Kenay's dagboekje >> eitje 2 geboren..

Gestart door kenay86, 19 oktober 2008, 17:17:31

« vorige - volgende »

♪ Marlies

Alleen moet je het ook niet proberen. Als het valkje een onverwachtse beweging maakt zou je nog raak kunnen knippen. :-\

Gewoon even de tijd ervoor nemen en rustig aan doen.
Als je bij de langste veren begint, gaat het vanzelf. ;)

kenay86

daarom heb ik het vandaag ook niet overhaast gedaan.. bedoel, ze is nog steeds niet dood gegaand oor het vangen met de handdoek, dus een paar keer extra zal niet zo heel veel meer uit maken, maar wil het liefst wel op een normale manier ook met haar en de andere omgaan :) ik met dat Mylo, lilo ens titch het gedrag van Nala overnemen.. daar ben ik dus een heel stuk minder blij mee, en kortwiek hun ook gelijk zodat ze allemaal tegelijk opnieuw kunnen beginnen zeg maar :)

mnu ga ik echt slapen (wilde nog een paar dagboekjes bij lezen ;)) morgen om half 8 willen de vogels weer gevoerd worden (denkd ar ik daarna nog even lekker mijn bedje terug in duik ;))

Truste!

kenay86

nou de vogels zijn gekortwiekt.. zijn allemaal goed op gewicht (zo tussen de 90 en de 110 gram en kunnen niet meer vliegen ;D

het ging heel erg goed en was makkelijker dan ik dacht.. zowel Nala als Luna, Kenji, Lilo, Stitch Beauty, Beast en Mylo zijn gekortwiekt.. ze zijn allemaal niet echt tam, en ik merkte al heel snel dat ze elkaar vand e stok af gooide (de gekortwiekte in ieder geval).. nu ik ze allemaal gekortwiekt heb gebeurt het niet meer en ze zijn nu allemaal heel zielig aan het kijken.. ik heb maar lekker wat trosgierst en appel en peer opgehangen voor ze :)

Groetjes Dees

Kimm

hoi,

goed van je hoor. het kan zijn dat ze vandaag wat van slag zijn hoor, daardoor.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

kenay86

ja ik merkte er al wat van ja.. ze storten nu regelmatig naar beneden.. vandaag laat ik ze verders ook niet los.. en morgen kijk ik het even aan hoe ze zijn.. vondt de eerste wel moeilijk hoor, maar had expres het bontje van bonnie (stitch) uitgekozen om als eerste te doen, die is verders wel rustig en die kon ik dan ook zonder problemen kortwieken.. nadat ik Mylo ook had gedaan was Nala aan de beurt.. na een helse vang tocht door de kamer heen had ik dr eindelijk gevangen.. en terwijl ik aan het knippen was en het vleugeltje stevig vast hield omdat ik anders bang was in dr vleugel zelf te knippen (ze vladderde steeds) beet ze door de handdoek heen recht in mn vriendins duim.. bloeden als een rund, prexcies in de nagelstriem dus erg pijnlijk.. maar het is uiteindelijk allemaal gelukt en Nala was echt de moeilijkste :D

Kimm

je zal zien dat ze na een tijdje alweer kunnen vliegen hoor, alleen geen hoogtes maken.

ze bouwen hierdoor een sterke borstspier op dus de conditie gaat ook niet achteruit ;)

Patries

hey hey  ;D

weer eens je dagboekje binnengevallen. krummeltje is ook gekortwiekt. bij hem gaat het wel okay, maar hij vind het toch lastig dat coco wel kan vliegen. coco vliegt heen waar ze maar wil, ja.. en dat kan hij niet. maar daardoor is het nu wel een lieve knuffelbeer geworden. dus je zalaan ze merken dat ze wat minder vliegen, maar wel wat closer worden.

hoop dat nala ook vooral bijdraait. en ik wou nog even vragen of je foto's van al je valkjes kan laten zien, (zijn er tocch best wel wat?) maar die staan geloof ik allemaal op de begin pagina :-X

dus ga ff kijken :D

succes nog!!
Gr. Patries

bezoek ons Dagboekje eens!

kenay86

die staan inderdaad op de begin pagina, daar heb ik ze allemaal voor gesteld :D

Patries

haha leuk begin hoor!! ik schrok alleen wel even  :o

ik zeggen dat ik  tailey zo onwijs gaaf vond, en dan was die dus al overleden  :o

maaar,, de tailey die ik zo leuk vond is er nog steeds :D niet dat die ander niet leuk is.. maja.. je snapt me  ::)

Gr.

bezoek ons Dagboekje eens!

kenay86

haha :) de tailey die jij zo leuk vindt leeft inderdaad nog hoor :) en hopelijk nog 23 jaar lang (25 jaar vindt ik wel een mooie leeftijd voor dr :D) maar ja, helaas hebben wij daar niks over te zeggen...

Ik schrok me net helemaal de  :censuur Mystic weegt nog maar 37 gram :o en dat terwijl hij toch vollop zit te eten van de zaadjes en de trosgierst.. Yenthe weegt ook maar 50 gram :s ik heb Mystic net dus pap gegeven met druivensuiker en wat yakult erdoor heen (als een gek naar de appie geraced om dat te halen) maar vraag me nu echt af wat ik moet doen.. moet ik hem continue gaan bijvoeren of juist niet? en zo ja, hoeveel keer per dag en hoeveel pap etc? zoals nu zit meneer (daar ga ik vanuit) weer te eten maar hoe kan hij dan zo enorm afvallen? ze waren wel al wat mager toen ik ze mee nam naar huis, maar omdat ze zo enorm zaten te bunkeren dacht ik dat het wel goed kwam.. Yenthe is dus niet afgevallen maar ook niet aangekomen maar Mystic des te meer :o het is in ieder geval geen kwestie van het niet zelf eten, want dat doet ie dus verders wel.. of zou die misschien enkel zitten te pellen? ikz ie geen gepelde zaadjes in het bakje liggen dus dat lijkt me ook niet :s wel zie ik hemr egelmatig maar 1 soort zaadje eten.. zitten er in teurlings misschien zaadjes wat enkel lekker is en wat verders niet goed verteerd ofzo?

zijn ontlasting is wel normaal.. gewoon lekker stevig poepje en ook van normale kleur (geen zwart ofzo).. ook is het niet meer dan normaal (vaker zeg maar) hij ziet er verders nog wel goed uit, maar dit baart me toch enorme zorgen.. zou ik naar feld toe moeten? zijn ontlasting is na gekeken door feld en hij had niks gevonden?

zit nu tijdens het tikken te denken aan wormen, maar dat zou feld toch gezien moeten hebben? en ontwormen kan nog niet, hij is nog geen 3 maanden oud :s

hoop dat jullie raad hebben voor me.. baal hier zo enorm van :( straks verlies ik hem ook nog :(

Kimm

wie van de 2 is 3 maanden oud?

en dat kan toch niet goed zijn maar 37 gram?  :o  :o  :o

kenay86

ze zijn geen van beide 3 maanden oud.. yenthe is rond de 9,5 week oud en mystic is 7,5 week oud.. dat gewicht schrok ik echt van, normala gesproken weeg ik mn vogels niet, maar omdat ik ze vanmiddag had gekortwiekt en de gene die gekortwiekt had gelijk op de weegschaal had gezet (allemaal keurig op gewicht, de 1 is 90 gram end e ander is 112 gram) en was nu wel benieuwd naar yenthe en mystic.. ik voelde het al gelijk, ikv oelde het borstbeentje behoorlijk goed.. maar toen ik hem opd e weegschaal zette schrok ik me kapot :( het eerste wat me te binnen schoot was als de zodemieter pap geven met yakult en wat druivesuiker (puntje van een theelepel).. maar wat moet ik nu verder? ik ga feld bellen om te vragen of ik nog een keer ontlasting op moet sturen.. misschien toch wormen ofzo? is er misschien een anti wormen middel wat je wel met deze leeftijd mag geven? zoveel als dat die 2 zitten te bunkeren is niet normaal (een bakje per dag schoon leeg) dat redden tailey en ricco samen nog niet eens.. en toch gaat het niet goed :'(

Kimm

ik zou gelijk dr feld opbellen en het vertellen.
dit kan niet goed gaan  :-\  :-\

Kimm

kan je ze ondertussen appart houden van de andere valkjes?

kenay86

misschien toch een infectie.. krop ontsteking of darm ontsteking had ie het over (ik had weer die remco aan de telefoon) omdat ie verders nog wel actief is moet ik ontlasting opvangen in huishoudfolie en dat opsturen met een briefje erbij wat er aan de hand is (jullie kennen het vast wel ;))

ik hou hem in ieder geval aan de pap een aantal keer per dag.. maandag of dinsdag heb ikd an de uitslag van de poepjes.. ik hoop niet dat het niets ernstigs is :( het arme diertje

Groetjes Desire

je plaatste net een berichtje voor ikd it verzond.. de valkjes zitten apart op de voorzolder... ze zijn dus al apart van de andere omdat ze nog steeds in quarantaine zitten.. blij toe ook :o