!!  :D
nou dan moet het gaan lukken hoor.

ik hoop wel dat het goed komt met de donsjes die nog komen gaan. ik duim voor je!!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kaatje

Jeetje,

Wat een afschuwelijk gezicht, brrr ! Het ziet er inderdaad heel zielig uit, het lijkt net alsof het donsje nog een soort vliesje over zich heen heeft, maar dat komt misschien wel omdat de dood wat eerder is ingetreden  :'(

Kan me voorstellen dat je een naar gevoel over het 2de donsje hebt, ... ik heb er eerlijk gezegd ook geen goed gevoel over, het lijkt wel alsof Ricco behoorlijk veel stress heeft  :-\

Misschien dat het komt omdat dit het eerste nestje is, .... ik weet het ook niet  ::)

Ik weet ook niet of het vaker voorkomt dat een valkjes ouder zulke dingen doet !

Heel veel succes met donsje nr. 2, ik hoop dat deze gezond geboren zal worden !

Mooie kooi hoor, de tralie afstand is overigens 25 mm ! Deze wilde wij ook eerst nemen, vooral de scheidingswand is erg makkelijk, helaas was deze voor onze woonkamer te groot, nu hebben de valkjes de arthurkooi waar we uiteraard ook ontzettend blij mee zijn  :D

Gr, Karin

kenay86

..

ik weet nu niet of ik blij moet wezen of verdrietig.. maar donsje 2 is geboren zonet.. ik hoorde ineens duidelijk gepiep achter mij, even het blok zachtjes open en ja hoor, daar lag het kleine gele donsje.. Heb gelijk foto's kunnen maken gezien ricco en tailey aan het donsje zaten te plukken :( ikw eet niet of dit goed bedoeld is om de donsjes droog te maken of dat het precies het zelfde is als wat met dosnje 1 is gebeurt..

hier de foto's.. (zijn niet allemaal even scherp, maar op de 1 zie je heel goed waar ricco mee bezig is :()

Dierenfreackske

Hoi ..even een beetje afstand houden  zou ik doen heel in het begin hoor , misschien voelen ze zich niet op hun gemak doordat er altijd iemand is ?? Ik weet het niet he , , ik zou even wachten o foto's te maken  he , binnen een weekje zal het al beter gaan , denk ik , hopelijk toch ! Grtjs Ann

♥Debby♥

Ach dat arme kleintje zeg.. wat zielig.

ik hoop dat het met donsje 2 beter gaat.

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.