Kenay's dagboekje >> eitje 2 geboren..

Gestart door kenay86, 19 oktober 2008, 17:17:31

« vorige - volgende »

kenay86

hey ann, ik zal toch in degaten moeten houden of het donsje nog leeft.. als het het zelfde gaat als met Abbey dan zou het een afschuwelijk gezicht wezen als ik ze pas na een week vindt :o

vindt het wel erg moeilijk met wat ik nu moet doen.. wel of niet met rust laten, de onbevruchte eitjes wel of niet verwijderen etc.. tot nu toe hoor ik het kleintje nog piepen als ik vlak bij het blok ga zitten, maar zoals het net piepte toen ik hoorde dat ze uit was gekomen hoor ik nu niet meer.. moet er nu echt bij in de buurt gaan zitten.. zou dit al een voorteken zijn? ik hoop het niet :( voel me nu echt rot en blij tegelijk.. blij dat het 2de dosnje goed ter wereld is mogen komen, rot omdat ikw eet wat ze met donsje 1 hebben gedaan..

donsje 2 ziet er wel veel gezonder uit als donsje 1.. donsje 1 leek wel iets te hebben hangen aan een soort van navelstrengetje.. ook was zijn koppie heel anders dan deze.. misschien hebben tailey en ricco daarom wel gedaan wat ze gedaan hebben.. omdat het donsje niet gezond was?  ik hoop daar maar op en dat ze dit donsje heel mooi groot laten worden :)

Groetjes Dees

♥Debby♥

he, ik zie je nieuwe kooi nu alweer op marktplaats staan?

ga je hem alweer weg doen?

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

kenay86

ja klopt ;) ik ga namelijk deze kooi halen als zowel het huisje als de san remo verkocht is.. als die verkocht zijn heb ik er pas ruimte voor..

;)

♥Debby♥

maar wil je ze daar dan allemaal in doen?

Ik zou ze dan toch voorlopig even met rust laten hoor.. iedere keer als ze een lekkere "stoel" gevonden hebben moeten ze weer opstaan..  :-\

De grand palace is trouwens ook een mooie kooi.. ga je die dan boven op een kamertje zetten?

kenay86

ze komen dan beide op de vogel kamer staan.. ik zou eerst een soort van arthur kooi gaan halen voor de plaats van het huisje, maar toen zag ik deze kooi op marktplaats staan en die lijkt me veel beter :) dus vandaar dat deze er ook gelijk uit gaat :)

♥Debby♥

en het huisje is vanmiddag opgehaald?

Caroline

Balen van het eerste donsje, helaas denk ik dat ik gisteren gelijk heb gehad .... je vertelde dat het donsje nog in het eitje zat, ik denk dat hij vast zat in het vliesje, de ouders hebben het willen helpen en dit is te hardhandig gegaan.

Maar .... wat ze op de foto's met donsje 2 doen is ook niet goed!!  :o

Ik kan niet goed zien of ze dit beide doen maar als het alleen pa is zou ik hem eruit halen anders heb je morgen denk ik nog een dood half aangevreten jong. Pa zit duidelijk in de vleugels te bijten.

Ik zit me net te bedenken .... pa was toch al een koppeltje met een andere .... Luna of zo, toen je hem kocht??

Misschien is dit wel de reden dat de vorige eigenaar hem verkocht, misschien verminkte/dode hij wel zijn jongen. Je schreef al dat hij eerder ook een eitje had kapot gemaakt aan aangevreten.

Als dit zo is moet je niet meer kweken met hen .... dit is gestoord gedrag!!!  :( >:( :o :-\ :-X

Houd de kleine goed in de gaten, dit gaat echt niet goed.

Ze horen helemaal niet aan het jonkie te komen. Ze voeren het alleen en gaan erop zitten om het te laten drogen en warm te houden.

Sterkte ermee.

PS. wat Deb schrijft ben ik met haar eens .... ga nu niet weer de San remo verkopen .... die beestjes krijgen helemaal gene rust meer bij je .... tegen mijn dochter zou ik zeggen: Doe er nu een rustig mee, het is geen Baby Born.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

kenay86

neej die mensen zijn niet op komen dagen dus ik moet nog even geduld hebben en de vogeltjes ook :)

Caroline,

Ricco is inderdaad degene die aan het jong zit met zijn snavel.. tailey zat er ook eventjes aan, maar dit leek op de dons droog maken.. heel anders dus dan wat ricco deed.. nu zitten ze beiden rustig in het blok, het jong ligt onder tailey enr icco zit op de 2 over gebleven eitjes

Wow even een snelle run gemaakt tussen door naar het blok, zowel tailey als ricco waren eruit dus gelijk de kans gegrepen om het jong te controleren.. het mankeert niks, beweegt goed, probeert zijn kopje omhoog te houden en ligt niet op zijnr ug of zij wat met donsje 1 wel zo was..  heb gelijk ook even foto;s gemaakt.. ;)

maar even verder op jouw berichtje...

Ricco is geen koppeltje geweest met luna, dit was gewoon verkoop praat van het vorige baasje.. nu ik zie hoe tailey en ricco samen zitten en ook beauty en beast zie ik enorm verschil tussen ricco en luna zoals ik ze kocht.. ricco was continue luna aan het weg pesten, als ricco zat te eten mocht luna er niet bij komen etc.. wel zaten ze samen op de stok te slapen, maar niet tegen elkaar aan ofzo..

omdat het jonkie nu niks mankeert heb ik het blok zoals altijd eigenlijk al op een klein kiertje open laten staan zodat er net iets wat licht in valt en ik dus door het invlieggat kan kijken wat ze aan het doen zijn.. mochten ze weer zoiets doen zet ik ricco apart en laat ik tailey bij het kleintje, maar het geeft me nu wel een goed gevoel dat het kleintje helemaal niks heeft..

Wat betreft de kooi...

Deze kooi is erg mooi voor in het nieuwe huis.. ik kan hem kopen voor 125 euro.. het liefst had ik hem gehaald en pas in elkaar gezet wanneer we in het nieuwe huis zijn, maar dat gaat echt niet met de ruimte.. ik kan hem gewoon nergens neer zetten nu.. ik weet dat dit niet helemaal goedis voor ze, maar dan hebben ze straks wel een hele mooie grote kooi van 120 x 90.. samen met die andere kooi die ik op kan halen wanneer ik de sleutel heb is het perfect en heb ik zelfs nog ruimte over.. nog 2 veranderingen voor de vogels en dan is het helemaal klaar.. hebben ze alle ruimte die ze willen, in een kamer waar ze geen kwaad kunnen etc. hierna verander ik niks meer voor ze, hooguit de plekken van de voerbakjes en of speeltjes in de kooien :P

groetjes dees

Dierenfreackske

Hoi hoi ...allemaal wel leuk die kooien maar ze hebben toch een beetje een huisje van hen nodig , die ze een houvast geeft he , iets wat van hen blijft en waar ze altijd tercht kunnen als hun huisje kooi ! Ik zou niet steeds veranderen , is niet goed voor de valkjes he ! Stressie he !Straks gaan ze ziek worden he ! Ik zou ze een klooi geven waar ze een hele tijd in kunnen , steeds in hun kooi !  Misschien ben ik te bang dat ze iets te veel stress hebben , maar ik heb ook valkjes he , hihi !
Grtjs Ann

kenay86

daarom wil ik die grote kooi voor ze, dan hoeven ze niet meer te veranderen van kooi, kunnen ze samen erin.. anders zou ik vlak na de verhuizing ze moeten verplaatsen naar een andere kooi en nu doe ik dat nog op 'bekend terrein' ik neem aan dat dat veel minder stress met zich mee brengt dan eerst een hele andere omgeving en dan een nieuwe kooi erachteraan.. ;)

Caroline

Begrijp is uit al je berichtjes hierboven dat ze nog steeds met zijn tienen in de San remo zitten??

Het huisje staat immers uit elkaar gehaald om opgehaald te worden.  ::)

Wat dus niet is gedaan.  :-\

Maar ze zitten dus alweer bijna een week in een veel te kleine kooi??

En dan nog iets anders .... eerst het huisje en de San remo verkopen en een nieuwe kooi ophalen .... ik ben misschien heel erg blond (klopt, ik ben licht blond) maar als je beide kooien verkoopt .... waar verblijven ze dan in de tussentijd tot je de nieuwe kooi hebt?? ???  ::)

PS. fijn dat met de kleine alles (nog) goed is.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

kenay86

haha neej, ze zitten niet met zijn 10en in de san remo.. beauty, beast, nala en mylo zitten nog steeds in het huisje.. ik zou die kooi pas leegmaken wanneer de mensen belde als ze onderweg waren.. gezien ze niet gebeld hebben heb ik de kooi dus ook niet leeg gehaald (de kooi kan niet uitelkaar, enkel leeg ;)) als het huisje opgehaald was geworden warenw ij daarna gelijk vertrokken om de arthur kooi te gaan halen.. maar ook dit gaat dus niet door..  dus ze zitten nog steeds met zijn 6en in de san remo en met zijn 4en in het huisje..

als de kooien verkocht worden kunnen de vogels nog in de kooi blijven tot deze echt is opgehaald.. zodra wij weten dat de mensen echt komen gaan wij de nieuwe kooi eerst halen, in elkaar zetten inrichten etc.. de vogels ondertussen gewoon los zoals meestal het geval is wanneer wij thuis zijn.. en de óude' kooien schoonmaken en uitelkaar halen en naar beneden brengen voor de mensen die ze dan op komen halen.. dit is gewoon even een afspraakje maken dat ze even plus minus 2 uur van te voren bellen dat ze gaan vertrekken zodat wij de tijd hebben om de nieuwe kooi op te halen enzo.. 

kenay86

16 november 2008, 22:02:26 #327 Last Edit: 16 november 2008, 22:06:44 by kenay86
nog even de laatste foto's van het jong toen ik het goed kon zien..

is ze niet lief de kleine Ayla? :D

ik heb nu toch wel een goed gevoel over dit donsje :) beide ouders zitten erg rustig en lijken af en toe het kleintje naar zich toe te willen trekken zoals ze dit met de eitjes ook deden.. ikz ie er verders geen kwaad meer in :)

Gerdy

wat naar zoals je het eerste donsje hebt gevonden..ik hoop echt dat het tweede donsje het goed gaat doen..

ik kan me aansluiten bij de andere schrijvers..wissel aub niet te veel van kooi..dan heb je alleen maar stress

gr gerdy

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.